Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/28058
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΧαρμπάτσης, Χρήστοςel
dc.date.accessioned2017-06-23T09:41:02Z-
dc.date.available2017-06-23T09:41:02Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/28058-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.2167-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΣχολικός εκφοβισμόςel
dc.subjectΘυματοποίησηel
dc.subjectΓονεϊκή προσκόλλησηel
dc.subjectΤύφλωσηel
dc.subjectΚώφωσηel
dc.subjectΚινητική αναπηρίαel
dc.subjectBullyingen
dc.subjectVictimizationen
dc.subjectParental attachmenten
dc.subjectBlindnessen
dc.subjectDeafnessen
dc.titleΗ γονεϊκή προσκόλληση ως παράμετρος εκφοβισμού και θυματοποίησης ατόμων με αναπηρίαel
dc.titleParental attachment as a parameter of intimidation and victimization of disabled peopleen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.secondaryTitleεκπαιδευτικές παρεμβάσειςel
heal.secondaryTitleeducational interventionsel
heal.classificationΣχολικός εκφοβισμόςel
heal.dateAvailable2017-06-23T09:42:02Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2017-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία : σ. 216-243el
heal.abstractΤα τελευταία χρόνια ο σχολικός εκφοβισμός ή αλλιώς bullying παρουσιάζει έξαρση, αλλά δεν συνιστά ένα καινούργιο φαινόμενο. Ενώ ο εκφοβισμός στο σχολείο δεν είναι πρόσφατο φαινόμενο, ιδιαίτερης επιστημονικής προσοχής έχει τύχει τις τρεις τελευταίες δεκαετίες. Ο σχολικός εκφοβισμός είναι κυρίαρχο πλέον φαινόμενο σε όλο τον κόσμο και ξεπερνάει κοινωνικοοικονομικά, φυλετικά και πολιτιστικά όρια. Παράλληλα, η σχέση μητέρας-βρέφους είναι ιδιαίτερα σημαντική, διότι συμβάλλει στην συγκρότηση της προσωπικότητας του παιδιού. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να εξετάσει τα επίπεδα σχολικού εκφοβισμού που ασκούν τα άτομα με αναπηρία (τύφλωση, κώφωση, κινητική αναπηρία) και χωρίς αναπηρία και τα επίπεδα θυματοποίησης που υφίστανται οι προαναφερθείσες πληθυσμιακές ομάδες. Επιπρόσθετος σκοπός της εν λόγω έρευνας είναι να διευκρινιστεί το είδος προσκόλλησης που έχουν αναπτύξει με τους γονείς τους τα παραπάνω άτομα και ειδικότερα να εντοπιστούν διαφορές ανάμεσα στις ομάδες του δείγματος ως προς την φροντίδα και την προστασία των γονέων τους. Βασικός, όμως, στόχος της παρούσας ερευνητικής προσπάθειας είναι να διερευνηθεί κατά πόσο η γονεϊκή προσκόλληση καθιστά κάποιο παιδί με αναπηρία κυρίως, αλλά και χωρίς αναπηρία, θύτη ή θύμα σχολικού εκφοβισμού και την επίδραση των δημογραφικών χαρακτηριστικών στο δείγμα. Το δείγμα αποτελείται από 170 άτομα ηλικίας 10-21 ετών. Στην έρευνα συμμετείχαν 36 άτομα με τύφλωση, 38 άτομα με κώφωση, 50 άτομα με κινητική αναπηρία και 46 άτομα χωρίς αναπηρία. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν αναδεικνύουν τις διαφοροποιήσεις των ατόμων με και χωρίς αναπηρία τόσο ως προς το είδος της προσκόλλησης που έχουν αναπτύξει με τους γονείς τους, αλλά και ως προς τα επίπεδα εκφοβισμού που έχουν ασκήσει και βιώσει στο σχολείο. Ακόμα, τα αποτελέσματα ανέδειξαν την ιδιαιτέρως σημαντική σχέση μεταξύ γονεϊκής προσκόλλησης και σχολικού εκφοβισμού στις διάφορες ομάδες του δείγματος.el
heal.abstractIn recent years school intimidation or bullying presents elation, but it is not a new phenomenon. Although school intimidation is not a recent phenomenon, particular scientific attention has been experienced over the last three decades. School bullying is a dominant phenomenon all over the world and exceeds socio-economic, racial and cultural limits. At the same time, maternal-infant relationship is particularly important owing to the fact that it contributes to the formation of the child's personality. The purpose of this research study is to examine both the levels of school bullying practiced by people with disabilities (blindness, deafness, motor disability) and without disabilities, and the levels of victimization experienced by the aforementioned population groups. The additional purpose of this research is to clarify the kind of attachment they have developed with their parents the aforementioned groups. However, the main objective of this research effort is to investigate whether parental attachment makes a child with a disability mainly, but without a disability, a perpetrator or a victim of school bullying and the effects of demographic characteristics on the sample. The sample consists of 170 individuals aged 10-21 years. In the survey participated 36 people with blindness, 38 with deafness, 50 people with physical disabilities and 46 without disabilities. The accruing results highlight the differences between people with and without disabilities both in terms of the kind of attachment they have developed with their parents and the levels of intimidation they have exerted and experienced in school. Additionally, the results highlighted the particularly important relationship between parental attachment and school bullying in the different groups of the sample.en
heal.advisorNameΜορφίδη, Ελένηel
heal.committeeMemberNameΜορφίδη, Ελένηel
heal.committeeMemberNameΣούλης, Σπυρίδων Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΣαρρής, Δημήτριοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages261 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΧΑΡΜΠΑΤΣΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ 2017.pdf3.47 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons