Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/28057
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΑποστολάκη, Δήμητραel
dc.date.accessioned2017-06-23T09:22:29Z-
dc.date.available2017-06-23T09:22:29Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/28057-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.2139-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΟπτική αναπηρίαel
dc.subjectΗλεκτροεγκεφαλογράφημαel
dc.subjectΠροκλητά δυναμικάel
dc.subjectΛέξεις - ψευδολέξειςel
dc.subjectVisual impunmenten
dc.subjectEEGen
dc.subjectERPen
dc.subjectWords - pseudowordsen
dc.titleΗ αξιοπιστία της ακουστικής οδού στην εκπαίδευση ατόμων με οπτική αναπηρίαel
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.secondaryTitleτο αποτέλεσμα μιας μελέτης της ηλεκτρικής εγκεφαλικής λειτουργίαςel
heal.classificationΌραση -- Προβλήματα -- Αντιμετώπιση -- Μέθοδοιel
heal.dateAvailable2017-06-23T09:23:29Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2017-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία : σ. 110-120el
heal.abstractΗ παρούσα έρευνα μελετά την ηλεκτρική εγκεφαλική λειτουργία ατόμων με οπτική αναπηρία, επιδιώκοντας να εντοπίσει διαφοροποιήσεις ως προς τον λανθάνοντα χρόνο και τα πλάτη τάσης σε σχέση με άτομα που δεν παρουσιάζουν οπτική αναπηρία, με απώτερο στόχο την παροχή ερευνητικών δεδομένων που θα συμβάλλουν στη βελτίωση της εκπαίδευσης των ατόμων με οπτική αναπηρία. Χρησιμοποιήθηκαν Ακουστικά Προκλητά Δυναμικά και τα ακουστικά ερεθίσματα αποτέλεσαν λέξεις με και χωρίς σημασιολογικό περιεχόμενο (λέξεις - ψευδολέξεις). Στην πειραματική διαδικασία συμμετείχαν 5 άτομα με οπτική αναπηρία και 5 άτομα δίχως οπτική αναπηρία. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως τα άτομα με οπτική αναπηρία επεξεργάζονται γρηγορότερα τα ακουστικά ερεθίσματα, είτε είναι λέξεις δίχως σημασιολογικό περιεχόμενο είτε λέξεις με σημασιολογικό περιεχόμενο σε σχέση με τα άτομα που δεν παρουσιάζουν οπτική αναπηρία. Ακόμη, παρατηρήθηκαν διαφοροποιήσεις ως προς τα πλάτη τάσης μεταξύ των δύο ομάδων. Επίσης, καταγράφηκε γρηγορότερη επεξεργασία των λέξεων με σημασιολογικό περιεχόμενο σε σχέση με τις λέξεις άνευ σημασιολογικού περιεχομένου από τα άτομα που δεν παρουσιάζουν οπτική αναπηρία. Αντίθετα, στην περίπτωση των ατόμων με οπτική αναπηρία σημειώθηκε γρηγορότερη επεξεργασία των ψευδολέξεων σε σύγκριση με τις λέξεις. Ωστόσο, ιδιαίτερα στην Ελλάδα τα ερευνητικά δεδομένα στο συγκεκριμένο πεδίο είναι περιορισμένα, με αποτέλεσμα η συγκεκριμένη ερευνητική προσπάθεια να αποτελεί έναυσμα για περαιτέρω διερεύνηση.el
heal.abstractThe present research studies the electric cerebral function of people who suffer from visual disability aiming at spotting the differentiation between them and those people who do not display visual disability, with regard to latent time and amplitude of voltage, for the farther purpose of improving the education of the people with visual disability. Auditory Evoked Potentials have been used and the auditory stimuli were words with or without semantic content (words - pseudo words). At the experimental procedure, 5 individuals with visual disability and 5 individuals without visual disability have participated. The results of the research have proved that individuals with visual disability work out the auditory stimuli faster, whether they are words with no semantic content or words with semantic content, in relation to people who do not have visual disability. Moreover, differentiations have been observed of the amplitude of voltage between the two groups. There has also been recorded a faster working out of words with semantic content in relation to words with no semantic content by individuals who do not display visual disability. On the other hand, in the case of individuals with visual disability, there has been achieved a faster working out of pseudo-words in comparison to words. Nevertheless, particularly in Greece, the research data in the specific field are limited, so the specific research effort has sparked off farther examination.en
heal.advisorNameΜορφίδη, Ελένηel
heal.committeeMemberNameΜορφίδη, Ελένηel
heal.committeeMemberNameΜικρόπουλος, Αναστάσιοςel
heal.committeeMemberNameΣούλης, Σπυρίδων Γεώργιοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages124 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗ ΔΗΜΗΤΡΑ Α. 2017.pdf11.9 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons