Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/28056
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΤζουμανικά, Βασιλικήel
dc.date.accessioned2017-06-23T08:40:10Z-
dc.date.available2017-06-23T08:40:10Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/28056-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.2125-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΕργασιακό στρεςel
dc.subjectΕπαγγελματική ικανοποίησηel
dc.subjectΨυχική ευεξίαel
dc.subjectΕκπαιδευτικοί ειδικής αγωγήςel
dc.subjectWork stressen
dc.subjectJob satisfactionen
dc.subjectPsychological well-beingen
dc.subjectSpecial educationen
dc.titleΤο εργασιακό στρες των ειδικών παιδαγωγών ως παράγοντας επίδρασης της ψυχικής ευεξίας και της επαγγελματικής ικανοποίησηςel
dc.titleOccupational/work stress as a predictor/parameter of job satisfaction and physiological well-being among Greek special education teachersen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.secondaryTitleεκπαιδευτικές παρεμβάσειςel
heal.secondaryTitleeducational interventionsen
heal.classificationΕργασιακό στρεςel
heal.dateAvailable2017-06-23T08:41:10Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2017-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία : σ. 273-296el
heal.abstractΟι εκπαιδευτικοί, όπως είναι ήδη ευρέως γνωστό και κοινά αποδεκτό, αποτελούν τον ακρογωνιαίο λίθο για την επίτευξη ενός σωστά δομημένου και επιτυχημένου εκπαιδευτικού συστήματος. Για να αναπτυχθεί ένα σωστό και επιτυχημένο εκπαιδευτικό σύστημα πρέπει να γίνει κατανόηση των παραγόντων που συνδέονται με την απόδοση των εκπαιδευτικών, και αυτοί οι παράγοντες είναι το εργασιακό στρες και η επαγγελματική τους ικανοποίηση. Το εργασιακό στρες και η επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτικών έχει αναδειχθεί κύριο θέμα στη διερεύνηση αρκετών μελετών στο διεθνή χώρο, γιατί συνδέεται άρρηκτα με την εξασφάλιση ψυχικής ευεξίας και ηρεμίας, με την αποτελεσματικότητα και δημιουργικότητα του ιδίου αλλά και του άμεσου περιβάλλοντος του. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνήσει τους παράγοντες του εργασιακού στρες που επηρεάζουν την ποιότητα της επαγγελματικής ικανοποίησης, καθώς και τους παράγοντες που επηρεάζουν την ψυχική τους ευεξία. Ακόμη, διερευνώνται τα επίπεδα του εργασιακού στρες των δυο ομάδων των εκπαιδευτικών γενικότερα, τα επίπεδα της επαγγελματικής ικανοποίησης των δυο ομάδων των εκπαιδευτικών και τέλος τα επίπεδα της ψυχικής τους ευεξίας. Για να εντοπιστούν οι παράγοντες που επηρεάζουν το εργασιακό στρες και την επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτικών, χρησιμοποιήθηκαν πρωτογενή στοιχεία που συγκεντρώθηκαν μέσω ερωτηματολογίων. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 300 συνολικά εκπαιδευτικοί ειδικής και γενικής αγωγής. Από την στατιστική επεξεργασία και την ανάλυση των δεδομένων προκύπτει ότι τα επίπεδα του εργασιακού στρες των εκπαιδευτικών ειδικής και γενικής αγωγής, κυμαίνονται περίπου στα ίδια επίπεδα, με τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής να παρουσιάζονται ελάχιστα πιο στρεσαρισμένοι. Αναφορικά με τους παράγοντες, από τους οποίου αντλούν ικανοποίηση οι εκπαιδευτικοί ειδικής και γενικής αγωγής, διαπιστώθηκε ότι διαφοροποιούνται ανά ομάδα. Παρόλα αυτά, οι κυριότερες πηγές άντλησης επαγγελματικής ικανοποίησης είναι οι καλές εργασιακές συνθήκες, οι σωστές και ουσιαστικές διαπροσωπικές σχέσεις με τον διευθυντή και τους συναδέλφους και η σωστή αξιοποίηση των επαγγελματικών τους δεξιοτήτων. Τέλος, τα επίπεδα της ψυχικής ευεξίας και των δυο ομάδων θεωρούνται αρκετά υψηλά. Συμπερασματικά, όπως διαφάνηκε κι από τα ευρήματα, το εργασιακό στρες επηρεάζει σημαντικά τόσο την επαγγελματική τους ικανοποίηση όσο και την ψυχική τους υγεία και ευεξία.el
heal.abstractTeachers, as they are already widely known and commonly accepted, are the cornerstone for achieving a properly structured and successful educational system. In order to develop a correct and successful education system, it is necessary to understand the factors, associated with teacher performance, and more specifically these factors are work stress and job satisfaction. Work stress and the job satisfaction of teachers has become a major issue in exploring several studies in the international area, because it is inextricably linked with the assurance of psychological well-being and calm, with the efficiency and creativity of the same as well as its immediate environment. The purpose of this research is to investigate the factors of work stress that affect the quality of professional satisfaction, as well as the factors influencing their psychological well-being. Furthermore, the levels of work stress of the two groups of teachers in general, the levels of job satisfaction of the two groups of teachers and finally their levels of psychological well-being are explored. In order to identify the factors that affect labor stress and the job satisfaction of teachers, primary data gathered through questionnaires was used. The sample consisted of 300 teachers of special and general primary education. Statistical analysis and analysis of data showed that levels of work-related stress in teachers of general education are around the same level, with teachers of special education showing little more stress. Regarding the factors, from which teachers of special and general education are satisfied, it was found that they are differentiated by group. However, the main sources of job satisfaction are the good working conditions, proper and meaningful interpersonal relationships with the principal and colleagues and the proper use of their professional skills. Finally, the levels of psychological well-being of both groups are considered quite high. In conclusion, as the findings have revealed, work-related stress significantly affects both their job satisfaction and their psychological health and well-being.en
heal.advisorNameΜορφίδη, Ελένηel
heal.committeeMemberNameΜορφίδη, Ελένηel
heal.committeeMemberNameΣούλης, Σπυρίδων Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΣαρρής, Δημήτριοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages303 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΤΖΟΥΜΑΝΙΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ 2017.pdf4.84 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons