Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/28055
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚάτσιου, Ευθαλίαel
dc.date.accessioned2017-06-23T07:57:07Z-
dc.date.available2017-06-23T07:57:07Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/28055-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.2097-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΘεωρία του νουel
dc.subjectΝοητικές καταστάσειςel
dc.subjectΝοητική αναπηρίαel
dc.subjectΣυναισθήματαel
dc.subjectΛανθασμένη πεποίθησηel
dc.subjectTheory of minden
dc.subjectMental statesen
dc.subjectIntellectual disabilityen
dc.subjectEmotionsen
dc.subjectFalse beliefsen
dc.titleΟι νοητικές καταστάσεις μαθητών με νοητική αναπηρία στα πλαίσια της θεωρίας του νουel
dc.titleThe mental states of Students with intellectual disability within the framework of theory of minden
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΝοητική καθυστέρηση -- Ειδική αγωγήel
heal.dateAvailable2017-06-23T07:58:07Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2017-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία : σ. 61-66el
heal.abstractΘεωρία του νου ονομάζεται η ικανότητα να αποδίδουμε στον εαυτό μας και στους άλλους νοητικές καταστάσεις (Wellman, 1990) όπως επιθυμίες, προθέσεις και συναισθήματα. Η σπουδαία σημασία της γνώσης που προκύπτει από τη θεωρία του νου σχετίζεται με την επίγνωση των αιτιών της δράσης των ανθρώπων και με την κατανόηση και πρόβλεψη των δράσεων και των νοητικών αντιδράσεων των άλλων (Κωσταρίδου-Ευκλείδη, 2005). Η ικανότητα των παιδιών να εξάγουν συμπεράσματα για τις εσωτερικές νοητικές καταστάσεις εμφανίζεται από την ηλικία των 2 ½ ετών και κορυφώνεται στη ηλικία περίπου των 10-11 ετών. Στην παρούσα πιλοτική έρευνα μελετήθηκε η ανάπτυξης της ΘτΝ σε μαθητές με νοητική αναπηρία, μέσω δοκιμασιών λανθασμένης πεποίθησης και αναγνώρισης συναισθημάτων. Τα αποτελέσματα υπήρξαν ποικίλα και πολυσήμαντα. Σε κάθε περίπτωση, διαπιστώθηκε εμφανές έλλειμμα στις επιδόσεις των παιδιών με νοητική αναπηρία σε όλες τις δοκιμασίες που έγιναν. Οι δεξιότητες της ΘτΝ είναι πολύτιμες για τα παιδιά με και χωρίς νοητική αναπηρία, καθώς αυτές οι δεξιότητες επιδρούν στην ευρύτερη, γενική και συναισθηματική νοημοσύνη και κοινωνική συμπεριφορά του παιδιού.el
heal.abstractThe theory of the mind is called the ability to attribute to ourselves and other mental states (Wellman, 1990) as desires, intentions and feelings. The significant importance of knowledge resulting from the theory of mind is related to the awareness of the causes of human activity and to the understanding and prediction of the actions and mental reactions of others (Kostaridou-Efklides, 2005). Children's ability to draw conclusions about inner mental states occurs from the age of 2 ½ years old and is culminating in the age of about 10-11 years. In this pilot study, the development of the theory of mind in students with intellectual disabilities has been studied, through false beliefs tasks (ToM tasks) and emotional recognition tests. The results were varied and versatile. In any case, there was a clear deficit in the performance of mentally disabled children in all the tests (ToM tasks) that were done. The skills of theory of mind are valuable for children with and without intellectual disabilities, as these capacities affect the child's general and emotional intelligence and social behavior.en
heal.advisorNameΜορφίδη, Ελένηel
heal.committeeMemberNameΜορφίδη, Ελένηel
heal.committeeMemberNameΣούλης, Σπυρίδων Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΣαρρής, Δημήτριοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages90 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΚΑΤΣΙΟΥ ΕΥΘΑΛΙΑ 2017.pdf3.35 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons