Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/27982
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΤσαρούχα, Κωνσταντίναel
dc.date.accessioned2017-05-16T09:21:21Z-
dc.date.available2017-05-16T09:21:21Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/27982-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.1967-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΣυναισθηματική νοημοσύνηel
dc.subjectΕκπαιδευτικοίel
dc.subjectΑυτοαποτελεσματικότηταel
dc.subjectΔιαχείριση τάξηςel
dc.subjectΕπαγγελματική εξουθένωσηel
dc.subjectEmotional intelligenceen
dc.subjectSelf-efficacyen
dc.subjectClassroom managementen
dc.subjectBurnout and stressen
dc.titleΣυναισθηματική νοημοσύνη των εκπαιδευτικώνel
dc.titleThe effect of emotional intelligence of teachers'en
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.secondaryTitleη επίδραση της στην αίσθηση αυτοαποτελεσματικότητας, τη διαχείριση της τάξης, του άγχους και της επαγγελματικής εξουθένωσης των εκπαιδευτικώνel
heal.secondaryTitleself-efficacy, level of stress, burnout and their practises on classroom managementen
heal.classificationΣυναισθηματική νοημοσύνηel
heal.classificationΣχολική τάξη -- Διαχείρησηel
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2017-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία : σ. 80-95el
heal.abstractΗ παρούσα εργασία έχει ως στόχο τη διερεύνηση της συναισθηματικής νοημοσύνης εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από σχολεία όλη της Ελλάδας. Επιπρόσθετα, εξετάζεται η συσχέτιση και η επίδραση της συναισθηματικής νοημοσύνης των εκπαιδευτικών, αναφορικά με την επαγγελματική τους εξουθένωση, την αίσθηση αυτοαποτελεσματικότητας, το άγχος αλλά και την αποτελεσματικότητα στη διαχείριση της σχολικής τάξης. Η σημασία της προς συζήτηση έρευνας έγκειται στην πληθώρα μεταβλητών που εξετάζονται ταυτόχρονα. Πιο συγκεκριμένα, οι πέντε συνολικά μεταβλητές που μελετώνται, αποτελούν καθοριστικούς παράγοντες για την ικανοποίηση από το επάγγελμα του εκπαιδευτικού και την αντιμετώπιση των εκάστοτε δυσκολιών που βιώνουν οι εκπαιδευτικοί στην καθημερινότητά τους. Για τις ανάγκες της μελέτης συμπληρώθηκαν, ηλεκτρονικά αλλά και έντυπα, ερωτηματολόγια, σε πληθυσμό 307 εκπαιδευτικών (N=307). Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι, η συναισθηματική νοημοσύνη του εκπαιδευτικού, φαίνεται να επιδρά τόσο στην αίσθηση αυτοαποτελεσματικότητας, όσο και στην καλύτερη διαχείριση της σχολικής τάξης. Επιπλέον, οι συναισθηματικά νοήμονες εκπαιδευτικοί φάνηκε να αντιμετωπίζουν πιο αποτελεσματικά 3 από τους 10 παράγοντες άγχους που βιώνουν, κατά την εργασιακή τους καθημερινότητα. Επίσης, και αναφορικά με την επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών, από την μελέτη προκύπτει ότι οι συναισθηματικά νοήμονες εκπαιδευτικοί παρουσιάζουν χαμηλότερα επίπεδα στην αίσθηση προσωπικής τους επίτευξης και την αποπροσωποποίηση. Τέλος, ιδιαίτερο ενδιαφέρον σημείωσε η συσχέτιση της αίσθησης της αυτοαποτελεσματικότητας με τις υπόλοιπες μεταβλητές, η οποία φαίνεται να συμβάλει θετικά στην αντιμετώπιση των δυσκολιών που αντιμετωπίζει ο εκπαιδευτικός κατά την εργασιακή του καθημερινότητα. Παρόλα αυτά, ένα πλήθος παραγόντων συντελούν στην ενασχόληση της επιστημονικής κοινότητας με την συναισθηματική νοημοσύνη παρά με την έννοια της αυτοαποτελεσματικότητας. Τα αποτελέσματα της έρευνας μπορούν να ενθαρρύνουν την περαιτέρω καλλιέργεια της συναισθηματικής νοημοσύνης των εκπαιδευτικών, είτε με ατομική πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών για προσωπικό τους όφελος, είτε μέσω κρατικών μετεκπαιδεύσεων. Κατά αυτόν τον τρόπο, αναμένεται να ωφεληθούν τόσο οι ίδιοι, όσο και οι μαθητές τους, οι οποίοι βιώνοντας ένα θετικό και ευχάριστο κλίμα, ενδέχεται να υποβοηθηθούν και στην ακαδημαϊκή τους πορεία αλλά και στην κοινωνική τους συμπεριφορά. Πιο συγκεκριμένα, όπως φαίνεται και από τα πορίσματα της παρούσας μελέτης, ο συναισθηματικά νοήμων εκπαιδευτικός τείνει να είναι περισσότερο αποτελεσματικός τόσο κατά την εκπαιδευτική διαδικασία (αξιοποίηση νέων διδακτικών μεθόδων και στρατηγικών), όσο και στην συναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών (μεγαλύτερη εμπλοκή και ενδιαφέρον προς το αντικείμενο, θετικό κλίμα συνεργασίας μιμητικές τάσεις προς τους συναισθηματικά νοήμονες εκπαιδευτικούς).el
heal.abstractIt is widely accepted that emotional intelligence is of a great importance in everyday life for understanding and controlling emotions. Nowadays, self-control is necessary either in social or in business life. Furthermore, emotional intelligence is a form of intelligence that could be taught and empowered through educational systems (Στάινερ, 2006). These are the main reasons why educational policies should put emphasis into cultivating peoples’ emotional intelligence. On the other hand, it is very interesting to notice how emotional intelligence affects the way teachers address difficulties in the course of a school day. In this paper the level of emotional intelligence of 307 Greek teachers of low and high levels of education was investigated. Furthermore, correlations among the level of emotional intelligence and teachers’ capabilities to control their class, to feel self efficient and to face stress and burnout was conducted. The importance of this paper is highlighted by the number of variables that are investigated simultaneously. In more detail, five variables very important for teachers’ everyday life are examined. The results revealed correlations between teachers’ emotional intelligence and their self-efficacy as well as with their classroom management abilities. High emotional intelligence teachers tend to deal in a better way with 3 out of 10 stress factors that where included in the questionnaire. As far as burnout is concerned, the participants of the study showed decreased levels of burnout. Finally, the results of this study support further research towards emotional intelligence, which will benefit both teachers and their students. Students attending classes of emotionally high-level intelligence teachers are expected to be benefit from in their academic career and their social behavior. On the other hand, high level emotionally intelligent teachers seem to be more efficient in their teaching style by adopting new strategies and ways that are helping their class in various ways.en
heal.advisorNameΔημητροπούλου, Παναγιώταel
heal.committeeMemberNameΔημητροπούλου, Παναγιώταel
heal.committeeMemberNameΕμβαλωτής, Αναστάσιοςel
heal.committeeMemberNameΚαραγιαννοπόυλου, Ευαγγελίαel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages114 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε ΤΣΑΡΟΥΧΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ 2017.pdf1.54 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons