Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/27964
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΕυστρατίου, Κωνσταντίναel
dc.date.accessioned2017-04-26T10:53:48Z-
dc.date.available2017-04-26T10:53:48Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/27964-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.2039-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΓνωστική τροποποίηση διερμηνειώνel
dc.subjectΕπίδραση των συνομηλίκωνel
dc.subjectΚοινωνικό άγχοςel
dc.subjectΠαιδιάel
dc.subjectΕχθρική απόδοση αιτιώνel
dc.subjectCognitive bias modificationen
dc.subjectPeer influencesen
dc.subjectSocial anxietyen
dc.subjectChildrenen
dc.subjectHostile attributionbBiasen
dc.titleΔιερεύνηση της αποτελεσματικότητας ενός προγράμματος τροποποίησης της εχθρικής απόδοσης αιτιών για παιδιά με ενεργή ομάδα ελέγχουel
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΕχθρικότητα (Ψυχολογία)el
heal.dateAvailable2017-04-26T10:54:48Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2017-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία : σ. 110-117el
heal.abstractΤα τελευταία χρόνια, πολλά προγράμματα γνωστικής τροποποίησης προκαταλήψεων (CBM-I) έχουν συμβάλλει αποτελεσματικά στην μείωση των επιπέδων κοινωνικού άγχους και στην τροποποίηση των αρνητικών απoδόσεων αιτιών (attribution bias) τόσο στην ηλικιακή ομάδα των παιδιών όσο και των ενηλίκων . Στην παρούσα μελέτη διερευνήσαμε την αποτελεσματικότητα ενός τέτοιου προγράμματος τροποποίησης της εχθρικής απόδοσης αιτιών (hostile attribution bias) για παιδιά με ενεργή ομάδα ελέγχου που περιλαμβάνει την συνεργασία μεταξύ δυο ομόφυλων συνομηλίκων σε συζητήσεις σχετικά με κάποια αμφίσημα υποθετικά γεγονότα. Στην έρευνα μας συμμετείχαν συνολικά 111 μαθητές και μαθήτριες της έκτης τάξης του Δημοτικού ηλικίας 11-12 ετών οι οποίοι χωρίστηκαν σε ομάδες των δυο (ιδίου φύλου) . Χορηγήσαμε στην πειραματική ομάδα ζευγαριών ένα σύνολο από υποθετικές κοινωνικές καταστάσεις , οι οποίες ακολουθούνταν από δυο απαντήσεις μια με αρνητική χροιά και μια με ουδέτερη. Το ζευγάρι ύστερα από μία σύντομη συζήτηση καλούνταν να επιλέξει την απάντηση. Στην έρευνα μας χρησιμοποιήσαμε ενεργή ομάδα ελέγχου κατά την διάρκεια του προγράμματος χορηγώντας εκτός από το pre και post training και δραστηριότητες γνωστικού περιεχομένου λειτουργώντας και εδώ σε ομόφυλα ζευγάρια. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως τα παιδιά που ολοκλήρωσαν το πρόγραμμα παρουσίασαν σημαντική μείωση των αρνητικών αποδόσεων αιτιών από το πριν στο μετά των παρεμβάσεων ,μείωση των επιπέδων επιθετικότητας σε σχέση με το φύλο, διαφοροποίηση των επιπέδων αυτοελέγχου και μείωση της ανησυχίας των παιδιών για την ομαλή μετάβαση από το δημοτικό στο γυμνάσιο δεδομένης της μείωσης του κοινωνικού άγχους, που προκύπτει από τη συνάφεια ανάμεσα στην αλλαγή στο κοινωνικό άγχος και στην αλλαγή των αρνητικών αποδόσεων αιτιών.el
heal.abstractOver the past few years, many cognitive bias modification of interpretations (CBM-I) programs have contribute effectively both in the reduction of social anxiety levels and in modifying negative interpretations of hostile attribution bias. In this experimental study, we explored the effectiveness of such a novel CBM-I training (hostile attribution bias) tool for children with an active control group, which involves joint discussions of ambiguous information with a same-gender peer. In our study participated 111 students of the sixth grade of three Public primary schools, aged between 11-12 years old. The students were divided into two same- gender groups. We provided the Duo CBM-I group with ambiguous social vignettes, each followed by two interpretations, and then asked to select one of them after a brief discussion with a same-gender peer. In our study we used an active control group which completed not only pre training and post training measures but also activities with cognitive content. Results indicated that children who completed the interpretation training made less negative interpretations, reduced their aggressiveness as far as the gender is concerned, they differentiated the self control levels, they reduced levels of concern about the transition from primary to secondary school, they reported less social anxiety levels, which results from the relevance between the modification of social anxiety and hostile attribution bias.en
heal.advisorNameΜπρούζος, Ανδρέαςel
heal.committeeMemberNameΜπρούζος, Ανδρέαςel
heal.committeeMemberNameΒασιλόπουλος, Στέφανοςel
heal.committeeMemberNameΜισαηλίδη, Πλουσίαel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages167 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ 2017.pdf2.99 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons