Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/27918
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΧαριτωνίδης, Ηλίαςel
dc.date.accessioned2017-04-10T08:11:01Z-
dc.date.available2017-04-10T08:11:01Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/27918-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.1945-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΑναλογίαel
dc.subjectΔιδακτικό εργαλείοel
dc.subjectΣχολικό εγχειρίδιοel
dc.subjectΑνάλυση περιεχομένουel
dc.subjectΑναλογικός συλλογισμόςel
dc.subjectAnalogyen
dc.subjectTeaching toolen
dc.subjectTextbooken
dc.subjectContent analysisen
dc.subjectAnalogical reasoningen
dc.titleΗ χρήση των αναλογιών ως διδακτικό εργαλείο για την επεξήγηση βασικών εννοιών της φυσικής στην τριτοβάθμια εκπαίδευσηel
dc.titleThe use of analogies as a teaching tool for explaining the basic concepts of physics in university educationen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΑναλογίαel
heal.classificationΦυσική -- Σπουδή και διδασκαλία (Ανώτατη)el
heal.dateAvailable2017-04-10T08:12:01Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2016-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογράφία : σ. 95-98el
heal.abstractΗ αναλογία στον χώρο της εκπαίδευσης αποτελεί μια σημαντική διδακτική στρατηγική. Τόσο οι εκπαιδευτικοί, όσο και οι συγγραφείς των πανεπιστημιακών εγχειριδίων κάνουν χρήση των αναλογιών για να βοηθήσουν τους μαθητές να κατανοήσουν νέες και δύσκολες έννοιες. Ο αναλογικός συλλογισμός είναι κυρίαρχος στην καθημερινή ομιλία των ανθρώπων και λειτουργεί ως εργαλείο σκέψης και ερμηνείας. Σκοπός αυτής της έρευνας είναι η μελέτη της χρήσης των αναλογιών στα πανεπιστημιακά εγχειρίδια Φυσικής και η διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο αυτές δομούνται και παρουσιάζονται. Τρία διδακτικά βιβλία Φυσικής μελετήθηκαν για την ύπαρξη ή όχι αναλογιών και συνολικά καταγράφηκαν 97 αναλογίες. Στη συνέχεια, οι αναλογίες κατηγοριοποιήθηκαν σύμφωνα με διάφορα κριτήρια, όπως αναλογική σχέση, γνωστικό αντικείμενο, τρόπος παρουσίασης, επίπεδο εμπλουτισμού κ.ά. Σαν αποτέλεσμα της έρευνας βρέθηκε ότι οι συγγραφείς κάνουν εκτεταμένη χρήση αναλογιών και τις χρησιμοποιούν κυρίως σε έννοιες, που έχουν υψηλό επίπεδο αφαίρεσης και είναι δύσκολα κατανοητές από τους μαθητές.el
heal.abstractAnalogy in education is an important teaching strategy. Teachers and textbook authors use analogies to help students understand new and difficult concepts. Analogical reasoning is dominant in everyday speech of people and acts as a tool of reflection and interpretation. The purpose of this study is to investigate the use of analogies in university physics textbooks and to investigate the way in which they are structured and presented. Three physics textbooks studied for the presence of analogies and totally were detected 97 analogies. Then, analogies classified according to various criteria such as analogical relationship, subject, presentation format, level of enrichment etc. As a result of the analysis, it was found that authors do make extensive use of analogies and they are used primarily for concepts that have a high level of abstraction and are poorly understood by students.en
heal.advisorNameΚώτσης, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΚώτσης, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΜικρόπουλος, Αθανάσιοςel
heal.committeeMemberNameΓαβριλάκης, Κώσταςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages98 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΧΑΡΙΤΩΝΙΔΗΣ ΗΛΙΑΣ 2016.pdf6.8 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons