Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/27883
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚαρπούζα, Ελένηel
dc.date.accessioned2017-03-16T12:44:20Z-
dc.date.available2017-03-16T12:44:20Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/27883-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.1973-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΠαιδαγωγική σχέσηel
dc.subjectΤριτοβάθμια εκπαίδευσηel
dc.subjectΜεταπτυχιακός κύκλος σπουδώνel
dc.subjectΘεμελιωμένη θεωρίαel
dc.subjectTeacher-student relationshipen
dc.subjectHigher educationen
dc.subjectMaster's levelen
dc.subjectGrounded theoryen
dc.titleΔιερευνώντας την παιδαγωγική σχέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευσηel
dc.titleExploring the teacher-student relationship in higher educationel
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΕκπαίδευση, Ανώτατηel
heal.dateAvailable2017-03-16T12:45:20Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2017-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογράφία : σ. 192-207el
heal.abstractΠαρά τη σημαντικότητά της, η παιδαγωγική σχέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση έχει διερευνηθεί ελάχιστα. Η παρούσα έρευνα αξιοποίησε την κονστρουκτιβιστική θεμελιωμένη θεωρία, με σκοπό να εμπλουτίσει τη σχετική συζήτηση. Πιο συγκεκριμένα, εξέτασε πώς αναπτύσσεται (και εξελίσσεται) η παιδαγωγική σχέση στο μεταπτυχιακό επίπεδο, όπως την αντιλαμβάνονται και τη βιώνουν οι μετέχοντες σε αυτή. Τα επιμέρους ερευνητικά ερωτήματα αφορούσαν (α) τον ορισμό της παιδαγωγικής σχέσης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, (β) τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της, (γ) τους παράγοντες που εμποδίζουν τη δημιουργία της και (δ) τα όριά της. Τα δεδομένα συλλέχθηκαν με ατομικές σε βάθος συνεντεύξεις είκοσι καθηγητριών/ών και με πέντε ομάδες εστίασης που διενεργήθηκαν με συνολικά εικοσιπέντε μεταπτυχιακές φοιτήτριες και φοιτητές, οι οποίες/οι δίδασκαν και φοιτούσαν αντίστοιχα σε μεταπτυχιακά προγράμματα Επιστημών Αγωγής. Συστηματοποιώντας συνδυαστικά τις αντιλήψεις και τις εμπειρίες των καθηγητριών/ών και των φοιτητριών/ών, οι οποίες σε μεγάλο βαθμό συνέκλιναν, η παρούσα έρευνα θεωρητικοποίησε την παιδαγωγική σχέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ως μια πολυδιάστατη έννοια, χαρακτηριζόμενη από μια πολλαπλότητα ποιοτικών χαρακτηριστικών και μια μεταβλητότητα ως προς τα όρια ανάλογα με τον ορισμό της εκάστοτε περίστασης. Η συστηματική συγκριτική ανάλυση των δεδομένων κατέδειξε ως κεντρική κατηγορία την παιδαγωγική σχέση ως ένα σύνθετο δυναμικό φαινόμενο που, παρά τον κεντρικό ρόλο των διδασκόντων/ουσών λόγω θέσης, χαρακτηρίζεται από αμοιβαιότητα σε όλες του τις εκφάνσεις: διάθεση/επιθυμία και ευθύνη διαμόρφωσης και διατήρησης, ανάπτυξη ποιοτικών χαρακτηριστικών, υπέρβαση πιθανών εμποδίων, διατήρηση των ορίων, βίωση των συνεπειών που επιφέρει. Τα αποτελέσματα της έρευνας καταλήγουν σε ορισμένες χρήσιμες προτάσεις για τη βελτίωση της ποιότητας των σπουδών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και σε μια πληθώρα ιδεών για περαιτέρω έρευνα.el
heal.abstractDespite its significance, the teacher-student relationship in higher education remains an under-researched field. The current study used constructivist grounded theory, in order to enrich the relevant discussion. More specifically, it aimed at exploring how the teacher-student relationship in higher education develops (and gradually evolves) based on the perceptions and experiences of the parties involved. The research sub-questions were concerned with (a) defining the teacher-student relationship in higher education, (b) identifying its quality traits, as well as (c) the factors that hinder its development and (d) examining its boundaries. Data was collected by intensive interviewing twenty teacher educators and by five focus groups with twenty-five Master’s degree students in Educational Sciences. A combined exploration of the professors' and students' perceptions and experiences surfaced the teacher-student relationship in higher education as a multidimensional construct, characterised by a multitude of quality traits and shifting boundaries depending on the definition of the situation. Thus, the current study theorised the teacher-student relationship as a complex dynamic phenomenon which, despite the teachers’ hierarchical superiority, is characterised by mutuality and reciprocity in all its manifestations: eagerness/desire and responsibility in forming and maintaining it, developing quality traits, overcoming obstacles, maintaining boundaries and experiencing the positive effects. The study provides suggestions for improving the quality of higher education and a variety of ideas for future research.en
heal.advisorNameΕμβαλωτής, Αναστάσιοςel
heal.committeeMemberNameΕμβαλωτής, Αναστάσιοςel
heal.committeeMemberNameΜπρούζος, Ανδρέαςel
heal.committeeMemberNameBenincasa, Lusianaen
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages392 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΚΑΡΠΟΥΖΑ ΕΛΕΝΗ 2017.pdf4.83 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons