Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/27828
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΜπάρμπα, Βικτωρίαel
dc.date.accessioned2017-02-08T07:14:42Z-
dc.date.available2017-02-08T07:14:42Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/27828-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.1805-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΑξίαel
dc.subjectΝόμος 1566/85el
dc.subjectΔ.Ε.Π.Π.Σ.el
dc.subjectΑ.Π.Σ.el
dc.subjectΝέο Πρόγραμμα Σπουδώνel
dc.subjectΣχολικά βιβλία Γλώσσας Δημοτικούel
dc.subjectΑνθολόγια Λογοτεχνικών Κειμένων Δημοτικούel
dc.subjectValueen
dc.subjectThe 1566/85 Lawen
dc.subjectCross Curriculum Framework (D.E.P.P.S.)en
dc.subjectRecord of Courses (A.P.S.)en
dc.subjectNew Curriculum Frameworken
dc.subjectGreek Language Books and Modern Greek Literature Books of primary schoolen
dc.titleΤο κοινωνικό περιεχόμενο της ποίησης στο δημοτικό σχολείοel
dc.titleThe social content of poetry found in poetry primary school booksen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΠοίησηel
heal.dateAvailable2017-02-08T07:15:42Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2016-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογράφία : σ. 122-127el
heal.abstractΣκοπός της διπλωματικής εργασίας είναι να προσδιοριστεί το περιεχόμενο της ποίησης στο Δημοτικό Σχολείο. Διερευνήθηκαν οι αξίες και η σχέση αυτών με την κοινωνία, το σχολείο και την ποίηση. Συγκεκριμένα, μελετήθηκαν ο Νόμος 1566/85, τα Δ.Ε.Π.Π.Σ. (Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών), τα Α.Π.Σ. (Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών), το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών για τη Γλώσσα και τη Λογοτεχνία στο Δημοτικό Σχολείο (Αθήνα 2011), τα σχολικά βιβλία της Γλώσσας και τα Ανθολόγια Λογοτεχνικών Κειμένων όλων των τάξεων του Δημοτικού, καθώς και τα αντίστοιχα βιβλία δασκάλου. Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε για την ερευνητική προσέγγιση είναι η Ανάλυση Περιεχομένου. Οι τελικές κατηγορίες αξιών που προέκυψαν είναι οι εξής: γνωστικές, εθνικές, θρησκευτικές, ιδεολογικές-πολιτικές, κοινωνικές, οικολογικές και πολιτισμικές. Το γενικό συμπέρασμα έδειξε ότι κυριαρχούν οι κοινωνικές αξίες. Στη συνέχεια ακολουθούν οι γνωστικές, οι θρησκευτικές, οι ιδεολογικές-πολιτικές αξίες, οι οικολογικές, οι πολιτισμικές και οι εθνικές αξίες. Το περιεχόμενο της ποίησης είναι κοινωνικό. Η ποίηση γίνεται κατανοητή μόνο μέσα στο κοινωνικό της πλαίσιο. Προβάλλει την ανάγκη κοινωνικοποίησης του ατόμου και τονίζει πως κάθε ατομική βελτίωση στόχο έχει τη συλλογική πρόοδο. Ωστόσο, κάποιες κοινωνικές συμβάσεις αναθεωρούνται και εδώ έγκειται ο ρόλος της λογοτεχνίας και του πνευματικού ανθρώπου. Η ποίηση, εκτός από κοινωνικό, έχει και διδακτικό χαρακτήρα. Προσφέρει νέες γνώσεις, οι οποίες χρησιμοποιούνται από τα άτομα στην κοινωνική τους ζωή. Πολλές φορές, η ποίηση έχει θρησκευτικό περιεχόμενο. Αναφέρεται σε στιγμές από τη ζωή του Χριστού, σε χριστιανικά ήθη και εθιμοτυπικές τελετουργίες. Με την ποίηση, ακόμη, επιδιώκεται η διαμόρφωση κριτικού πνεύματος και αισιόδοξης στάσης προς τη ζωή, ο σεβασμός του «άλλου» και η αποδοχή της διαφορετικότητας, η απόκτηση οικολογικής συνείδησης, η γνωριμία με τη λαϊκή παράδοση και τον ελληνικό πολιτισμό και η έκφραση αγάπης προς την πατρίδα. Τελικός στόχος είναι αναμόρφωση των Προγραμμάτων Σπουδών, η ενσωμάτωση δηλαδή περισσότερων ποιημάτων στα σχολικά εγχειρίδια και η προσαρμογή του περιεχομένου αυτών στην κοινωνική πραγματικότητα, η οποία χαρακτηρίζεται από ρευστότητα σε όλους τους τομείς. Ο ρόλος, βέβαια, του δασκάλου είναι καθοριστικός, καθώς είναι αυτός που θα εφαρμόσει τα Προγράμματα Σπουδών και θα κάνει τους μαθητές να αγαπήσουν την ποίηση και να την αναζητούν. Λέξεις-κλειδιά: Αξία, Νόμος 1566/85, Δ.Ε.Π.Π.Σ., Α.Π.Σ., Νέο Πρόγραμμα Σπουδών, σχολικά βιβλία Γλώσσας Δημοτικού, Ανθολόγια Λογοτεχνικών Κειμένων Δημοτικού.el
heal.abstractThe aim of this paper is to be defined the content of poetry found in poetry primary school books. There have been studied values and their relation with the society, the school and the poetry. More specifically, there has been close scrutiny into the 1566/85 Law, the Cross Curriculum Framework (D.E.P.P.S.) and Record of Courses (A.P.S.), the New Curriculum Framework for Greek Language and Modern Greek Literature in primary school (Athens 2011), the Books of Greek Language and Modern Greek Literature of all grades of primary school and the teacher’s books for the same grades. The method that was used for the research process is Content Analysis. The final sorts of values that come to the surface are the following ones: cognitive, national, religious, ideological-political, social, environmental and cultural. The final result has showed that the social values prevail. Secondarily, the cognitive, the religious, the ideological-political, the environmental, the cultural and the national values dominate. Poetry bears a social content and can be understood only through society. It promotes the need for socializing and emphasizes that each personal achievement drives towards common advancement. However, some social conventions are to be revised while this also falls within the scope of the role of Literature and of the spiritual leaders. Poetry has, not only social, but also educational content. It offers new knowledge, which is used by people in their social life. In many times, poetry has a religious content. Life of Jesus, Christian customs and traditional rituals often refer to poetry. Furthermore, through poetry there are pursued the formation of critical thinking and optimistic attitude towards life, the respect and the acceptance of difference, the acquisition of environmental conscience, the acquaintance with Greek tradition and Greek culture and the love for the country. The final goal of this research is the reformation of the Curriculum Framework. A greater number of poems should be taught in schools. These should be related to society, which is instable. The teacher has an important role, because the Curriculum Framework is implemented by him. Furthermore, he will boost his pupils to love poetry.en
heal.advisorNameΚαψάλης, Γεώργιος Δ.el
heal.committeeMemberNameΚαψάλης, Γεώργιος Δ.el
heal.committeeMemberNameΠαπαδοπούλου-Μανταδάκη, Σμαράγδαel
heal.committeeMemberNameΣπανάκη, Μαριάναel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages127 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΜΠΑΡΜΠΑ ΒΙΚΤΩΡΙΑ 2016.pdf1.27 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons