Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/11729
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΖαφειροπούλου, Ε.el
dc.contributor.authorΚαραγιαννοπούλου, Ευαγγελίαel
dc.contributor.authorΚάμτσιος, Σπυρίδωνel
dc.date.accessioned2015-11-24T17:09:33Z-
dc.date.available2015-11-24T17:09:33Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/11729-
dc.rightsDefault Licence-
dc.subjectΜαθησιακά στιλ, διγλωσσία, ερευνητικά εργαλεία, ψυχομετρικά χαρακτηριστικά /el
dc.subjectLearning styles, bilingualism, survey instruments, psychometric characteristicsel
dc.titleΠροτιμήσεις μαθησιακού στιλ από μονόγλωσσους και δίγλωσσους εφήβους μαθητές. Πιλοτική διερεύνηση των ψυχομετρικών χαρακτηριστικών του Ερωτηματολογίου Προτίμησης Μαθησιακού Στιλ Βασισμένο στα Αντιληπτικά Ερεθίσματαel
heal.typejournalArticle-
heal.type.enJournal articleen
heal.type.elΆρθρο Περιοδικούel
heal.languageel-
heal.accesscampus-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Φιλοσοφική Σχολή. Τμήμα Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίαςel
heal.publicationDate2012-
heal.abstractΣκοπός της έρευνας ήταν η αξιολόγηση της αξιοπιστίας και της εγκυρότητας του «Ερωτηματολογίου Προτίμησης Μαθησιακού Στιλ Βασισμένο στα Αντιληπτικά Ερεθίσματα» (Reid, 1984), καθώς και η διερεύνηση της επίδρασης της διγλωσσίας στην προτίμηση των μαθητών/τριων για συγκεκριμένο μαθησιακό στιλ. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 149 μαθητές/τιες γυμνασίου (58 δίγλωσσοι και 91 μονόγλωσσοι). Η διερευνητική παραγοντική ανάλυση κατέδειξε την ύπαρξη έξι παραγόντων. Κάποιες από τις ερωτήσεις φόρτιζαν σε διαφορετικούς παράγοντες από αυτούς που προτείνουν οι δημιουργοί της κλίμακας. Ο συντελεστής α-Cronbach ήταν ικανοποιητικός για τους παράγοντες ομαδικός τρόπος μάθησης (α=.69), κιναισθητικά ερεθίσματα (α=.70) και ατομικός τρόπος μάθησης (α=.75). Ωστόσο, ήταν χαμηλότερος αλλά αποδεκτός για τον παράγοντα που αναφέρεται στα ακουστικά ερεθίσματα (α=.62) και χαμηλός για τους παράγοντες που αναφέρονται στα απτικά και στα οπτικά ερεθίσματα (α=.52 και α=.45 αντίστοιχα). Τα αποτελέσματα της έρευνας υποστηρίζουν εν μέρει την εγκυρότητα και την αξιοπιστία της κλίμακας καθώς επιβεβαιώνεται ξεκάθαρα η ύπαρξη έξι παραγόντων. Η έρευνα έδειξε ελάχιστες διαφορές μεταξύ μονόγλωσσων και δίγλωσσων μαθητών ως προς την προτίμηση για συγκεκριμένο στιλ μάθησης αλλά και ελάχιστες διαφορές φύλου. Τα αποτελέσματα συζητούνται με αναφορά στις μελέτες που εστιάζονται στα ψυχομετρικά χαρακτηριστικά τουσυγκεκριμένου ερωτηματολογίου και στην επίδραση του μαθησιακού στιλ στη μάθηση κυρίως όσον αφορά τους δίγλωσσους μαθητές/τριες. The present study examines the effect of bilingualism on individual learning style preference. The Perceptual Learning Style Preference Questionnaire-PLSPQ (Reid, 1984) was used to assess the learning style preference. The psychometric characteristics of the scale were explored. The factor analysis showed the same factors with the original questionnaire but some questions did not load on the expected factors according to the original scale. The Cronbach reliability coefficients were sufficient for the Group (α=.69), Kinesthetic (α=.70) and Individual (α=.75) scales, acceptable for the Auditory scale (α=.62) and low for the Tactile (α=.52) and Visual (α=.45) scales. The results of the study partially support the validity and reliability of the scale indicating a clear six factor structure and acceptable reliability coefficients for some of the factors. The statistical analysis indicated few statistical significant differences concerning the individual learning style differences between monolingual and bilingual students (boys and girls).el
heal.journalNameΣύγχρονη Κοινωνία, Εκπαίδευση και Ψυχική Υγεία (ΣΚΕΨΥ)el
heal.journalTypenon peer-reviewed-
heal.fullTextAvailabilityTRUE-
Appears in Collections:Άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά ( Ανοικτά) - ΦΠΨ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Karagiannopoulou-2012-Προτιμήσεις μαθησιακού στιλ.pdf845.8 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons