Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/1155
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚαραβίδα, Μαρίαel
dc.date.accessioned2015-10-21T07:12:33Z-
dc.date.available2015-10-21T07:12:33Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/1155-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.209-
dc.rightsDefault License-
dc.subject-el
dc.titleΔιδακτικός σχεδιασμός για την προσέγγιση "κοινωνικών αξιών" απο μαθητές προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας στο πλαίσιο των εναλλακτικών διδακτικών προγραμμάτωνel
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΚοινωνικές αξίεςel
heal.classificationΜελέτη και διδασκαλία (προσχολική)el
heal.identifier.secondaryΜ.Ε. ΚΑΡ 2013-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων / Σχολή Επιστημών Αγωγής / Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2013-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: 100-113el
heal.abstractΕστιακό κέντρο της παρούσας εργασίας αποτελεί η ανάλυση, ανάπτυξη και προώθηση των κοινωνικών αξιών κατά τη διδακτική πράξη, σε μαθητές προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας. Παράλληλα, εξετάζεται η δυνατότητα αξιοποίησης των εκπαιδευτικών και διδακτικών παραμέτρων που χρησιμοποιεί η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στο γενικότερο πλαίσιο των εναλλακτικών διδακτικών προγραμμάτων. Επίσης, διερευνάται ο βαθμός ανάδειξης των κοινωνικών αξιών στο Νέο Πρόγραμμα Σπουδών προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας στα ελληνικά σχολεία. Ειδικότερα, μελετώνται τα επιστημονικά πεδία «Προσωπική & Κοινωνική Ανάπτυξη» και «Περιβάλλον & Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη». Επίσης, ερευνάται ο τρόπος προσέγγισής τους μέσω των διάφορων στρατηγικών διδασκαλίας, οι οποίες αξιοποιούνται στα πλαίσια του συγκεκριμένου προγράμματος. Υπό το πρίσμα αυτό, δομήθηκαν τέσσερις διδακτικοί σχεδιασμοί, οι οποίοι επιδιώκουν τη διδασκαλία των κοινωνικών αξιών στους μαθητές προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας. Η εργασία αποτελείται από δύο μέρη: το πρώτο μέρος στοχεύει στη θεωρητική τεκμηρίωση της δόμησης των διδακτικών σχεδιασμών ενώ, στο δεύτερο μέρος παρουσιάζονται εκτενώς οι δομηθέντες διδακτικοί σχεδιασμοί για την προσέγγιση των κοινωνικών αξιών από μαθητές της συγκεκριμένης ηλικίας. Από τη θεωρητική προσέγγιση διαπιστώθηκε ότι υπάρχουν σημαντικές δυνατότητες προώθησης των κοινωνικών αξιών κατά τη διδακτική διαδικασία, αν και παρατηρείται σχετική δυσκολία στην αποσαφήνιση και τον εννοιολογικό προσδιορισμό τους. Γεγονός που προκύπτει από τις ταχύτατες κοινωνικές εξελίξεις και τις συνέπειές τους στο περιβάλλον, καθώς και από τον πλουραλισμό αξιών πολυπολιτισμικού χαρακτήρα που χαρακτηρίζουν τις σύγχρονες κοινωνίες ενώ, από την πιλοτική τους εφαρμογή επισημαίνεται η ανάγκη της ενεργητικής και βιωματικής οργάνωσης της διδακτικής πράξης από τον εκπαιδευτικό, ώστε να επιτευχθεί η δυναμική παρώθηση των μαθητών προς την απόκτηση ικανοτήτων και δεξιοτήτων τόσο εντοπισμού και κατανόησης των κοινωνικών αξιών, όσο και ενεργοποίησής τους προς τη βελτίωση και τη λειτουργική εφαρμογή τους στην καθημερινή δραστηριοποίησή τους.
heal.advisorNameΦύκαρης, Ιωάννηςel
heal.committeeMemberNameΦύκαρης, Ιωάννηςel
heal.committeeMemberNameΣακελλαρίου, Μαρία
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων / Σχολή Επιστημών Αγωγής / Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages114 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε.-ΚΑΡΑΒΙΔΑ ΜΑΡΙΑ.pdf1.51 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons