Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/11547
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBenincasa, L.el
dc.date.accessioned2015-11-24T17:08:39Z-
dc.date.available2015-11-24T17:08:39Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/11547-
dc.rightsDefault Licence-
dc.subjectΌρος 1: Πολιτισμική ανάλυση, Έκφραση 1: Δημοσιοποίηση της αξιολόγησης των μαθητών, Έκφραση 2: Πολιτισμικές πρακτικές και τελετουργίες, Έκφραση 3: Κατασκευή της σχολικής επιτυχίας και αποτυχίαςel
dc.subjectTerm 1: cultural analysis, Phrase 1: school assessment made public, Phrase 2: cultural practices and ceremonies, Phrase 3: fabrication of school success and failure.el
dc.titleΔημοσιοποίηση της αξιολόγησης των μαθητών και κατασκευή της αποτυχίας: προς μια πολιτισμική ανάλυση (=The public dimension of pupil assessment and the fabrication of school failure: towards a cultural analysis)el
heal.typejournalArticle-
heal.type.enJournal articleen
heal.type.elΆρθρο Περιοδικούel
heal.languageel-
heal.accesscampus-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Φιλοσοφική Σχολή. Τμήμα Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίαςel
heal.publicationDate2009-
heal.abstractΣτην εργασία αυτή διερευνώ τις δυνατότητες και τις προϋποθέσεις διεξαγωγής μιας πολιτισμικής ανάλυσης μορφών δημοσιοποίησης της αξιολόγησης στο ελληνικό σχολείο. Η δημοσιοποίηση της αξιολόγησης μπορεί να θεωρηθεί τρόπος κατασκευής της αριστείας και, επομένως, της αποτυχίας. Μετά από μια σύντομη συζήτηση των βασικών όρων παρουσιάζω μια επισκόπηση πρακτικών και τελετουργιών στο πλαίσιο του ελληνικού σχολείου, όπου κάθε χρόνο διεξάγονται ποικίλες εκδηλώσεις αυτού του είδους. Ισχυρίζομαι ότι, κηρύσσοντας ορισμένους μαθητές πετυχημένους, αυτές οι πρακτικές ταυτόχρονα κηρύσσουν πολλούς άλλους αποτυχημένους, και ότι η τεράστια έμφαση που δίνεται στους υψηλούς βαθμούς μεταφράζεται σε αίσθηση απογοήτευσης για πολλούς μαθητές και σε άγχος για τους περισσότερους. Μια πολιτισμική ανάλυση επιμέρους μορφών δημοσιοποίησης της αξιολόγησης στο σχολείο αναμένεται να προσφέρει βαθύτερη κατανόηση αυτών των πολιτισμικών μορφών και να αναδείξει νέες διαστάσεις του φαινομένου της σχολικής επιτυχίας/ αποτυχίας. Ο αναστοχασμός γύρω από τις εδραιωμένες πολιτισμικές πεποιθήσεις που εμπνέουν αυτές τις πρακτικές αναμένεται να οδηγήσει στην αμφισβήτησή τους, συμβάλλοντας στη βελτίωση της ποιότητας ζωής στην τάξη. Practices that make school assessment public may be viewed as ways of fabricating excellence and, therefore, of constructing school success and failure. In this paper I explore the possibilities and the presuppositions for carrying out a cultural analysis of such practices in Greek education, where several such events take place yearly. After a brief overview of relevant ceremonies in the context of Greek school I argue that, by declaring certain students or pupils successful, at the same time they declare many other students a failure. The enormous emphasis placed on high grades causes disappointment in many pupils and anxiety in most of them. A cultural analysis of specific cultural forms designed to make assessment public is likely to highlight new dimensions of school success and failure. Reflection on the cultural values and beliefs that underpin these practices shall hopefully lead to questioning their taken-for-grantedness , thus mitigating the emphasis given to school success and improving the quality of everyday life in school.el
heal.journalNameΣύγχρονη Κοινωνία, Εκπαίδευση και Ψυχική Υγείαel
heal.journalTypenon peer-reviewed-
heal.fullTextAvailabilityTRUE-
Appears in Collections:Άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά ( Ανοικτά) - ΦΠΨ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BenincasaDimosiopAxiolg A.pdf186.63 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons