Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/9889
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΑνδρονικάκη, Βάγιαel
dc.contributor.authorΚαράκογλου, Δημήτριοςel
dc.date.accessioned2019-04-09T11:18:26Z-
dc.date.available2019-04-09T11:18:26Z-
dc.date.issued2019-04-09-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/9889-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΦωνολογικές διαταραχέςel
dc.subjectΘεραπευτική προσέγγισηel
dc.titleΘεραπευτικές προτάσεις για φωνολογικές διαταραχέςel
heal.typebachelorThesisel
heal.classificationΛογοθεραπείαel
heal.dateAvailable2024-01-09T10:35:03Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2015-10-
heal.bibliographicCitationΑνδρονικάκη, Β. & Καράκογλου, Δ., 2015. Θεραπευτικές προτάσεις για φωνολογικές διαταραχές. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Λογοθεραπείας.el
heal.abstractΗ εργασία αυτή εστιάζει στη παρουσίαση των φωνολογικών διαταραχών, των συμπτωμάτων, αιτιών, επιδημιολογίας και χαρακτηριστικών σε άτομα με φωνολογικές διαταραχές καθώς και στη δημιουργία υποστηρικτικού υλικού. Συγκεκριμένα αναλύεται τι είναι φωνολογία, ποια είναι τα στάδια της τυπικής φωνολογικής ανάπτυξης, ποιες είναι οι ηλικίες κατάκτησης των συμφώνων της νέας ελληνικής σύμφωνα με τον Πανελλήνιο Σύλλογο Λογοπεδικών(2007). Ο Stampe περιγράφει με σαφήνεια τους βασικούς κανόνες (διαδικασίες) που χρησιμοποιούν τα άτομα για να απλοποιήσουν το λόγο, οι οποίες διακρίνονται σε δομικές (απλοποιήσεις στη δομή των συλλαβών και των λέξεων) και στις συστημικές (απλοποιήσεις των φωνημικών αντιθέσεων) (Stampe,1979). Η πρόγνωση λογοθεραπευτικής παρέμβασης, οι στόχοι (μακροπρόθεσμοι- βραχυπρόθεσμοι), ενδεικτικές στρατηγικές παρέμβασης για την αγωγή λόγου και ομιλίας (Γιαννικοπούλου,2002), καθώς και ένα αναλυτικό πρόγραμμα φωνολογικής εξάσκησης. Το δεύτερο μέρος της εργασίας απαρτίζεται από το πρακτικό κομμάτι των θεραπευτικών προτάσεων. Ακόμη δίνονται πληροφορίες για την δυνατότητα σε ένα διαδραστικό λογοθεραπευτικό πρόγραμμα παρέμβασης σε άτομα με φωνολογικές διαταραχές. Οι θεραπευτικές προτάσεις επικεντρώνονται σε θέματα ενίσχυσης της φωνολογικής επίγνωσης. Επιπλέον, έχει ιδιαίτερη σημασία ότι εμμένουν οι φωνολογικές διεργασίες στα άτομα με φωνολογικές διαταραχές μετά το πέρας της τυπικής φωνολογικής ανάπτυξης. Η πτυχιακή εργασία πραγματεύεται τη δημιουργία ψηφιακών θεραπευτικών προτάσεων με τη χρήση Η/Υ για την αποκατάσταση των φωνολογικών διαταραχών σε επίπεδο λέξης, πρότασης και κειμένου. Οι θεραπευτικές προτάσεις προσεγγίζουν τους τομείς της φωνολογίας και επιτυγχάνει ένα άμεσο οπτικό- ακουστικό περιβάλλον. Παράλληλα, στόχο έχει να διατηρήσει αμείωτο το ενδιαφέρον του θεραπευόμενου μέσα από την αλληλεπίδραση του ηλεκτρονικού υπολογιστή, προσαρμοσμένο στις ικανότητες και στις δυνατότητες του ίδιου του θεραπευόμενου. Έτσι ο θεραπευόμενος και τα οικεία του πρόσωπα αυτού και ο λογοθεραπευτής θα έχουν ένα επιθυμητό αποτέλεσμα. Ταυτόχρονα προσεγγίζει τη γνώση διαθεματικά και βιωματικά ενισχύοντας τη δημιουργικότητα των ατόμων και την επικοινωνία. Συμπερασματικά αναφέρεται η φωνολογική διαταραχή και η υποστήριξη αυτής με τη λογοθεραπευτική παρέμβαση και τη χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας και της διάδρασης του θεραπευόμενου με τις συγκεκριμένες ψηφιακές θεραπευτικές προτάσεις μέσω του ηλεκτρονικού υπολογιστή.el
heal.advisorNameΤόκη, Ευγενίαel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDteiepel
heal.numberOfPages77el
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογοθεραπείας ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons