Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/9866
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚουκοτίδου, Χρυσούλαel
dc.date.accessioned2019-04-04T10:00:25Z-
dc.date.available2019-04-04T10:00:25Z-
dc.date.issued2019-04-04-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/9866-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΜαθησιακές δυσκολίεςel
dc.subjectΣυννοσηρότηταel
dc.subjectΨυχιατρικές παθήσειςel
dc.titleΜαθησιακές δυσκολίες και ψυχιατρικές παθήσειςel
heal.typebachelorThesisel
heal.classificationΛογοθεραπείαel
heal.dateAvailable2024-01-09T10:02:47Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2019-02-14-
heal.bibliographicCitationΚουκοτίδου, Χ., 2019. Μαθησιακές δυσκολίες και ψυχιατρικές παθήσεις. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: ΤΕΙ Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.abstractΠερίληψη Η παρούσα πτυχιακή εργασία εκπονήθηκε στα πλαίσια της λήψης πτυχίου από το Τμήμα Λογοθεραπείας, Α.Τ.Ε.Ι. Ηπείρου, με τίτλο «Μαθησιακές δυσκολίες και ψυχιατρικές παθήσεις». Οι Μαθησιακές Δυσκολίες έχουν αποτελέσει κίνητρο έρευνας για πολλούς ερευνητές. Παρατηρείται πως υπάρχει σύγχυση γύρω από τους ορισμούς και την αιτιολογία μέχρι και σήμερα, γεγονός που δείχνει την πολυπλοκότητα του προβλήματος. Στη συγκεκριμένη εργασία παρουσιάζονται γνώσεις σχετικά με τα είδη και τις μορφές των μαθησιακών ή ειδικών μαθησιακών διαταραχών και την επιρροή που αυτές έχουν στην πορεία της ζωής των παιδιών. Αναλύεται η αιτιολογία και τα οχτώ σταθμισμένα διαγνωστικά τεστ ανίχνευσης των μαθησιακών δυσκολιών τα οποία χορηγούνται σε παιδιά νηπιακής και σχολικής ηλικίας. Επίσης γίνεται αναφορά στις ψυχιατρικές διαταραχές (διασπαστικές, αγχώδεις και συναισθήματος) καθώς και στη συννοσηρότητα μαθησιακών δυσκολιών και ψυχιατρικών παθήσεων, ενώ στο τέλος τονίζεται πόσο χρήσιμη είναι η παρέμβαση σε ατομικό, οικογενειακό και οικολογικό επίπεδο. Οι μαθησιακές δυσκολίες οφείλονται σε δυσλειτουργία του κεντρικού νευρικού συστήματος και θεωρείται πως αποτελούν την αρχή ενός συνεχούς ψυχικών διαταραχών που ακολουθούν το άτομο σε ολόκληρη τη ζωή του. Ακόμη παρουσιάζουν μεγάλη συννοσηρότητα με τη Δ.Ε.Π.-Υ.(Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας), γεγονός που καθιστά πιο δύσκολη την αντιμετώπιση. Τέλος, σκοπός της εργασίας είναι να δείξει τις ιδιαιτερότητες και τους τομείς δυσκολιών που αντιμετωπίζουν τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες και την προέκταση που αυτές έχουν σε συμπεριφορικό και συναισθηματικό επίπεδο χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι προκαλούνται από συναισθηματικές διαταραχές, καταστάσεις μειονεξίας και εξωτερικές επιδράσεις, ενώ κυρίαρχο ρόλο έχει η έγκαιρη διάγνωση και αντιμετώπιση. Λέξεις-κλειδιά: Μαθησιακές δυσκολίες, ψυχιατρικές παθήσεις, συννοσηρότηταel
heal.abstractThis Diploma Thesis was elaborated within the framework to acquire the diploma from the Department of Logotherapy, of the TECHNOLOGICAL EDUCATIONAL INSTITUTE (ATEI) of Epirus, with the title “Learning difficulties and psychiatric disorders”. Learning Difficulties have been a research incentive for many researchers. It is observed that there is confusion around the definitions and reasoning until today, which indicates the complexity of the problem. In this thesis it presented knowledge about the types and forms of learning or specific learning difficulties and the influence they have on the way of life of children. It analyzes the reasons and eight weighted diagnostic screening tests of learning difficulties which are administered in early childhood and school-age children. Also refer to psychiatric disorders (disruptive, anxiety and emotion) as well the co-morbidity of learning difficulties and psychiatric disorders, while at the end it is emphasized how useful individual, family and ecological interventions are. Learning difficulties are due to dysfunction of the central nervous system and is thought to represent the beginning of a continuous mental disorders that follow a person throughout his life. They are also highly co-morbid with Attention Deficit Disorder and Hyperactivity Disorder, making it more difficult to deal with. Finally, the purpose of the thesis is to show the particularities and the difficulties sectors of difficulty faced by children with learning difficulties and the extension they have in a behavioral and emotional level without, however, implying that they are caused by emotional disturbances, situations of disadvantage and external influences, while early diagnosis and treatment is of paramount importance. Key words: Learning difficulties, psychiatric disorders, co-morbidityen
heal.advisorNameΧριστοδουλίδης, Παύλοςel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDteiepel
heal.numberOfPages119el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογοθεραπείας ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Koukotidou, X._SLT_2019.pdfΠτυχιακή εργασία876.17 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons