Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/9572
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΑυδή, Παναγιώτα - Αικατερίνηel
dc.contributor.authorΒασιλειάδου, Ευαγγελίαel
dc.date.accessioned2018-12-14T12:44:37Z-
dc.date.available2018-12-14T12:44:37Z-
dc.date.issued2018-12-14-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/9572-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΤραυλισμόςel
dc.subjectΔυσλεξίαel
dc.titleΤραυλισμός και δυσλεξίαel
heal.typebachelorThesisel
heal.classificationΛογοθεραπείαel
heal.dateAvailable2024-01-09T05:18:34Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2018-11-
heal.bibliographicCitationΑυδή, Π.Α. & Βασιλειάδου, Ε., 2018. Τραυλισμός και δυσλεξία. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Λογοθεραπείας.el
heal.abstractΗ παρούσα εργασία πραγματεύεται δύο από τις πιο διαδεδομένες διαταραχές λόγου και ομιλίας, τον τραυλισμό και την δυσλεξία. Οι συγκεκριμένες διαταραχές έχουν απασχολήσει ανά τους αιώνες μεγάλο κομμάτι του πληθυσμού, με σημαντικές επιπτώσεις σε παιδιά, αλλά και ενήλικές. Ο τραυλισμός είναι μια διαταραχή, η οποία είναι γνωστή εδώ και χιλιάδες χρόνια και παρουσιάζεται σε όλους τους πολιτισμούς. Αναφέρεται στη διαταραχή της φυσιολογικής ροής και της ρυθμικής διαμόρφωσης της ομιλίας και σχετίζεται με τη δυσκολία ελέγχου του μηχανισμού της ομιλίας από το άτομο (Κάκουρος-Μανιαδάκη, 2006). Αυτή η αινιγματική διαταραχή έχει αποτελέσει αντικείμενο έρευνας τόσο για την κατανόηση της φύσης της όσο και για την ανεύρεση κατάλληλων μεθόδων και τεχνικών αντιμετώπισης της. Η κατανόηση της πολυπλοκότητας του τραυλισμού λειτουργεί ως αρωγός στην περαιτέρω ανάλυση της. Οι Μαθησιακές Δυσκολίες έχουν κεντρίσει το ενδιαφέρον του παγκόσμιου πληθυσμού, τόσο των επιστημόνων του κλάδου όσο και των ατόμων που φέρουν την διαταραχή. Η δυσλεξία αποτελεί το σημαντικότερο και συχνότερο τύπο των μαθησιακών δυσκολιών. Συνιστά ένα είδος δυσκολίας που σχετίζεται με όλες τις πλευρές της γλωσσικής δυσκολίας, δηλαδή την ανάγνωση, τη γραφή, τη κατανόηση, την έκφραση και την αριθμητική, παρά την απουσία αισθητηριακών ελλειμμάτων νοητικής υστέρησης και ψυχικών διαταραχών. Ποικίλλει ως προς τον βαθμό σοβαρότητας και είναι πιθανό να εκδηλώνεται με δυσκολίες σε έναν ή και σε όλους τους τομείς της γλώσσας. Λόγω του αυξανόμενου ενδιαφέροντος για τη διαταραχή αυτή από ειδικούς έχει επιτευχθεί η ακριβέστερη προσέγγιση του προβλήματος και η εύρεση αποτελεσματικότερης αντιμετώπισης. Πολύ συχνά ο τραυλισμός ενδέχεται να συνοδεύεται από άλλες διαταραχές του λόγου όπως η δυσλεξία και αντίστοιχα η δυσλεξία να συνοδεύεται για κάποιο χρονικό διάστημα από τραυλισμό. Αυτές οι περιπτώσεις είναι δύσκολες στην αντιμετώπισης τους και απαιτούν μεγάλες χρονικές περιόδους θεραπείας. Σκοπός της εργασίας αυτής είναι η γενική πληροφόρηση της φύσης του τραυλισμού και της δυσλεξίας. Γίνεται ανάλυση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών αυτών των διαταραχών, της αιτιολογίας τους καθώς και των διαγνωστικών και θεραπευτικών μεθόδων τους.el
heal.advisorNameΤαφιάδης, Διονύσιοςel
heal.committeeMemberNameΖιάβρα, Ναυσικάel
heal.committeeMemberNameΤάτσης, Γεώργιοςel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDteiepel
heal.numberOfPages118el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογοθεραπείας ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Avdi, P.A. & Vasileiadou E. _SLT_2018.pdfΠτυχιακή εργασία1.25 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons