Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/9483
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΒαίτση, Σταυριάνθη-Ιωάνναel
dc.date.accessioned2018-11-26T13:23:17Z-
dc.date.available2018-11-26T13:23:17Z-
dc.date.issued2018-11-26-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/9483-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΟικογένειαel
dc.subjectΚοινωνικοποίησηel
dc.subjectΓονείςel
dc.subjectΠαιδίel
dc.titleΟ ρόλος της οικογένειας στην κοινωνικοποίηση του παιδιού προσχολικής ηλικίαςel
heal.typebachelorThesisel
heal.generalDescriptionΤμήμα Βρεφονηπιοκομίας.el
heal.classificationΚοινωνικοποίηση παιδιού και οικογένειαel
heal.dateAvailable2024-01-07T06:07:13Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2009-
heal.bibliographicCitationΒαΐτση, Σ.Ᾱ., 2009. Ο ρόλος της οικογένειας στην κοινωνικοποίηση του παιδιού προσχολικής ηλικίας. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας.el
heal.abstractΗ οικογένεια είναι ίσως ο σημαντικότερος θεσμός που αναπτύχθηκε στην κοινωνία και που συντελεί με μοναδικό τρόπο στην διατήρηση αλλά και στην οργάνωση αυτής. Κάθε νέος άνθρωπος που γεννιέται βλέπει το φως της ζωής μέσα από την οικογένεια του και λαμβάνει τα πρώτα μηνύματα με τον τρόπο που εκείνη του τα προσφέρει. Επειδή η οικογένεια αποτελεί ένα μικρό υποσύστημα του όλου συστήματος είναι φυσικό να επηρεάζεται από το περιβάλλον του όλου συστήματος. Η οικογένεια λειτουργεί σαν πρότυπο απέναντι στο παιδί και ενώ αυτό αναπτύσσεται προικίζεται με τις αξίες και τις αρχές της οικογένειας του. Οι γονείς και το οικογενειακό περιβάλλον στο οποίο θα μεγαλώσει το παιδί είναι υπεύθυνοι σε μεγάλο βαθμό για την προσωπικότητα, το χαρακτήρα, τις ηθικές αξίες, τον τρόπο σκέψης αλλά και τις απλές συνήθειες του παιδιού προσχολικής ηλικίας . Συγκεκριμένα στην εργασία παρουσιάζεται μία σύντομη ιστορική ανα- δρομή στο θεσμό της οικογένειας, γίνεται αναφορά στις μορφές και λειτουργίες της οικογένειας, στους ρόλους των γονιών μέσα στην οικογένεια και πώς αυτοί επηρεάζουν την ανάπτυξη των παιδιών τους και των προσωπικοτήτων τους. Αναπτύσσεται η λειτουργία κοινωνικοποίησης των παιδιών προσχολικής ηλικίας μέσα από πρωτογενείς φορείς (οικογένεια, σχολείο) και δευτερογενείς (παιχνίδι, ομάδες συνομηλίκων, μέσα μαζικής ενημέρωσης). Το παιδί προσχολικής ηλικίας για την ομαλή ανάπτυξη της προσωπικότητας του και την κοινωνικοποίηση της, οδηγείται μέσα από στάδια ανάπτυξης της κοινωνικοποίησης καθοδηγούμενο από τους γονείς του, τα αδέλφια του και τους παππούδες του. Τα ερεθίσματα που προσλαμβάνει από το οικογενειακό περιβάλλον είναι πολλά και οι ίδιοι τα βοηθούν να ασκούνται και να αναπτύσσουν τις δεξιότητες τους (αισθησιοκινητικές, γλωσσικές, νοητικές – γνωστικές) διαμορφώνοντας έτσι σωστούς τρόπους συμπεριφοράς και κοινωνικοποίησης τους . Μοναδικής σημασίας και μάλιστα στα πρώτα χρόνια της ζωής του παιδιού προσχολικής ηλικίας είναι η συμβολή της παιδευτικής και μορφωτικής λειτουργίας της οικογένειας στην ψυχοσωματική ανάπτυξη του. Σημαντικοί είναι οι παράγοντες που συντελούν και επηρεάζουν στη διαμόρφωση του παιδαγωγικού χαρακτήρα της οικογένειας.Οι περισσότεροι γονείς κατατάσσονται σε ευρύτερες κατηγορίες όπως αυτούς που προσφέρουν στα παιδιά τους καθοδήγηση και σωστή διαπαιδαγώγηση στον κόσμο των συναισθημάτων και εκείνους που δεν προσφέρουν. Οι πιο γνωστοί τύποι γονέων είναι οι εξής: (υπερπροστατευτικοί, δημοκρατικοί, αυταρχικοί, επιεικείς, απόντες γονείς, πατρικός τύπος, πατριαρχικός τύπος, ιδανικοί γονείς ). Οι γονείς μέσα από τους διάφορους τύπους που εκπροσωπούν θέτουν όρια στη συμπεριφορά των παιδιών που καθορίζουν την ισορροπία της δύναμης και της εξουσίας στις οικογενειακές σχέσεις και έτσι τα παιδιά μεγαλώνουν έχοντας μεγαλύτερη αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθηση.el
heal.advisorNameΤάτση, Αρετήel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Βρεφονηπιοκομίαςel
heal.academicPublisherIDteiepel
heal.numberOfPages88el
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Προσχολικής Αγωγής ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons