Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/9399Full metadata record
| DC Field | Value | Language |
|---|---|---|
| dc.contributor.author | Μπαμπασίδου, Φανή | el |
| dc.date.accessioned | 2018-11-07T09:26:17Z | - |
| dc.date.available | 2018-11-07T09:26:17Z | - |
| dc.date.issued | 2018-11-07 | - |
| dc.identifier.uri | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/9399 | - |
| dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
| dc.subject | Παιδικό ιχνογράφημα | el |
| dc.subject | Διαγνωστικά ιχνογραφικά | el |
| dc.subject | Αυτιστικός καλλιτέχνης | el |
| dc.title | Το παιδικό ιχνογράφημα και το ιχνογράφημα των παιδιών με ειδικές ικανότητες | el |
| heal.type | bachelorThesis | - |
| heal.generalDescription | Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας. | el |
| heal.classification | Παιδικά σχέδια | el |
| heal.classification | Εκπαίδευση, Προσχολική | el |
| heal.classification | Παιδιά με ειδικές ανάγκες | el |
| heal.dateAvailable | 2024-01-07T01:46:38Z | - |
| heal.language | el | - |
| heal.access | free | - |
| heal.recordProvider | Τ.Ε.Ι. Ηπείρου | el |
| heal.publicationDate | 2009 | - |
| heal.bibliographicCitation | Μπαμπασίδου, Φ., 2009. Το παιδικό ιχνογράφημα και το ιχνογράφημα των παιδιών με ειδικές ικανότητες. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας. | el |
| heal.abstract | Το παρακάτω αναπτυχθέν θέμα επιλέχτηκε προς ανάλυση με γνώμονα το σημαίνοντα ρόλο που αποδίδεται στο ιχνογράφημα αναφορικά με το παιδί και κατ’ επέκταση τον ενήλικα. Ο ρόλος του ιχνογραφήματος είναι πολλαπλός και θα διαπιστωθεί μέσα από την ανάπτυξη που θα ακολουθήσει. Θα γίνει κατανοητό ότι η ζωγραφική στα πλαίσια της ζωής ενός παιδιού δεν αποτελεί μόνο μία ευχάριστη δημιουργική δραστηριότητα αλλά και έναν τρόπο επικοινωνίας του με τον εξωτερικό κόσμο, ένα μέσο εξομολόγησης συναισθημάτων και πραγματικών εμπειριών του, μία μέθοδο έκφρασης επιθυμιών και μύχιών φόβων του, τους οποίους το παιδί καταθέτει μέσα από τις ζωγραφιές του ασυνείδητα, επειδή διστάζει ή φοβάται να τους εξομολογηθεί προφορικά ή ακόμη ακόμη επειδή δε γνωρίζει τον τρόπο για να τους εκφράσει. Άλλωστε, η ζωγραφική αποτελεί παράλληλα ένα διαγνωστικό μέσο με το οποίο οι παιδαγωγοί και οι εκάστοτε ειδικοί είναι δυνατόν να διαπιστώσουν τις διάφορες διανοητικές ή ψυχολογικές διαταραχές του παιδιού ή κάποια έντονα συναισθήματα που το παιδί βιώνει είτε από το οικογενειακό περιβάλλον του είτε από τον ευρύτερο κοινωνικό περίγυρό του. Εντοπίζοντας, τοιουτοτρόπως, την οποιουδήποτε είδους διαταραχή του παιδιού, μπορούν να το στηρίξουν αποτελεσματικότερα και με την λυσιτελέστερη αντιμετώπιση του προβλήματος να συμβάλλουν στην βελτίωσή του ή ακόμη και στον υπερκερασμό του. Ως εκ τούτου και για τους προαναφερόμενους λόγους θέλησα να αναζητήσω απαντήσεις σε όλες τις ερωτήσεις που μου γεννιόντουσαν αντικρίζοντας και παρατηρώντας το «παιδικό ιχνογράφημα», αποσκοπώντας κυρίως στο να μάθω αν τα παιδιά με ειδικές ικανότητες ζωγραφίζουν και εφόσον επιδίδονται σε αυτή τη δραστηριότητα ποια είναι τα γενικά χαρακτηριστικά τους. Παρακινούμενη από την ανάγκη μου να ανακαλύψω τις απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματά μου και να εμπλουτίσω τις γνώσεις μου επί του ως άνω θέματος, ευελπιστώντας ότι στην μετέπειτα επαγγελματική πορεία μου η εμβάθυνση αυτή θα αποτελέσει ένα ύψιστης σημασίας εργαλείο που θα με φέρει εγγύτερα στα παιδιά και θα με βοηθήσει να καταλάβω καλύτερα τις ανάγκες τους, ώστε να είμαι σε θέση πλέον να συμβάλλω στην ικανοποίηση αυτών και στη βελτίωση της ψυχικής και νοητικής τους διάπλασης, βοηθούμενη από τα μηνύματα που θα μου μεταδίδονται ασυναίσθητα και τελείως αυθόρμητα μέσα από το «παιδικό ιχνογράφημα», κατέληξα να ασχοληθώ στην παρούσα με το «παιδικό ιχνογράφημα» γενικά, αλλά και με το ιχνογράφημα των παιδιών με ιδιαίτερες ικανότητες ειδικότερα. Μέσα στο παραπάνω πλαίσιο για την αποτελεσματικότερη και πιο εμπεριστατωμένη ανάπτυξη του θέματος και την πολύπλευρη αντιμετώπισή του, προέβην στη δημιουργία ερωτηματολογίων, που μοιράστηκαν σε παιδαγωγούς προς συμπλήρωση, όπου μέσα από ένα ευρύ φάσμα ερωτήσεων, παρέχονται χρήσιμες πληροφορίες. | el |
| heal.advisorName | Μπερούκας, Κωνσταντίνος | el |
| heal.academicPublisher | Τ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας | el |
| heal.academicPublisherID | teiep | - |
| heal.numberOfPages | 133 | - |
| heal.fullTextAvailability | false | - |
| Appears in Collections: | Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Προσχολικής Αγωγής ΤΕΙ Ηπείρου | |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
This item is licensed under a Creative Commons License