Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/9389
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΠαπαγεωργίου, Κωνσταντίναel
dc.date.accessioned2018-11-01T08:09:57Z-
dc.date.available2018-11-01T08:09:57Z-
dc.date.issued2018-11-01-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/9389-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΠαιδική λογοτεχνίαel
dc.subjectΠαραμύθιel
dc.subjectΛαϊκό παραμύθιel
dc.subjectΣύγχρονο παραμύθιel
dc.subjectΤριβιζάς Ευγένιοςel
dc.titleΠαραμύθια ντορεμίθια του Ε. Τριβιζά και παιδική λογοτεχνία:θεωρία και πράξη στον παιδικό σταθμόel
heal.typebachelorThesis-
heal.generalDescriptionΤμήμα Βρεφονηπιοκομίας.el
heal.classificationΠαραμύθια -- Εκπαιδευτικές απόψειςel
heal.dateAvailable2024-01-06T23:45:56Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2009-
heal.bibliographicCitationΠαπαγεωργίου, Κ., 2009. παραμύθια ντορεμίθια του Ε. Τριβιζά και παιδική λογοτεχνία:θεωρία και πράξη στον παιδικό σταθμό. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας.el
heal.abstractΤο τέλος της πτυχιακής μου εργασίας δεν αποτελεί και τον τελευταίο σταθμό του ταξιδιού στον κόσμο της παιδικής λογοτεχνίας, αφορμή του οποίου αποτέλεσε η ανάγκη για μία όσον το δυνατό πληρέστερη παρουσίαση της πορείας κι εξέλιξης της μέσα στο χρόνο. Όχημα στο ταξίδι αυτό αποτέλεσε, κυρίως, το εκτενές έργο του Ευγένιου Τριβιζά, καθώς κι η επαφή με άλλους συγγραφείς που άφησαν το δικό τους στίγμα στο χάρτη της αφήγησης. Η επιλογή της συγκεκριμένης σειράς παραμυθιών του Ευγένιου Τριβιζά «Παραμύθια Ντορεμίθια», έγινε για καθαρά προσωπικούς λόγους και όχι επειδή τυγχάνει να είναι από τις πιο δημοφιλείς σειρές του συγγραφέα. Κάθε φορά που πήγαινα στην βιβλιοθήκη να επιλέξω παραμύθια για τις εκάστοτε εργασίες μου στους παιδικούς στα πλαίσια των εργαστηρίων της σχολής, ξεχώριζα και ένα βιβλίο του Τριβιζά, το οποίο δεν είχε καμία σχέση με το θέμα για το οποίο έψαχνα. Το ξεχώριζα τυχαία - μάλλον με κέντριζε ο τίτλος- και πάντοτε όταν το διάβαζα ενθουσιαζόμουν και διάβαζα ξανά και ξανά τις τρελές ρίμες που έκανε και πάντοτε γελούσα. Μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση, το πόσο εύστοχα έθιγε σύγχρονα προβλήματα της κοινωνίας μας χωρίς σκοπό διδακτικό και απορούσα αν το ίδιο θετικά όπως εγώ θα ανταποκρίνονταν και τα παιδιά. Το ίδιο ακριβώς όμως διαπίστωσα διαβάζοντας το και στην τάξη. Τα παιδιά ξετρελαίνονταν με τη θεματολογία και γελούσαν με τις απίστευτες ατάκες. Πολλές φορές από τον τίτλο και μόνο καταλάβαιναν πως σκόπευα να τους διαβάσω παραμύθι του Ε. Τριβιζά και φώναζαν ενθουσιασμένα. Τελικά μεγάλοι και μικροί διασκεδάζουν και απολαμβάνουν τα παραμύθια του με τον ίδιο ακριβώς τρόπο. Έτσι με επέλεξε ο Ευγένιος Τριβιζάς, χωρίς κόπο, και όχι εγώ εκείνον. Η επιλογή αυτού του θέματος τώρα, έγινε λόγω της μεγάλης αγάπης μου προς το παραμύθι, καθώς κι η δυνατότητα που μου δόθηκε στην πορεία της εκπόνησης της εργασίας μου, να αποκτήσω σφαιρικότερη και πιο ανάγλυφη αντίληψη όσον αφορά, την παιδική λογοτεχνία και τον τρόπο παρουσίασης της στην τάξη. Από όταν ήμουν μικρή το παραμύθι ήταν η αγαπημένη μου ενασχόληση, το καράβι που με ταξίδευε, ένα μονοπάτι προς κόσμους ανεξερεύνητους, με εισιτήριο την παιδική ξεγνοιασιά, που ξετυλίγει ένα πέπλο μαγείας και σε κάθε σημείο υπόσχεται μια καινούρια ανακάλυψη. Αυτή ακριβώς τη μαγεία μου δίδαξε από πολύ μικρή ηλικία το παραμύθι. Μέχρι σήμερα έχει κρατήσει κάθε του υπόσχεση, γεμίζοντας με ενθουσιασμό να συνεχίζω να βυθίζομαι μέσα του, όπως τόσα μικρά κορίτσια πριν από μένα -στις σελίδες του- έχασαν το δρόμο τους στο δάσος, αλλά με θάρρος ακολούθησαν την απέραντη δεντροστοιχία. Κλείνοντας θα ήθελα να προσθέσω πως η ευκαιρία που δίνεται σε κάθε παιδαγωγό προσχολικής αγωγής είναι μοναδική, αφού του προσφέρεται μεγαλύτερη ελευθερία, εκτός των στεγανών της σχολικής εκπαίδευσης, να έχει περισσότερο χρόνο να διαθέσει, έτσι ώστε να δώσει το έναυσμα σε παιδιά μικρής ηλικίας να αγαπήσουν το παραμύθι. Είναι εκείνος ο οποίος με τη γλώσσα του σώματος του και το χρώμα της φωνής του, δίνει σάρκα κι οστά στους ήρωες της αφήγησης και κάνει τα παιδιά κοινωνούς των συναισθημάτων τους. Είναι εκείνος που με τον τρόπο του θα καταφέρει να κάνει τη μυθοπλασία ζωντανό κομμάτι της φαντασίας.el
heal.advisorNameΛώλη, Ελευθερίαel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Βρεφονηπιοκομίαςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages136-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Προσχολικής Αγωγής ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons