Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/9214
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΝικηφορίδου, Παρθέναel
dc.contributor.authorΤσιατήρα, Γεωργίαel
dc.date.accessioned2018-08-28T09:55:28Z-
dc.date.available2018-08-28T09:55:28Z-
dc.date.issued2018-08-28-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/9214-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΟπτικές και μη οπτικές πληροφορίεςel
dc.subjectΠιλοτικός έλεγχοςel
dc.subjectReading Abilityen
dc.subjectLearning disabilitiesen
dc.subjectPhonological Awarenessen
dc.subjectVisual and non-visual informationen
dc.subjectPilot studyen
dc.subjectΑναγνωστική ικανότηταel
dc.subjectΜαθησιακές δυσκολίεςel
dc.subjectΦωνολογική ενημερότηταel
dc.title“Validation and Adaptation of Questionnaire for Self-Awareness of Reading Ability: A Pilot Study in Typical Greek Population”en
dc.titleΠιλοτικός έλεγχος ερωτηματολογίου για την αναγνωστική ικανότητα ενηλίκωνel
heal.typebachelorThesisel
heal.classificationΛογοθεραπείαel
heal.classificationSpeech language therapyen
heal.dateAvailable2024-01-09T06:15:49Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2017-09-
heal.bibliographicCitationΝικηφορίδου Π. & Τσιατήρα Γ., 2017. Πιλοτικός έλεγχος ερωτηματολογίου για την αναγνωστική ικανότητα ενηλίκων. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Λογοθεραπείας.el
heal.abstractΣκοπός: Οι διαταραχές ανάγνωσης ως απόρροια των μαθησιακών δυσκολιών – δυσλεξίας είναι ένα σύνηθες και ταυτόχρονα πολύπλοκό φαινόμενο. Η λογοπαθολογική αξιολόγηση των διαταραχών ανάγνωσης υλοποιείται συνήθως με την χρήση σταθμισμένων εργαλείων. Επί του συνόλου των διαγνωστικών διαδικασιών τα ερωτηματολόγια αυτό-αναφοράς αποτελούν μέρος της διαδικασίας δίνοντας χρήσιμα στοιχεία για την ύπαρξη αναγνωστικών δυσκολιών. Ο σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η πιλοτική προσαρμογή και εφαρμογή ενός ερωτηματολογίου αυτό-αναφοράς σε τυπικό πληθυσμό για την αναγνωστική ικανότητα ενηλίκων με μαθησιακές δυσκολίες. Μέθοδος: Σε σύνολο 319 τυπικών ενηλίκων (159 γυναίκες και 160 άντρες) ηλικίας 18 έως 86 ετών τους χορηγήθηκε ένα ερωτηματολόγιο αυτό-αναφοράς για την ικανότητα και το επίπεδο της ανάγνωσης. Το χορηγούμενο ερωτηματολόγιο ήταν μεταφρασμένο και προσαρμοσμένο στην ελληνική γλώσσα σύμφωνα με τα ελάχιστα κριτήρια μετάφρασης. Αποτελέσματα: Οι αναλύσεις έδειξαν διαφορές των μέσων όρων των απαντήσεων μεταξύ των ηλικιακών υποομάδων για το συνολικό σκορ καθώς επίσης και στατιστικά σημαντική διαφορά σε συγκεκριμένες ερωτήσεις του ερωτηματολογίου. Ωστόσο, δεν υπήρχε σημαντική διαφορά των μέσο όρων των απαντήσεων μεταξύ των ανδρών και γυναικών σε όλες τις ερωτήσεις της κλίμακας. Η αξιοπιστία του ερωτηματολογίου ήταν πολύ υψηλή(alpha-Cronbach πάνω από 0.800) και η εσωτερική συνοχή ήταν ισχυρή. Συζήτηση: Το ερωτηματολόγιο αξιολόγησης των διαταραχών ανάγνωσης που οφείλεται σε μαθησιακές δυσκολίες – δυσλεξία αναδεικνύει στατιστικά δεδομένα ως προς την αυτό-αντίληψη των ικανοτήτων ανάγνωσης. Το ερωτηματολόγιο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο πρωτοβάθμιας αξιολόγησης και να αποτελέσει παράγοντα για παραπομπή και θεραπεία των εν δύναμιν δυσκολιών της ανάγνωσης. Συμπεράσματα: Διαφαίνεται πως το ερωτηματολόγιο να είναι κατάλληλο προς στάθμιση στην ελληνική πραγματικότητα. Συστήνεται η χορήγησή του σε πληθυσμούς με αναγνωστικές δυσκολίες .el
heal.abstractBackground: Reading Disorders as a result of learning disabilities – dyslexia is a common and simultaneously complicated phenomenon. The speech language assessment of Reading Disorders usually implemented using weighted diagnostic tools. Of all diagnostic procedures, the self-awareness - questionnaires are part of the process by giving useful evidence for the existence of reading difficulties. The purpose of this study is to implement and adapt a self-awareness questionnaire on typical adult’s population for the reading ability. Method: A total of 319 typical adults (159 women and 160 men) aged 18 to 86 years, were administrated a self-awareness questionnaire about their ability and level of reading. The granting questionnaire was translated and adapted in Greek language according to the minimum criteria of translation. Results: The analysis showed differences on the averages of responses across age sub-groups for the total score, as well as statistically significant difference to specific questions of the questionnaire. However, there was no significant difference in average terms of responses between men and women in all questions of the scale. The reliability of the questionnaire was very high (a- 0.800 over Cronbach) and the internal cohesion was strong. Discussion: The questionnaire for self-awareness of reading disorders due to learning difficulties – dyslexia highlights the self-awareness concept of reading skills. The questionnaire can be a factor for referral and treatment of a person with reading difficulties. Conclusions: It appears that the questionnaire is appropriate for standardization in the Greek reality. It is also recommended to be administrated in populations with reading difficulties.en
heal.advisorNameΤαφιάδης, Διονύσιοςel
heal.committeeMemberNameΖιάβρα, Ναυσικάel
heal.committeeMemberNameΠαπαδόπουλος, Άγγελοςel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDteiepel
heal.numberOfPages70el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογοθεραπείας ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nikiforidou P., Tsiatira G._SLT_2017.pdfΠτυχιακή εργασία723.5 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons