Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/9203
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚουτσούμπα, Κυριακούλαel
dc.date.accessioned2018-07-23T10:15:02Z-
dc.date.available2018-07-23T10:15:02Z-
dc.date.issued2018-07-23-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/9203-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΣαφήνεια εργασιακού ρόλουel
dc.subjectRole clarityel
dc.subjectΕπαγγελματική εξουθένωσηel
dc.subjectBurn outel
dc.subjectΕπαγγελματική αποδοτικότηταel
dc.subjectJob Performanceel
dc.titleΗ διερεύνηση του managerial coaching και των κοινωνικών αναπαραστάσεων των διοικητικών υπαλλήλων του ΤΕΙ Ηπείρου σχετικά με το coaching καθώς και η σχέση τους με την επαγγελματική εξουθένωσηel
dc.titleInvestigation of managerial coaching and the social representations of the administrative staff of TEI Epirus concerning coaching and their relationship with burn outen
heal.typemasterThesisel
heal.generalDescriptionΤμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής-Α/Α0087el
heal.classificationΔιοικητική καθοδήγησηel
heal.classificationManagerial coachingen
heal.classificationΕργασία και εργαζόμενοι--Ικανοποίησηel
heal.classificationJob satisfactionel
heal.dateAvailable2024-01-06T13:25:57Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2018-
heal.bibliographicCitationΚουτσούμπα, Κ. 2018. Η διερεύνηση του managerial coaching και των κοινωνικών αναπαραστάσεων των διοικητικών υπαλλήλων του ΤΕΙ Ηπείρου σχετικά με το coaching καθώς και η σχέση τους με την επαγγελματική εξουθένωση. Μεταπτυχιακή εργασία. Πρέβεζα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας. Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής.el
heal.abstractΜελέτες έχουν διαπιστώσει ότι το coaching και ιδιαίτερα το managerial coaching (διοικητική καθοδήγηση) αποτελούν ένα σημαντικό εργαλείο στη διαχείριση των ανθρωπίνου δυναμικού. Σκοπός: Η διερεύνηση του managerial coaching και των κοινωνικών αναπαραστάσεων των διοικητικών υπαλλήλων του ΤΕΙ Ηπείρου σχετικά με το coaching, καθώς και οι σχέσεις τους με την επαγγελματική εξουθένωση. Επίσης, οι συσχετίσεις τους με την εργασιακή ικανοποίηση και απόδοση, την οργανωσιακή δέσμευση, την ικανοποίηση από τη διοίκηση και τη σαφήνεια του εργασιακού ρόλου. Μέθοδος: Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 74 διοικητικών υπαλλήλων του ΤΕΙ Ηπείρου, 27 άνδρες (36,5%) και 47 γυναίκες (63,5%) -, με μέσο όρο ηλικίας 48,24 (SD=5.77), οι οποίοι συμπλήρωσαν εθελοντικά ερωτηματολόγια: α) ερωτηματολόγιο Συμπεριφοράς Διοικητικής Καθοδήγησης, β) ερωτηματολόγιο Επαγγελματικής Εξουθένωσης (Maslach Burnout Inventory – MBI), γ) ερωτηματολόγιο μέτρησης κοινωνικών αναπαραστάσεων με τη μέθοδο του ελευθέρου συνειρμού, και δ) ερωτηματολόγιο κοινωνικο-δημογραφικών στοιχείων και στάσεων σχετικά με το coaching. Aποτελέσματα: Αρχικά διεξήχθη διερευνητική παραγοντική ανάλυση (exploratory factor analysis) και η ελληνική εκδοχή διατήρησε τη δομή των επτά παραγόντων, όπως προτείνεται από τους αρχικούς συγγραφείς, ωστόσο, επετεύχθη επαρκής προσαρμογή μετά την παράλειψη μιας ερώτησης και μετακίνησης ορισμένων ερωτήσεων. Στη συνέχεια, εφαρμόσθηκε μονοπαραγοντική και πολυπαραγοντική ανάλυση για τη στατιστική επεξεργασία των δεδομένων, από την οποία προέκυψε ότι: α) η διοικητική καθοδήγηση δεν σχετίζεται με την εργασιακή απόδοση, η σαφήνεια του εργασιακού ρόλου δεν σχετίζεται με την εργασιακή απόδοση και η ικανοποίηση από την εργασία δεν σχετίζεται με την αφοσίωση στον Οργανισμό, β) η επαγγελματική εξουθένωση σχετίζεται άμεσα με όλους τους παράγοντες σχεδόν της κλίμακας της συμπεριφοράς διοικητικής καθοδήγησης και γ) ως θετικές κοινωνικές αναπαραστάσεις χαρακτηρίζονται οι αναπαραστάσεις του coaching, του σύμβουλου, του mentoring και του προϊστάμενου, ενώ οι κοινωνικές αναπαραστάσεις της ηγεσίας χαρακτηρίζονται ως αρνητικές. Συμπεράσματα: Το managerial coaching είναι μια σημαντική πρακτική η οποία θα μπορούσε να επηρεάζει τη συμπεριφορά των εργαζομένων με θετικό τρόπο. Τα ανωτέρω ευρήματα κατέδειξαν την σπουδαιότητα και την αξία της μελέτης της διοικητικής καθοδήγησης υποστηρίζοντας την υπάρχουσα θεωρία. Περαιτέρω έρευνα στο περιβάλλον τριτοβάθμιας εκπαίδευσης θα ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα.el
heal.abstractStudies have found that coaching, and especially managerial coaching, is an important tool in managing the human resources. Aim: This study is planned to examine managerial coaching and the social representations of the administrative staff of TEI Epirus concerning coaching and their relationship with burn out. Also, this study examine the correlations between all above with the employees’ job satisfaction, job performance, organizational commitment, satisfaction with managers and roles clarity. Method: The total sample included 74 members of administrative staff of Technological Educational Institute of Epirus (TEI Epirus) - 74 persons, 27 men (36,5%) and 47 women (63,5%) -, with average 48.24 (SD=5.77) who completed a) the scale of the Managerial Coaching Behaviors, b) Maslach Burnout Inventory – MBI c) questionnaire for measuring of social representations based on free association method, and d) questionnaire concerning socio-demographic information and attitudes and self-reported questions about the coaching in the frame of TEI Epirus. Results: Firstly, an exploratory factor analysis was undertaken, to obtain a seven factor solution. In terms of dimensions, the Greek version retains the seven factor structure as proposed by the initial authors. However, adequate fit was achieved after omitting one item and moving some items. Subsequently, Univariate and multivariate analysis was applied for the statistical analysis of data, and the results was: a) the managerial coaching is not related to the job performance, the role clarity is not related to the job performance and the job satisfaction is not related to the organizational commitment, b) the burnout directly is related to almost all factors of the scale of the Managerial Coaching Behavior, c) «Coaching», «Counselor», «Mentoring» and «Head» were found with positive social representations, and d) «Leadership» was characterized with negative social representation. Conclusions: The managerial coaching is an important practice that could affect behavior of employee with a positive way. The above results of the current study highlighted the importance of studying on the managerial coaching supporting to the existing theory. Further research into the environment of higher education would be particularly interesting.en
heal.advisorNameΚαραμάνης, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΝαξάκης, Χάρηςel
heal.committeeMemberNameΑναγνωστάκης, Αριστείδηςel
heal.academicPublisherΣχολή Διοίκησης και Οικονομίας. Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής.el
heal.academicPublisherIDteiepel
heal.numberOfPages153el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
dc.contributor.masterΜΠΣ: Λογιστική - Χρηματοοικονομική και Διοικητική Επιστήμηel
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Koutsoumba, K. _MAF_2018.pdfΜεταπτυχιακή εργασία1.86 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons