Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/9153
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΦούζα, Αλεξάνδραel
dc.date.accessioned2018-07-03T08:53:46Z-
dc.date.available2018-07-03T08:53:46Z-
dc.date.issued2018-07-03-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/9153-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΣχολείοel
dc.subjectΟργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσηςel
dc.subjectΗγεσίαel
dc.subjectΔιευθυντήςel
dc.subjectΡόλοςel
dc.subjectΚαθήκονταel
dc.subjectΑρμοδιότητεςel
dc.subjectSchoolen
dc.subjectOrganization and Management of Primary Educationen
dc.subjectLeadershipen
dc.subjectΤhe effective headteacheren
dc.subjectRoleen
dc.subjectDutiesen
dc.subjectResponsibilitiesen
dc.titleΗ διερεύνηση των εκπαιδευτικών δομών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και ο διευθυντής-ηγέτης στη σύγχρονη σχολική μονάδα.el
dc.titleThe investigation of the educational structures of the primary education and the headteacher - leader in the contemporary school unit.en
heal.typebachelorThesis-
heal.generalDescriptionΤμήμα Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής FIN -- Α/Α 0479el
heal.classificationΕκπαίδευση, Πρωτοβάθμια -- Ελλάδαel
heal.classificationΕκπαίδευση -- Διοίκηση και οργάνωση -- Ελλάδαel
heal.classificationΔιευθυντές -- Πρωτοβάθμια εκπαίδευση -- Ρόλοςel
heal.dateAvailable2024-01-08T10:51:11Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2018 - 06-
heal.bibliographicCitationΦούζα, Α., 2018. Η διερεύνηση των εκπαιδευτικών δομών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και ο διευθυντής-ηγέτης στη σύγχρονη σχολική μονάδα. Πτυχιακή εργασία. Πρέβεζα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας. Τμήμα Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής.el
heal.abstractΣκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση των εκπαιδευτικών δομών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και ο ρόλος του διευθυντή-ηγέτη στη σχολική μονάδα. Επίσης γίνεται αναφορά στη συμβολή της εκπαίδευσης στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας. Στη σημερινή εποχή ο διευθυντής για να πετύχει την ομαλή και αποδοτική λειτουργία της σχολικής μονάδας, θα πρέπει να επιτελέσει πολλές λειτουργίες. Ο σχεδιασμός-προγραμματισμός, η οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας, η λήψη αποφάσεων, ο συντονισμός, ο έλεγχος και η παρακίνηση του εκπαιδευτικού προσωπικού, η εξασφάλιση επικοινωνίας αλλά και η αποτελεσματική παρέμβασή του για εισαγωγή καινοτομιών και αναβάθμιση του έργου της σχολικής μονάδας, αποτελούν λειτουργίες στρατηγικής σημασίας για την επίτευξη των σκοπών του σχολείου. Σ’ όλη τη διάρκεια της καθημερινής αλληλεπίδρασης με το εσωτερικό και εξωτερικό περιβάλλον της εκπαιδευτικής μονάδας, ο διευθυντής συχνά έχει να αντιμετωπίσει καταστάσεις ή προβλήματα, που απαιτούν άμεσα επίλυση και την λήψη σοβαρών αποφάσεων. Η ορθή λήψη αποφάσεων από τον ηγέτη ενός εκπαιδευτικού οργανισμού απαιτεί συνδυασμό επιστημονικών γνώσεων, ικανοτήτων και εμπειρίας. Απαιτεί, πάνω απ’ όλα γνώση των βασικών αρχών του εκπαιδευτικού μάνατζμεντ, της διοίκησης και διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού, της διοίκησης εκπαιδευτικών μονάδων. Όλα αυτά σημαίνουν, ότι οι διευθυντές θα πρέπει να έχουν ειδικές σπουδές και επιμόρφωση. Το παράδοξο λοιπόν είναι, πως οι διευθυντές από τη μια αποτελούν φορείς οράματος για τη σχολική μονάδα και από την άλλη περιορίζονται στα πλαίσια του συγκεντρωτικού, γραφειοκρατικού συστήματος, με εμμονή στην τήρηση της εκπαιδευτικής νομοθεσίας. Η μεταμόρφωση του παραδοσιακού-γραφειοκράτη διευθυντή σε ένα διευθυντή με ηγετική φυσιογνωμία, πρέπει να είναι ο προσωπικός στόχος κάθε εκπαιδευτικού, ο οποίος φιλοδοξεί να καταλάβει τη θέση αυτή. Ο διευθυντής-ηγέτης είναι αυτός που θα κάνει να ξεχωρίσουν οι δραστηριότητες που επαναλαμβάνονται καθημερινά στο σχολείο και θα καταφέρει συνηθισμένοι άνθρωποι να κάνουν εξαιρετικά πράγματα.el
heal.abstractThe aim of this thesis is the investigation of the educational structures of Primary Education and the role of the headteacher- leader in the school unit. It also refers to the contribution of education to the financial development of the country. Nowadays, the headteacher, in order to achieve a smooth and efficient school operation has many responsibilities; planning-programming , organization and management of the school unit, decision- making , coordination, checking and motivating the teachers, ensuring communication, but also his/her effective interference for the introduction of innovations and the development of the work of the school unit. During the daily interaction with the internal and external environment of the school unit, the headteacher often has to deal with situations or problems which demand immediate solutions and making serious decisions. The correct decisionmaking from the leader of an educational organization demands the combination of scientific knowledge, skills and experience. It mainly demands the knowledge of the basic principles of educational management, managing and dealing with human resources, managing school units. So, it’s paradoxical that, on the one hand, headteachers must be vision-carriers for the school unit, and, on the other, they are restricted in the limits of an aggregate, bureaucratic system with the persistence to follow the legislation on education. The transformation of the traditional-bureaucrat headteacher to one with a leading figure has to be the personal goal of every teacher whose ambition is to become a headteacher. The headteacher -leader is the one who will make the everyday school activities distinctive and will succeed in making ordinary people do exceptional things.en
heal.advisorNameΓκίκας, Γρηγόριοςel
heal.committeeMemberNameΧύτης, Ευάγγελοςel
heal.committeeMemberNameΝαξάκης, Xαρίλαοςel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας, Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικήςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages81-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Fouza, A._FIN_2018.pdfΠτυχιακή εργασία992.59 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons