Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/8964
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚρικώνη, Ανθούλαel
dc.contributor.authorΨυχογιού, Άνναel
dc.date.accessioned2018-06-05T06:32:17Z-
dc.date.available2018-06-05T06:32:17Z-
dc.date.issued2018-06-05-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/8964-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΜουσική αγωγήel
dc.titleΗ μουσική ως μέσο έκφρασης και επικοινωνίας στα παιδιά προσχολικής ηλικίαςel
heal.typebachelorThesis-
heal.generalDescriptionΤμήμα Βρεφονηπιοκομίας.el
heal.classificationΕκπαίδευση, Προσχολικήel
heal.classificationΜουσική στην εκπαίδευσηel
heal.dateAvailable2024-01-07T04:22:00Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2009-
heal.bibliographicCitationΚρικώνη, Α. & Ψυχογιού, Α, 2009. Η μουσική ως μέσο έκφρασης και επικοινωνίας στα παιδιά προσχολικής ηλικίας. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας.el
heal.abstractΘέμα της παρούσας εργασίας είναι η μουσική ως μέσο έκφρασης και επικοινωνίας στα παιδιά προσχολικής ηλικίας. Η μουσική, η οποία συχνά μας συνοδεύει σε μεγάλο μέρος των δραστηριοτήτων, αποτελεί μια μορφή έκφρασης και επικοινωνίας με συγκινησιακό χαρακτήρα και μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο σε κάθε ανθρώπινη σχέση. Από την κύηση ακόμα, το έμβρυο βρίσκει τη δική του μουσική, το δικό του ρυθμό, τους χτύπους της καρδιάς. Αργότερα, μετά τη γέννηση, η μουσική παίζει ουσιαστικότερο ρόλο αφού το νήπιο θα αρχίσει να πειραματίζεται με διάφορα αντικείμενα, θα ανακαλύψει μόνο του νέους για εκείνο ήχους και θα ψάξει να βρει αυτό τον ήχο που του ταιριάζει. Έτσι, πρώτα θα μάθει να εκφράζεται και να επικοινωνεί μέσω των ήχων και αργότερα μέσω της ομιλίας που θα αναπτύξει. Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στην ανάπτυξη του παιδιού για να γνωρίσουμε τα κυριότερα σημεία στην ανάπτυξη της προσχολικής ηλικίας, με άλλα λόγια, στην ψυχοκινητική, γνωστική και ψυχοκοινωνική ανάπτυξη. Έπειτα, γίνεται λόγος για το ρόλο που κατέχει η μουσική στην αγωγή του παιδιού, μια σύντομη ιστορική αναδρομή και αναφορά στους κυριότερους μουσικοπαιδαγωγούς. Επίσης επισημαίνεται και η σχέση της μουσικής με το νηπιαγωγείο και το ρόλο της νηπιαγωγού. Στη συνέχεια, στο κεφάλαιο που ακολουθεί αναλύεται η σημασία της μουσικής στην έκφραση και επικοινωνία του παιδιού. Ορίζονται έννοιες όπως ο ρυθμός, ο ήχος, η φωνή και το τραγούδι. Αναφέρονται τα μέσα μουσικής έκφρασης και ο ρόλος που καθένα από αυτά έχει. Η φαντασία και η δημιουργικότητα είναι επίσης αξιοσημείωτες έννοιες αφού χωρίς αυτές μουσική δεν νοείται, είναι μέρος της επικοινωνίας. Επιπρόσθετα, αναφέρεται και η αξία του παιχνιδιού, εκτενέστερα. Στο τέταρτο κεφάλαιο έχουν καταγραφεί κάποια παραδείγματα μουσικών μαθημάτων. Τέλος, ακολουθούν τα συμπεράσματα της παρούσας εργασίας καθώς και η βιβλιογραφία που χρησιμοποιήθηκε για την εκπόνηση της.el
heal.advisorNameΕυθυμίου, Σπυριδούλαel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Βρεφονηπιοκομίαςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages110-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Προσχολικής Αγωγής ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons