Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/8858
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΜυλωνά, Βασιλικήel
dc.date.accessioned2018-05-22T06:01:51Z-
dc.date.available2018-05-22T06:01:51Z-
dc.date.issued2018-05-22-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/8858-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΠροσωδίαel
dc.subjectΑπραξίαel
dc.titleΓλωσσικές και προσωδιακές ικανότητες παιδιών με απραξία της ομιλίαςel
dc.titleLanguage and prosodic skills in childhood apraxia of speechen
heal.typebachelorThesisel
heal.classificationΛογοθεραπείαel
heal.dateAvailable2024-01-09T06:27:55Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2018-
heal.bibliographicCitationΜυλωνά, Β., 2018. Γλωσσικές και προσωδιακές ικανότητες παιδιών με απραξία της ομιλίας. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας. Τμήμα Λογοθεραπείας.el
heal.abstractΠΕΡΙΛΗΨΗ Σκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι να εξεταστούν γλωσσικές και προσωδιακές ικανότητες τυπικά αναπτυγμένων παιδιών και παιδιών με παιδική Απραξία. Για την πειραματική δοκιμασία έλαβαν μέρος 5 παιδιά με απραξία της ομιλίας ηλικίας από 4,5 έως 6 ετών (πειραματική ομάδα) και 5 παιδιά τυπικής ανάπτυξης με όμοια χαρακτηριστικά (φύλο και ηλικία). Κάθε παιδί άκουγε από δύο ιστορίες, τη μία με επίπεδη και την άλλη με έντονη προσωδία, ενώ παράλληλα έβλεπε στην οθόνη του υπολογιστή εικόνες που απεικόνιζαν τα γεγονότα της ιστορίας που άκουγε. Μετά το τέλος της διήγησης τα παιδία κλήθηκαν να εξιστορήσουν την ιστορία που μόλις άκουσαν, με τη βοήθεια των εικόνων. Οι αναδιηγήσεις των παιδιών μαγνητοφωνούνταν με σκοπό τη μετέπειτα ανάλυσή τους. Πιο συγκεκριμένα, αναλύθηκε η μικροδομή, δηλαδή το Μέσο Μήκος Εκφωνήματος, η λεξιλογική ποικιλία, ο αριθμός και το είδος των προτάσεων που χρησιμοποίησαν τα παιδιά, η συντακτική πολυπλοκότητα (παρατακτικές και υποτακτικές δομές) και η χρήση λειτουργικών λέξεων και λέξεων περιεχομένου, καθώς και η μακροδομή των αναδιηγήσεων, δηλαδή εάν τα παιδιά παρουσίασαν τους πρωταγωνιστές, τον χώρο, τον τόπο και τα γεγονότα (σκοπό, προσπάθεια, αποτέλεσμα) με τη σωστή σειρά. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα παιδιά με τυπική ανάπτυξη είχαν καλύτερη επίδοση σε σχέση με την πειραματική ομάδα. Η πιο ενδιαφέρουσα διαπίστωση, ωστόσο, είναι ότι αντίθετα με την ομάδα ελέγχου που παρείχε αναλυτικότερες αναδιηγήσεις (μακροδομή) στη συνθήκη με την έντονη προσωδία, η απόδοση των παιδιών με απραξία της ομιλίας δεν επηρεάστηκε από την προσωδία. Επομένως, οι παρεμβάσεις που βασίζονται σε προσωδιακά στοιχεία μπορεί να μην έχουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα σε μια ομάδα παιδιών που φαίνεται να μην κατανοούν την προσωδία. Φυσικά, χρειάζεται περαιτέρω έρευνα. Λέξεις-κλειδιά: προσωδία, προσωδιακά χαρακτηριστικά, αφήγηση, αναδιήγηση, μικροδομή, μακροδομή, παιδική απραξία ομιλίας (πΑΟ), κλινικά χαρακτηριστικά παιδικής απραξίας της ομιλίας, θεραπευτικές προσεγγίσεις της παιδικής απραξίας λόγου.el
heal.abstractABSTRACT The purpose of the present study is to explore children's with childhood apraxia of speech (CAS) language and prosodic skills. For this reason 5 typically developed children and 5 children with CAS took part in a re-narration task in which participants listened to two stories, one produced by an actress with "flat" and once with "live" prosody. At the same time the was watching on a computer screen pictures related to the story he is hearing. At the end of narration, the children were told to retell the story they heard using the pictures for help. The children’s re-narration are then recorded for further analysis. Each re-narration was analysed as far as the microstructure (mean length of utterances, subordinate sentences, lexical diversity e.t.c) and the macrostructure (order of the episodes, necessary information e.t.c.) is concerned. The overall results showed that the typically developed children performed better than the experimental group in both the microstructure and the macrostructure. The most interesting finding, however, is that, contrary to the controls who provided more analytical re-narrations (macrostructure) in the condition with the "live" prosody, children's with CAS performance was not affected by prosody. Thus, interventions based on prosodic elements (e.g. MIT) might not have the expected results in a group of children that seems to not comprehend prosody properly. Of course, further research is needed. Key - words: prosody, prosodic features, narration, re-narration, microstructure, macrostructure, childhood apraxia of speech (CAS), clinic characteristics of children’s apraxia of speech, therapeutic approaches of children’s apraxia of speech.en
heal.advisorNameΜαρτζούκου, Μαρίαel
heal.committeeMemberNameΝούσια, Αναστασίαel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDteiepel
heal.numberOfPages85el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογοθεραπείας ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΜΥΛΩΝΑ, Β._SLT_2018.pdfΠτυχιακή Εργασία837.23 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons