Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/8688
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚολαζά, Ευαγγελίαel
dc.contributor.authorΤιφτίκολου, Ζωήel
dc.date.accessioned2018-04-17T08:09:52Z-
dc.date.issued2018-04-17-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/8688-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΔιαταραχές ροής ομιλίαςel
dc.subjectΤραυλισμόςel
dc.subjectΑυτοαντίληψηel
dc.subjectΑυτοεκτίμησηel
dc.subjectΣχολική ηλικίαel
dc.subjectSelf- esteemen
dc.subjectDisorders of fluencyen
dc.subjectStutteringen
dc.subjectSelf –perceptionen
dc.titleΗ διερεύνηση της αυτοαντίληψης και αυτοεκτίμησης σε παιδιά με τραυλισμό ηλικίας 9-12 ετώνel
heal.typebachelorThesisel
heal.classificationΛογοθεραπείαel
heal.dateAvailable2027-01-08T22:00:00Z-
heal.languageelel
heal.accessembargoel
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2018-
heal.bibliographicCitationΚολαζά, Ε., & Τιφτίκογλου, Ζ., 2018. Η διερεύνηση της αυτοαντίληψης και αυτοεκτίμησης σε παιδιά με τραυλισμό ηλικίας 9-12. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Τ.Ε.Ι Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας. Τμήμα Λογοθεραπείας.el
heal.abstractΗ φυσιολογική παραγωγή ομιλίας δεν είναι απαραίτητα άρτια εκτελεσμένη. Τα άτομα με φυσιολογική ροή, ίσως εμφανίσουν κάποια συμπτώματα τραυλισμού στην ομιλία τους, χωρίς όμως να χρειαστούν την βοήθεια λογοθεραπευτή. Ωστόσο, όταν γίνεται λόγος για τραυλισμό τα συμπτώματα του είναι ιδιαίτερα έντονα, εμφανίζονται σε μεγάλο βαθμό και δυσκολεύουν την επικοινωνία του ατόμου (Culatta, & Leeper, 1990). Κατά την πάροδο των αιώνων, διάφορες αιτιολογικές θεωρίες έχουν προταθεί και ποικίλες πρακτικές θεραπείας, εκ των οποίων μερικές ήταν ιδιαίτερα παράδοξες, ως μέθοδοι αντιμετώπισης. Πιθανώς, οι αρχαίοι αγνοούσαν την πολυσύνθετη εικόνα του τραυλισμού. Εξάλλου, μέχρι σήμερα δεν έχει δοθεί οριστική απάντηση σχετικά με την ακριβή αιτιολογία του. Πιο συγκεκριμένα, τα αίτια του τραυλισμού μπορεί να οφείλονται σε ποικίλους παράγοντες (π.χ. νευρολογικής, ψυχογενής φύσης). Αυτό από μόνο του καθιστά την αντιμετώπιση του τραυλισμού εξαιρετικά δύσκολη για τον θεραπευτή, αλλά πολύ περισσότερο για το άτομο του οποίου η λειτουργική κοινωνική , επαγγελματική / σχολική ικανότητα παρακωλύεται από τη δυσκολία στην ομιλία του (Tanner, 2012). Παράλληλα, ο τραυλισμός αποτελεί μια διαταραχή η οποία επηρεάζεται άμεσα από την ιδιοσυστασία και την ψυχοσύνθεση του εκάστοτε ατόμου. Ακόμη, η αλληλεπίδραση με το οικογενειακό άλλα και το ευρύτερο περιβάλλον μπορεί με την σειρά της να συμβάλει θετικά ή αρνητικά στην αυτοεκτίμηση του ατόμου. Σχόλια, βλέμματα, ερωτήσεις καθώς και πολλές αντιδράσεις στο άκουσμα του τραυλισμού από τον συνομιλητή, αν και τις περισσότερες φορές δεν έχουν κακόβουλο χαρακτήρα, φέρουν αρνητική επίδραση στην ψυχολογία του ατόμου και δρουν ανασταλτικά στην θέληση του για επικοινωνία. Πλέον, οι σύγχρονες μελέτες έχουν συμβάλει εξαιρετικά στην κατανόηση της επίδρασης του τραυλισμού, στην αυτοεκτίμηση και την αυτοαντίληψη των ανθρώπων. Επιπλέον, κατά τη διάρκεια της θεραπείας δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα και προσοχή στην ψυχολογία του ατόμου και την αυτοπεποίθησή του, σχετικά με την ομιλία του, καθώς αποτελούν τομείς καίριας σημασίας. Βέβαια, αξίζει να επισημάνουμε πως ο τραυλισμός αποτελεί διαταραχή που πολλές φορές διατηρείται με την πάροδο του χρόνου και δεν αντιμετωπίζεται εξ ολοκλήρου. Επομένως, περισσότερα ερευνητικά δεδομένα είναι απαραίτητα για την ανάδειξη σημαντικών στοιχείων της πολυδιάστατης αυτής διαταραχής της ροής, τα οποία με την σειρά τους, πιθανώς οδηγήσουν στην αποτελεσματικότερη διαχείρισή της (Guitar, 2014).el
heal.abstractNormal speech flow is not necessary flawless. Even for people with fluid speech is possible that at some point they will present signs of stuttering with no need however, of professional intervention. When stuttering occurs in one's speech the symptoms are more iii intense and they appear in a greater level than in normal speech. Evidently, stuttering interferes with one's communication (Culatta, & Leeper, 1990). Through the centuries, many causal theories have been suggested, while a wealth of intervention practices have been recommended, some of which were highly peculiar. It is most likely, that older generations were not aware of the complex nature of stuttering. Besides, there is no definitive answer regarding the cause of stuttering. Additionally, the causes of stuttering might be owed to a variety of factors (neurological, psychological factors, etc). This alone leads to an extremely difficult therapeutic intervention not only for the therapist but for the individual whose social, professional/academic efficiency is obstructed by his/her speech impairment (Tanner, 2012). Simultaneously, stuttering is a fluency disorder which is directly affected by one's individuality as much as his/ her mentality. Moreover, the interaction between the individual and his/hers family and greater environment might redound to his/hers selfesteem. Comments, facial expressions, questions and many other reactions of the auditor is possible to induce a negative effect in one's psychology and suspend his willingness for communication. Must be noted however that these reactions from the listener is possible not to have a malicious cause but actually be translated this way by the individual who stutters. Nowadays, modern researches have contributed in the acknowledgment of the effect of stuttering in the self esteem and self perception of an individual. Therefore, it is a matter of great importance during the therapy to provide enough attention in the psychology of the individual and his/her views towards his/her speech. Furthermore, it should be highlighted that stuttering is a disorder that is resistant in time and cannot be vanished. Thus, it is a necessity to acquire more scientific evidence upon the subject of stuttering in order to be able to understand it in whole and consequently provide a more accurate therapy (Guitar, 2014).en
heal.advisorNameΝούσια, Αναστασίαel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDteiepel
heal.numberOfPages69el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογοθεραπείας ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΚΟΛΑΖΑ,Ε., ΤΙΦΤΙΚΟΓΛΟΥ,Ζ. _SLT_ 2018.pdfΠτυχιακή εργασία1.93 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons