Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/8677
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΛαζαρίδου, Σωτηρίαel
dc.contributor.authorΧρυσανθακοπούλου, Σοφίαel
dc.date.accessioned2018-03-30T04:52:21Z-
dc.date.available2018-03-30T04:52:21Z-
dc.date.issued2018-03-30-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/8677-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΠολυπολιτισμικότηταel
dc.subjectΔιαπολιτισμικότηταel
dc.subjectΜετανάστεςel
dc.titleΔιαπολιτισμικοί παιδικοί σταθμοί στην Αθήνα και στη Δράμαel
heal.typebachelorThesis-
heal.generalDescriptionΤμήμα Βρεφονηπιοκομίας.el
heal.classificationΔιαπολιτισμική εκπαίδευσηel
heal.classificationΕκπαίδευση, Προσχολικήel
heal.dateAvailable2024-01-07T03:44:02Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2008-
heal.bibliographicCitationΛαζαρίδου, Σ. & Χρυσανθακοπούλου, Σ., 2008. Διαπολιτισμικοί παιδικοί σταθμοί στην Αθήνα και στη Δράμα. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας.el
heal.abstractΣτο πρώτο κεφάλαιο γίνεται μια εισαγωγή για την μετανάστευση στους παιδικούς σταθμούς και γενικότερα στην Ελλάδα. Δίνεται ένας ορισμός της μετανάστευσης, τα αίτια, η ιστορική αναδρομή της, η πολυπολιτισμικότητα και τα μοντέλα της, καθώς επίσης και η έννοια της διαπολιτισμικότητας. Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στην παιδαγωγική και διδακτική προσέγγιση των παιδιών που φοιτούν στον παιδικό σταθμό και συγκεκριμένα στους ‘’ μικρούς ανεπιθύμητους’’, στη διαπολιτισμική εκπαίδευση γενικότερα, στους στόχους, στο σκοπό της και ειδικότερα την διαπολιτισμική εκπαίδευση στον παιδικό σταθμό, αλλά και τη νέα μέθοδο project. Τέλος, στο τρίτο κεφάλαιο γίνεται μια έρευνα στους διαπολιτισμικούς παιδικούς σταθμούς στην Αθήνα και στην Δράμα. Ακόμη, γίνεται μια αναφορά για τα κριτήρια και την αξιολόγηση της έρευνας, την σημαντικότητα των σχέσεων παιδικού σταθμού-οικογένειας, καθώς και την ποσοτική προσέγγιση της σημερινής κατάστασης. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασε η έρευνά μας στους διαπολιτισμικούς παιδικούς σταθμούς. Οι γνώσεις που αποκτήσαμε ήταν αρκετά σημαντικές για να μπορέσουμε να τις εφαρμόσουμε και στην πράξη, καθώς επίσης αποκομίσαμε και εμπειρίες. Η παρουσία, εδώ και δεκαπέντε τουλάχιστον χρόνια, μεγάλου αριθμού αλλοδαπών μαθητών στο ελληνικό σχολείο έχει διαμορφώσει μια νέα παιδαγωγική κατάσταση, ενίοτε, αντιπαραθέσεων. Σημαντική επίσης είναι η βιβλιογραφία σχετικά με τους τρόπους ένταξης των αλλοδαπών μαθητών στο εκπαιδευτικό σύστημα, καθώς και με θέματα διγλωσσίας και δίγλωσσης εκπαίδευσης. Οι προσεγγίσεις, ωστόσο, αυτές συνεχίζουν σε μεγάλο βαθμό να είναι καταρχήν ιδεολογικές και εν συνεχεία κανονιστικές και δεοντολογικές. Ταυτόχρονα απουσιάζουν από την ελληνική βιβλιογραφία εκτενείς και συστηματικές αναφορές σχετικές με τη διδακτική διαδικασία μέσα στο νέο, πολυπολιτισμικό και πολυγλωσσικό περιβάλλον του σημερινού ελληνικού σχολείου.el
heal.advisorNameΔήμας, Κωνσταντίνοςel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Βρεφονηπιοκομίαςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages85-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Προσχολικής Αγωγής ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons