Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/8648
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΙωάννου, Μαργαρίταel
dc.date.accessioned2018-03-26T11:40:30Z-
dc.date.available2018-03-26T11:40:30Z-
dc.date.issued2018-03-26-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/8648-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΠαιδικό σχέδιοel
dc.subjectΠαιδιά προσχολικής ηλικίαςel
dc.subjectΣυναισθηματικοί δείκτεςel
dc.titleΤο παιδικό σχέδιοel
heal.typebachelorThesis-
heal.generalDescriptionΤμήμα Βρεφονηπιοκομίας.el
heal.classificationΠαιδιά -- Αισθητική αγωγήel
heal.dateAvailable2024-01-07T03:18:08Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2008-
heal.bibliographicCitationΙωάννου, Μ., 2007. Το παιδικό σχέδιο. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας.el
heal.abstractΕίναι γενική διαπίστωση πως το παιδικό σχέδιο είναι η σημαντικότερη και η πιο αυθόρμητη έκφραση του παιδιού. Μια έκφραση που ξεκινά από την βρεφική ηλικία Το παιδικό σχέδιο είναι ένα θέμα που απασχόλησε τους ερευνητές από τις αρχές του αιώνα μας, αλλά ιδιαίτερα την τελευταία δεκαετία στον χώρο της έρευνας συντελέστηκε μεγάλη πρόοδος . Ψυχολόγοι, παιδαγωγοί και εικαστικοί καλλιτέχνες επικεντρώθηκαν και μελέτησαν το θέμα του διατυπώνοντας αξιόλογες θεωρίες. Θεωρούν τα σχέδια του παιδιού ως μια αποκαλυπτική δραστηριότητα, που διαμέσου της αντανακλάται ο τρόπος με τον οποίο βιώνει τον εαυτό του και τον κόσμο. Τα παιδικά σχέδια έχουν επανειλημμένα συνδεθεί με την αποτύπωση της προσωπικότητας και των συναισθημάτων τους. Η εργασία στηρίζεται στη σχετική βιβλιογραφία και σε θεωρίες διάφορων ερευνητών. Στο πρώτο κεφάλαιο παρουσιάζεται η σύγκριση του τρόπου με τον οποίο συνηθίζει να ζωγραφίζει το παιδί με την τέχνη των πρωτόγονων λαών. Καταγράφονται οι ομοιότητες αλλά και οι λόγοι που κάποιοι άλλοι θεωρητικοί αμφισβητούν την σύγκριση των δυο τεχνών. Στο δεύτερο κεφάλαιο επισημαίνεται η σημασία του παιδικού σχεδίου, η σύγκριση του παιδικού σχεδίου με τα έργα των ενηλίκων και η σημασία του σεβασμού της ιδιαιτερότητας του παιδικού κόσμου, καθώς και μια ανασκόπηση στις σημαντικότερες έρευνες που έγιναν. Στο τρίτο κεφάλαιο πραγματοποιείται ανασκόπηση σχετικά με τα διάφορα στάδια εξέλιξης του παιδικού σχεδίου που επισήμαναν οι ερευνητές. Στο τέταρτο και πέμπτο κεφάλαιο εξετάζονται οι θεωρίες σχετικά με την ερμηνεία του παιδικού σχεδίου, αναφορικά με τα στοιχεία που παρουσιάζονται στο σχέδιο ( μορφή, μέγεθος, χρώμα), και τη διαγνωστική αξία της προσωπικότητας του παιδιού. Στο έκτο κεφάλαιο περιγράφεται το ψυχικό τραύμα, η έκφραση του στην τέχνη και η θεραπεία του μέσω του παιδικού σχεδίου. Στο έβδομο κεφάλαιο επισημαίνονται οι σκοποί της ζωγραφικής δραστηριότητας στο σχολείο, οι παιδαγωγικές αρχές της ζωγραφικής δραστηριότητας και ο ρόλος της νηπιαγωγού. Αναλύεται ο τρόπος με τον οποίο αναπτύσσεται η ζωγραφική ικανότητα του παιδιού στο σχολειό και τα ερεθίσματα που πρέπει να του προσφέρονται για την καλλιτεχνική του ανάπτυξη. Στο τελευταίο κεφάλαιο επισημαίνονται οι επιδράσεις που μπορεί να δέχεται το παιδικό σχέδιο από το κοινωνικό-πολιτισμικό επίπεδο των γονιών, τα Μ.Μ.Ε και την επικαιρότητα. Επιδράσεις στα ερεθίσματα, στα υλικά και στα χρώματα που χρησιμοποιεί Η μελέτη του παιδικού σχεδίου προσφέρει σημαντικές και αξιόλογες πληροφορίες για το παιδί. Πληροφορίες που βοηθούν τους γονείς, την βρεφονηπιοκόμο και τον ψυχολόγο στην κατανόηση της πολυπλοκότητας του χαρακτήρα και του εσωτερικού κόσμου του παιδιού.el
heal.advisorNameΠαπασπύρος, Σπυρίδωνel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Βρεφονηπιοκομίαςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages65-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Προσχολικής Αγωγής ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons