Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/8643
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚαϊμασίδου, Άνναel
dc.date.accessioned2018-03-26T11:39:40Z-
dc.date.available2018-03-26T11:39:40Z-
dc.date.issued2018-03-26-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/8643-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΦωνολογική ενημερότηταel
dc.subjectΓραφήel
dc.subjectΑνάγνωσηel
dc.subjectΦωνολογίαel
dc.subjectΜεταφωνολογικά κριτήριαel
dc.subjectΜέτρηση αναγνωστικής ικανότηταςel
dc.subjectΔυσλεξίαel
dc.titleΗ φωνολογική ενημερότητα και οι επιπτώσεις της στην ανάγνωση και τη γραφήel
heal.typebachelorThesis-
heal.generalDescriptionΤμήμα Βρεφονηπιοκομίας.el
heal.classificationΦωνητική -- Μελέτη και διδασκαλίαel
heal.classificationΕλληνική γλώσσα -- Φωνολογίαel
heal.dateAvailable2024-01-07T03:35:27Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2008-
heal.bibliographicCitationΚαϊμασίδου, Α., 2008. Η φωνολογική ενημερότητα και οι επιπτώσεις της στην ανάγνωση και τη γραφή. . Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας.el
heal.abstractΣτην πτυχιακή εργασία, που ακολουθεί, αναλύονται διεξοδικά θέματα όπως η γραφή, η ανάγνωση και η φωνολογική ενημερότητα, καθώς και θέματα που έχουν άμεση σχέση με τα προαναφερόμενα, όπως η δυσλεξία. Περιληπτικά, αναφέρεται ότι η ανάγνωση και η γραφή ακολουθούν μία εξελικτική πορεία από την προσχολική ηλικία μέχρι και τη σχολική. Στην προσχολική ηλικία τα παιδιά, για να πραγματοποιήσουν την ανάγκη τους για ανάγνωση και γραφή, χρησιμοποιούν συνήθως διαδικασίες μίμησης και πειραματισμού, παρατηρώντας τους ενήλικους. Στη σχολική όμως ηλικία, και ιδιαίτερα στην Α΄ και Β΄ Δημοτικού, που γίνονται πιο ξεκάθαρα τα παράγματα, γίνονται και πιο εμφανή οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά στην ανάγνωση και τη γραφή, διότι σ’ αυτήν την ηλικία ζητείται από τα παιδιά να συνδέσουν τον προφορικό με το γραπτό λόγο. Μία, λοιπόν, από τη πιο σημαντική δυσκολία που εμφανίζουν τα παιδιά είναι η ικανότητα τους να ξεχωρίσουν ότι οι προτάσεις αποτελούνται από λέξεις, οι λέξεις από συλλαβές και οι συλλαβές από ήχους, δηλαδή δεν κατανοούν συνήθως εύκολα τη σχέση μεταξύ προφορικής και γραπτής αναπαράστασης των φωνημάτων, μεταξύ δηλαδή των φθόγγων και των γραμμάτων της αλφαβήτου. Σ’ αυτό το σημείο παρεμβαίνει η φωνολογική ενημερότητα με την οποία τα παιδιά θα μπορέσουν να αποθηκεύσουν τους σημαντικούς ήχους της γλώσσας και τους κανόνες για να συνδυάζουν ήχους, έτσι ώστε να μπορούν να σχηματίσουν λέξεις με νόημα. Ολοκληρώνοντας, σημαντική αναφορά γίνεται στη μαθησιακή διαταραχή, δυσλεξία, η οποία είναι στενά συνδεδεμένη με τις δυσκολίες της ανάγνωσης και της γραφής, και έχει σχέση με τη φωνολογική ενημερότητα. Περισσότερες λεπτομέρειες αναπτύσσονται αναλυτικότερα στα επόμενα κεφάλαια που ακολουθούνται.el
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Βρεφονηπιοκομίαςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages111-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Προσχολικής Αγωγής ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons