Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/8636
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚαρύδα, Δροσιάel
dc.date.accessioned2018-03-26T11:38:13Z-
dc.date.available2018-03-26T11:38:13Z-
dc.date.issued2018-03-26-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/8636-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΑισθητική αγωγήel
dc.subjectΕικαστική Αγωγήel
dc.subjectΠαιδικό σχέδιοel
dc.subjectΙχνογράφημαel
dc.subjectΕποπτικό υλικόel
dc.titleΗ συμβολή της εικαστικής τέχνης στα παιδιά της προσχολικής ηλικίαςel
heal.typebachelorThesis-
heal.generalDescriptionΤμήμα Βρεφονηπιοκομίας.el
heal.classificationΑισθητικήel
heal.classificationΕκπαίδευση, Προσχολική -- Προγράμματα δραστηριοτήτωνel
heal.dateAvailable2024-01-07T05:03:48Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2008-
heal.bibliographicCitationκαρυδά, Δ., 2008. Η συμβολή της εικαστικής τέχνης στα παιδιά της προσχολικής ηλικίας. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας.el
heal.abstractΣτην έρευνα αυτή ο κύριος λόγος του κειμένου αναφέρεται στην τέχνη γενικά και ειδικότερα στο τί προσφέρουν και με ποιο τρόπο οι τέχνες βοηθούν τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας . Γίνεται αρχικά λόγος στο τι είναι η τέχνη .Εδώ συναντάμε έννοιες αλλά και οριοθετημένες απόψεις πάνω στον όρο « τέχνη και παιδί». Μέσα από την τέχνη το παιδί ανακαλύπτει τον κόσμο, γίνεται πιο δραστήριο και δημιουργικό . Όταν λέμε τέχνες για μικρά παιδιά εννοούμε τις εικαστικές τέχνες . Η τέχνη του παιδιού είναι ζωντανή ,απλή ,ίσως και φτωχή ,όπως και οι εμπειρίες ,αναμνήσεις και οι εικόνες που έχει .Όμως οι τέχνες και η ενασχόληση μαζί τους είναι για το παιδί ο μόνος τρόπος κατανόησης της γύρω πραγματικότητας . Μέσα από το παιχνίδι , τον χορό ,το τραγούδι και την μουσική το παιδί αναπτύσσει την κοινωνικότητά του . Ακόμα η παιδική τέχνη αποσκοπεί στην δύναμη έκφρασης . Μεγάλο ρόλο στην έκφραση του παιδιού μέσω των τεχνών παίζει και ο παιδαγωγός .Ο παιδαγωγός ξέρει πώς να ξετυλίξει την δημιουργικότητα και την έκφραση των παιδιών. Με σταδιακή προσπάθεια ,αγάπη και συνεργασία με τους γονείς δυναμώνει ο δεσμός παιδιού – παιδαγωγού . Οι καλές τέχνες βοηθούν το παιδί να νιώσει ευχαρίστηση ,ικανοποίηση ,νέες εμπειρίες .Το παιδί αυτοεκφράζεται ,αναπτύσσει την κριτική αντίληψη και αυτοπεποίθηση και αποκτά συντονισμό των κινήσεων . Στο δεύτερο κεφάλαιο της εργασίας αναφέρονται τα στοιχεία και οι προϋποθέσεις που πρέπει να πληρεί η παιδική τέχνη .Γενικά τα παιδιά ενθουσιάζονται και αποθαρρύνονται πολύ εύκολα .Θα πρέπει εμείς να στοχεύουμε στο πρώτο την ευχαρίστηση μέσα από τις εικαστικές τέχνες . Το παιδί μέσα από την τέχνη αναπαριστά τις εμπειρίες του ,τις εικόνες που αποθηκεύτηκαν στο μυαλό του .Δεν ζωγραφίζει απλά καταθέτει τις εμπειρίες του . Στο επόμενο κεφάλαιο γίνεται λόγος για τις εικαστικές τέχνες και πως βοηθάνε στην ανάπτυξη και την δημιουργία ικανοτήτων του ανθρώπου από την παιδική ηλικία . Τα παιδιά που συμμετέχουν σε ένα τέτοιο μάθημα παροτρύνονται να αναλάβουν πρωτοβουλίες που καλλιεργούν το προσωπικό τους ενδιαφέρον για πειραματισμό και έρευνα . Το παιδί χωρίς άγχος και πίεση, μπορεί να εκφράζει και να υλοποιεί τις σκέψεις του, να αξιοποιεί ακόμα και τα λάθη του . Όπως είπαμε οι εικαστικές τέχνες είναι πολλές .Αναφορικά θα αναπτύξουμε τις εξής :παιδικό σχέδιο, ζωγραφική (χρώμα), χειροτεχνία- κατασκευές, γλυπτική, κολλάζ, κούκλες – μαριονέτες – μάσκες ,ραπτική –υφαντική ,ψηφιδωτό ,σφραγίδες – τύπωμα ,άχρηστο υλικό . Στο τελευταίο κεφάλαιο ασχολήθηκα με την παιδική ιχνογράφηση .Το παιδί αρχίζει την ιχνογραφική του δραστηριότητα από τη στιγμή που είναι σε θέση να κρατήσει στα δάχτυλά του όργανο που να αφήνει γραμμικά ίχνη σε οποιαδήποτε επιφάνεια ικανές να τα δείξουν σε διάφορα χαρτιά που βρίσκει μπροστά του , στα έπιπλα ,στους τοίχους ,στο πάτωμα κ.λ.π. Ακόμα οι μεταβολές της ιχνογράφησης μπορούν να διαγνώσουν τις αιτίες των συναισθηματικών αντιδράσεων, οι οποίες αρχίζουν από τις νευρικές διαταραχές και φθάνουν μέχρι και τις ψυχωτικές ασθένειες .Μέσω της ιχνογράφησης έχουμε μια μελλοντική διάγνωση για τυχόν λειτουργικές διαταραχές Αυτή η μορφολογική ανάλυση του ιχνογραφήματος μπορεί να προβλέψει κάποια μελλοντική πάθηση του παιδιού είτε είναι πνευματική καθυστέρηση είτε δυσκολίες μάθησης είτε εγκεφαλολειτουργικές διαταραχές .el
heal.advisorNameΠαπασπύρος, Σπυρίδωνel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Βρεφονηπιοκομίαςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages113-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Προσχολικής Αγωγής ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons