Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/8614
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΧριστοδούλου, Χαρούλαel
dc.date.accessioned2018-03-16T12:01:47Z-
dc.date.available2018-03-16T12:01:47Z-
dc.date.issued2018-03-16-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/8614-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΑισθητική αγωγήel
dc.subjectΕικαστική Αγωγήel
dc.subjectΑισθητικά Κριτήριαel
dc.titleΗ αισθητική αγωγήel
heal.typebachelorThesis-
heal.generalDescriptionΤμήμα Βρεφονηπιοκομίας.el
heal.classificationΕκπαίδευση, Προσχολική -- Προγράμματα δραστηριοτήτωνel
heal.dateAvailable2024-01-07T02:14:21Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2008-
heal.bibliographicCitationΧριστοδούλου, Χ., 2008. Η αισθητική αγωγή. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας.el
heal.abstractΗ μελέτη αυτή ασχολείται με τον πολυσήμαντο ρόλο της αισθητική αγωγής και ειδικότερα την εικαστική αγωγή η οποία αποτελεί σημαντικό τμήμα της και συμβάλλει σημαντικά στη ζωή μας και ειδικότερα στα πρώτα στάδια ανάπτυξης του μικρού παιδιού. Στη γενική προσπάθεια που καταβάλλεται τον τελευταίο καιρό για αναβάθμιση του μαθήματος, τόσο από την πλευρά της πολιτείας όσο και από την πλευρά του καλλιτεχνικού χώρου ας θεωρηθεί ότι και η εργασία αυτή προσθέτει τη δική του συνεισφορά. Στο πρώτο μέρος της παρουσίασης θα εστιάσουμε στην αισθητική αγωγή η οποία στα σύγχρονα παιδαγωγικά συστήματα που στηρίζονται σε σωστές ψυχολογικές βάσεις θεωρείται σαν ένας από τους κυριότερους παράγοντες για την επιτυχία των στόχων της αγωγής. Είναι φανερό πως η αισθητική ανάπτυξη του ατόμου συνδέεται στενά με τη σωματική του υγεία, την αρτιμέλεια και την ρώμη του. Η αισθητική αγωγή εξανθρωπίζει το άτομο και το βοηθά να γίνει θετικό κοινωνικό μέλος. Για το ένα σκέλος της, το καθαρά αισθητικό, θα μπορούσαμε να πούμε ότι καλλιεργημένο αισθητικά άτομο κινείται σε μια ανώτερη σφαίρα ψυχικής και πνευματικής ποιότητας, με πιο εκλεπτυσμένες αισθήσεις με μεγαλύτερη ψυχική και πνευματική αυτάρκεια, με μεγαλύτερο σεβασμό της αυτονομίας και των δικαιωμάτων των άλλων ατόμων. Στο δεύτερο μέρος θα ασχοληθούμε με τη σημασία της εικαστικής αγωγής και δημιουργίας στο σχολικό χώρο. Ιδιαίτερα στους καιρούς μας, που η εικόνα ασκεί βαθιά επίδραση στη νοημοσύνη του παιδιού, μια και έχει εισβάλει στη ζωή μας με χίλιους δυο καινούργιους τρόπους (φωτογραφία, κινηματογράφος, τηλεόραση κ.α.), η εικαστική αγωγή κρίνεται απαραίτητη σαν αναπόσπαστο μέρος της ολικής παιδείας, που στοχεύει στη δημιουργία ενός ολόπλευρα καλλιεργημένου και ολοκληρωμένου σύγχρονου ανθρώπου. Παράλληλα η εικαστική έκφραση, είναι ένα καθοριστικό μέσο ανθρώπινης επικοινωνίας, μια που η γλώσσα της είναι διεθνής, μια γλώσσα οπτική με παγκόσμια αναγνωρίσιμους χαρακτήρες. Τέλος, στο τελευταίο μέρος της παρουσίασης αυτής γίνεται αναφορά στη συνάντηση των παιδιών με την τέχνη και τον τρόπο αντιλαμβάνονται, αντιμετωπίζουν και προσεγγίζουν ένα έργο τέχνης. Το έργο τέχνης τα ενδιαφέρει στο βαθμό που έχει κάτι να τους πει και αυτό που έχει να τους πει δεν είναι τίποτε άλλο πέραν αυτού που λέει το ίδιο το πράγμα του οποίου το έργο είναι η εικόνα. Η στάση αυτή των παιδιών απέναντι στα έργα τέχνης αντανακλά, την παραδοσιακή αντίληψη περί καλλιτεχνικής αναπαράστασης, η οποία προϋποθέτει αφενός μία οντολογική διάκριση ανάμεσα σε πραγματικό και φανταστικό κόσμο.el
heal.advisorNameΠαπασπύρος, Σπυρίδωνel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Βρεφονηπιοκομίαςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages56-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Προσχολικής Αγωγής ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons