Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/8606
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΠαπανικολάου, Μαρίαel
dc.date.accessioned2018-03-16T12:00:43Z-
dc.date.available2018-03-16T12:00:43Z-
dc.date.issued2018-03-16-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/8606-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΑτομικό παιχνίδιel
dc.subjectΟμαδικό παιχνίδιel
dc.subjectΘεατρικό παιχνίδιel
dc.subjectΕλληνικά παραδοσιακά παιχνίδιαel
dc.titleΤο Παιχνίδι και το παιδί προσχολικής ηλικίας.el
heal.typebachelorThesisel
heal.generalDescriptionΤμήμα Βρεφονηπιοκομίας.el
heal.classificationΠαιχνίδιel
heal.classificationΕκπαίδευση, Προσχολικήel
heal.dateAvailable2024-01-07T04:19:30Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2007-
heal.bibliographicCitationΠαπανικολάου, Μ., 2007. Το παιχνίδι και το παιδί προσχολικής ηλικίας. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας.el
heal.abstractΤο παιχνίδι αποτελεί βασική δραστηριότητα για την εξέλιξη των παιδιών της προσχο- λικής ηλικίας και άριστη μορφή ψυχαγωγίας καθ’όλη τη διάρκεια της ζωής του ανθρώπου. Όταν υπάρχει το παιχνίδι, υπάρχει ανάπτυξη σωματική και συναισθηματική ενώ ταυτόχρονα διατηρούνται σε εγρήγορση η νόηση και τα αντανακλαστικά. Πάνω απ’όλα, όμως, παί- ζοντας κυριαρχεί η διασκέδαση και η «απόλαυση» της κοινωνικής συναναστροφής με ανθρώπους του περιβάλλοντος είτε είναι η οικογένεια είτε το σχολείο ή ακόμα και οι φίλοι (Χούνος, 2003, σελ.4). Το περιεχόμενο της παρούσας εργασίας χωρίζεται σε δύο βασικά μέρη ∙ το θεωρητικό και το ερευνητικό, τα οποία με τη σειρά τους απαρτίζονται από οκτώ και δύο κεφάλαια αντί- στοιχα και τις υποενότητες του καθενός. Αρχικά η κατηγοριοποίηση των κεφαλαίων μας είναι γενική και σταδιακά οριοθετείται στους υπότιτλους που αποσαφηνίζουν την κύρια τοποθέτηση μας στον τίτλο της εργασίας. Συγκεκριμένα, στο πρώτο κεφάλαιο προσεγγίζουμε τον ορισμό του παιχνιδιού έπειτα αναφέρουμε τα βασικά χαρακτηριστικά του γνωρίσματα και ακολουθεί μετά η ιστορική αναδρομή στην πορεία της εξέλιξης του παιχνιδιού. Στη συνέχεια στο δεύτερο κεφάλαιο αναφερόμαστε στα στάδια εξέλιξης του παιχνιδιού, σε έναν κατευθυνόμενο άξονα από τη γέννηση μέχρι την προσχολική ηλικιάκη ομάδα του ατόμου. Το τρίτο κεφάλαιο της εργασίας μας πλαισιώνεται από τέσσερις υποενότητες που περιέχουν την παιδαγωγική αξία του παιχνιδιού και ορισμένες βασικές θεωρίες του. Γεγονός είναι ότι, το φυσικό παιχνίδι προσφέρει στα παιδιά πολλές ευκαιρίες για μάθη- ση, εξερεύνηση του περιβάλλοντος, απόκτηση εμπέιριων και άσκηση του σώματός τους. Δηλαδή είναι η μόνη δραστηριότητα που συμβάλλει τόσο στην ψυχοκινητική όσο και την κοινωνικό-συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού. Τα επιμέρους στοιχεία που τονίζουν το ρόλο του παιχνιδιού στην ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού της προσχολικής ηλικίας, σκια- γραφόνται στις υποενότητες του τέταρτου κεφαλαίου. Αν και υπάρχουν διάφορα είδη και κατηγορίες παιχνιδιών που αποδεικνύουν ότι όλη η ζωή μπορεί να θεωρηθεί παιχνίδι, εντούτοις πραγματοποιήσαμε επιλεκτικό διαχωρισμό σε ορισμένα από αυτά που παραθέτουμε στο πέμπτο κεφάλαιο. Ο ρόλος του ενήλικα στο παιχνίδι είναι ο τίτλος του έκτου κεφαλαίου, όπου παραθέτουμε στοιχεία για τις σχέσεις των γονέων με το παιχνίδι και των παιδαγωγών αντίστοιχα. Επίσης αναφερόμαστε στο έβδομο κεφάλαιο σε διαφορετικές διαστάσεις που συναντά- ται το παιχνίδι όπως σε εξωτερικό και εσωτερικό-περιβάλλοντα χώρο ή σε άλλες χώρες. Ακολουθεί, στη συνέχεια, το δεύτερο μέρος της εργασίας μας, το ερευνητικό το οποίο περιέχει το ερωτηματολόγιο που χρησιμοποιήσαμε, τον σχεδιασμό-τη μεθοδολογία διεξα- γωγής της έρευνας που πραγματοποιήσαμε στους παιδικούς σταθμούς μαζί με τη μελέτη των συγκεντρωτικών στοιχείων και τη διεξαγωγή ορισμένων σχετικών συμπερασμάτων. Στη συνέχεια παραθέτουμε τα γενικά συμπεράσματα που προκύπτουν από την όλη επαφή μας με το θέμα που αναπτύξαμε, τον επίλογο της εργασίας μας και τις βιβλιογραφικές πηγές που συμβουλευτήκαμε. Τέλος ένα επιπλέον ευχάριστο κομμάτι αφιερώσαμε στο παράρτημα για την καταγραφή ορισμένων ελληνικών παραδοσιακών παιχνιδιών με αναφορά και σε κάποια λαχνίσματα.el
heal.advisorNameΣουσοπούλου, Αμαλίαel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Βρεφονηπιοκομίαςel
heal.academicPublisherIDteiepel
heal.numberOfPages77el
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Προσχολικής Αγωγής ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons