Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/8601
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΠευκιανάκη, Μαρίαel
dc.date.accessioned2018-03-16T11:59:42Z-
dc.date.available2018-03-16T11:59:42Z-
dc.date.issued2018-03-16-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/8601-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΠαιδικός σταθμόςel
dc.subjectΒρεφονηπιακός σταθμόςel
dc.subjectΟικογένειαel
dc.subjectΒρεφονηπιοκόμοςel
dc.titleΟ αντισταθμιστικός ρόλος του παιδικού σταθμούel
heal.typebachelorThesis-
heal.generalDescriptionΤμήμα Βρεφονηπιοκομίας.el
heal.classificationΠροσχολική αγωγήel
heal.classificationΟικογένεια και σχολείοel
heal.classificationΣυνεργασία γονέων και εκπαιδευτικώνel
heal.dateAvailable2024-01-07T04:15:18Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2007-
heal.bibliographicCitationΠευκιανάκη, Μ., 2007. Ο αντισταθμιστικός ρόλος του παιδικού σταθμού. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας.el
heal.abstractΗ παρούσα πτυχιακή εργασία, έχει ως θέμα τον: «Αντισταθμιστικό ρόλο του Παιδικού Σταθμού». Το συγκεκριμένο θέμα επιλέχθηκε, λόγω της συνεχούς αύξησης της διαπολιτισμικότητας στη χώρα μας και του προβληματισμού μας, ως βρεφονηπιαγωγών, όσον αφορά την αντιμετώπιση παιδιών (εγχωρίων και μη), καθώς και των γονιών τους. Αρχικά η εργασία αναφέρεται στον ορισμό και την διασαφήνιση της έννοιας του Παιδικού Σταθμού, στο σκοπό που επιτελεί, καθώς και ότι αφορά στη φοίτηση των παιδιών σ’ αυτόν. Στη συνέχεια, αναφερόμαστε στους βρεφονηπιοκόμους και καθορίζουμε τα στοιχεία της προσωπικότητά τους, καθώς και τον ρόλο τους μέσα σ’ έναν σύγχρονο παιδικό σταθμό. Στο επόμενο κεφάλαιο, μας απασχολεί η οικογένεια γενικά σαν τμήμα του κοινωνικού συνόλου και βέβαια, ο ρόλος που επιτελεί για την ανάπτυξη του παιδιού στην κρίσιμη φάση της προσχολικής ηλικίας. Μετά την διασαφήνιση και την κατανόηση των εννοιών και ρόλων, του παιδικού σταθμού, των βρεφονηπιοκόμων και της οικογένειας, επιχειρούμε τη σύνδεση στη σχέση οικογένεια – παιδικός σταθμός. Δηλαδή κατά πόσο το οικογενειακό κλίμα επηρεάζει την καλή ή όχι φοίτηση των παιδιών στον παιδικό σταθμό, καθώς και την σχέση και την συνεργασία που πρέπει να αναπτύσσουν με τον/την βρεφονηπιοκόμο, για το καλό του παιδιού. Εφόσον πλέον γνωρίσαμε το πώς πρέπει να είναι οι σχέσεις των δύο αυτών κοινωνικών φορέων (οικογένεια – παιδικός σταθμός), στην συνέχεια επικεντρωνόμαστε στον «αντισταθμιστικό ρόλο του παιδικού σταθμού». Το κεφάλαιο αυτό περιλαμβάνει τις έννοιες των «ίσων ευκαιριών» και «άνισων ευκαιριών» στην εκπαίδευση και εστιάζει στον «αντισταθμιστικό ρόλο του παιδικού σταθμού». Όσον αφορά τα επόμενα τρία κεφάλαια, αναλύουν τον εξισορροπητικό ρόλο του παιδικού σταθμού σε τρία διαφορετικά επίπεδα, δηλαδή το κοινωνικοοικονομικό επίπεδο, το πολιτισμικό και των παιδιών με ιδιαίτερες ανάγκες και αναπτυξιακές δυσκολίες. Μέσα από την μελέτη της εργασίας προκύπτουν κάποια συμπεράσματα τα οποία αναφέρουμε στον επίλογο. Συνοψίζοντας, καταλήγουμε ότι, η επιτυχία της αντισταθμιστικής αγωγής οφείλεται αρχικά στο χρόνο της εφαρμογής, εάν δηλαδή εφαρμόζεται από την πολύ πρώιμη ηλικία μέχρι και τα εφηβικά χρόνια, και κατόπιν στην επιτυχία της ισότητας των ίσων ευκαιριών. Τα παραπάνω μπορούν να εφαρμοσθούν επιτυχώς, μόνο εάν δεν επιμείνουμε σε μια παιδαγωγικοδιδακτική διαφοροποίηση στο χώρο του σχολείου, για τα μη προνομιούχα παιδιά, αλλά μόνο αν ενεργήσουμε διαφορετικά προς δύο άλλες κατευθύνσεις. Στην κατάσταση των οικογενειών των στερημένων παιδιών και στην ειδική επιμόρφωση και προετοιμασία των παιδαγωγών και εκπαιδευτικών. Για να εφαρμοσθεί, να εξελιχθεί και να γίνει πράξη η θεωρία της αντισταθμιστικής αγωγής, θα πρέπει να γίνει μέσα από την συνεργασία ειδικών επιστημόνων της εκπαιδευτικής αγωγής και της Πολιτείας, όπου θα πρέπει να συζητηθούν κεφαλαιώδη ζητήματα και να παρθούν μέτρα για την επίτευξη της αγωγής, μέσα στο πλαίσιο της εκπαιδευτικοπολιτικής στρατηγικής, που θα εμπεριέχει τις προϋποθέσεις για την καλύτερη επιτυχία της. Για την επιτυχία των μέτρων της αγωγής θα πρέπει αυτά να ενταχθούν σε ένα γενικότερο εκπαιδευτικο- πολιτικό και οικονομικο-κοινωνικό σχεδιασμό, με σκοπό την εφαρμογή της σύγχρονης εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, η οποία θα εφαρμόζεται από την προσχολική ηλικία μέχρι και όλες τις σχολικές βαθμίδες. Τέλος, θα πρέπει να τονίσουμε, ότι η λειτουργία των παιδικών σταθμών πρέπει να βασίζεται στις δημοκρατικές αρχές της πολιτείας. Ο/Η παιδαγωγός θα πρέπει να σέβεται τα παιδιά, να τα έχει σε υπόληψη, να τα μαθαίνει να σέβονται τον εαυτό τους και τους άλλους και να είναι αυτάρκη. Επίσης, πρέπει να τους τονώνει την αυτοπεποίθηση και να τους διδάσκει να λειτουργούν ομαδικά και σε κλίμα συνεργασίας. Η πείρα, οι γνώσεις, η αγάπη και φροντίδα του προς αυτά, θα είναι πολύτιμοι σύμμαχοί του, ώστε να βοηθήσει τα παιδιά από το μικρό κλειστό κύκλωμα της ομαδικής προσχολικής και σχολικής ζωής, να ενταχθούν ομαλά, αργότερα, στον ευρύ κοινωνικό κύκλο των ενηλίκωνel
heal.advisorNameΚαινούργιου, Ελένηel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Βρεφονηπιοκομίαςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages84-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Προσχολικής Αγωγής ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons