Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/8592
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΓουριώτη, Ξανθήel
dc.contributor.authorΚοφινάκη, Ευγενίαel
dc.date.accessioned2018-03-16T11:58:17Z-
dc.date.available2018-03-16T11:58:17Z-
dc.date.issued2018-03-16-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/8592-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΟικογένειαel
dc.subjectΒρεφονηπιακοί σταθμοίel
dc.subjectΒρεφονηπιοκόμοιel
dc.subjectΓονείςel
dc.subjectΠαιδαγωγοίel
dc.subjectΠαιδιάel
dc.subjectΠαιδικοί σταθμοίel
dc.titleΣυνεργασία οικογένειας και παιδικού σταθμού με στόχο την ψυχοκινητική ανάπτυξη του παιδιού προσχολικής ηλικίαςel
heal.typebachelorThesis-
heal.generalDescriptionΤμήμα Βρεφονηπιοκομίας.el
heal.classificationΟικογένεια και σχολείοel
heal.classificationΣυνεργασία γονέων και εκπαιδευτικώνel
heal.classificationΠροσχολική αγωγήel
heal.dateAvailable2024-01-07T02:48:55Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2007-
heal.bibliographicCitationΓουριώτη, Ξ. & Κοφινάκη, Ευγενία, 2007. Συνεργασία οικογένειας και παιδικού σταθμού με στόχο την ψυχοκινητική ανάπτυξη του παιδιού προσχολικής ηλικίας. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας.el
heal.abstractπεριβάλλον του Παιδικού Σταθμού. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να δέχεται ποικίλα ερεθίσματα, τα οποία μπορούν είτε να βοηθήσουν, είτε να εμποδίσουν την εξέλιξη των δυνατοτήτων του. Οπότε η προσχολική αγωγή μπορεί να ενισχύσει το παιδί, το οποίο μεγαλώνει σ’ένα μη οργανωμένο οικογενειακό περιβάλλον, βοηθώντας τους γονείς στη σωστή εκπαίδευση του παιδιού τους. Καθώς επίσης βοηθάει στη διάπλαση του χαρακτήρα και της προσωπικότητας του παιδιού προσχολικής ηλικίας. Για να επιτευχθούν τα παραπάνω πρέπει τόσο η οικογενειακή ατμόσφαιρα όσο και η ατμόσφαιρα του Παιδικού Σταθμού να είναι:ήσυχη, μέσα σε ένα κλίμα ασφάλειας, αγάπης, εμπιστοσύνης. Η αγάπη και το κέντρο προσχολικής αγωγής πρέπει να συνεργάζονται. Εάν η οικογένεια δεν συνεργαστεί με το προσωπικό του παιδικού σταθμού, όσο σοβαρή κι αν είναι η μόρφωση των παιδαγωγών, όσο φιλότιμη και καλοπροαίρετη αν είναι η διάθεσή τους να σταθούν στα παιδιά, δε θα καταφέρουν να ολοκληρώσουν τους στόχους τους. Το βασικό ερώτημα αυτής της εργασίας είναι το κατά πόσο είναι εφικτή μια συνεργασία μεταξύ οικογένειας και παιδικού σταθμού με στόχο την ψυχοκινητική ανάπτυξη του παιδιού προσχολικής ηλικίας. Στο πρώτο κεφάλαιο γίνετε μια αναφορά σε δυο σημαντικά περιβάλλοντα της ζωής του παιδιού:την οικογένεια και τον παιδικό σταθμό. Βασικά ερωτήματα θα απαντηθούν; Ποιο ρόλο διαδραματίζει η οικογένεια στην ανάπτυξη του παιδιού; Πώς βοηθούν η οικογένεια και ο Παιδικός Σταθμός ψυχολογικά το παιδί για την είσοδό του στον προσχολικό χώρο; Τι είναι ψυχοκινητικότητα; Πιο συγκεκριμένα τι περιλαμβάνει και ποιες ψυχοκινητικές δραστηριότητες μπορεί να πραγματοποιήσουν οι γονείς σε συνεργασία με τις παιδαγωγούς. Στο δεύτερο κεφάλαιο επιδιώκουμε την προσέγγιση των σχέσεων συνεργασίας και επικοινωνίας γονέων και παιδαγωγών. Κεντρική θέση στη παιδαγωγική αυτή προσέγγιση είναι η άποψη ότι εάν οι γονείς αντιληφθούν τον τρόπο εργασίας του Παιδικού Σταθμού, τότε δραστηριοποιούνται. Ενδιαφέρονται και ενισχύουν την προσπάθεια του παιδιού τους με ιδιαίτερα σημαντικά και μακροχρόνια αποτελέσματα. Πιο συγκεκριμένα παρουσιάζουμε μορφές και τρόπους επικοινωνίας γονέων-παιδαγωγών όπως:συμμετοχή γονέων σε δραστηριότητες του Παιδικού Σταθμού, επίσκεψη γονέων στον Παιδικό Σταθμό, συνέντευξη, φυλλάδια. Επίσης ποιες είναι εκείνες οι προϋποθέσεις για να επιτευχθεί αυτή η συνεργασία καθώς και τα προβλήματα που προκύπτουν μεταξύ γονέων και παιδαγωγών., Έπειτα θα παραθέσουμε δραστηριότητες μέσα από τις οποίες γονείς και παιδαγωγοί συνεργάζονται με στόχο την ψυχοκινητική ανάπτυξη του παιδιού. Κάποιες από αυτές είναι:το παιχνίδι, η ζωγραφική-αισθητική αγωγή, το παραμύθι, η μουσική, κουκλοθέατρο, δραματοποίηση. Προτείνονται επίσης και τρόποι συνεργασίας γονέων-παιδαγωγών μέσα από αυτές. Σε έρευνα που πραγματοποιήσαμε καταγράφουμε την προθυμία των γονέων να συμμετέχουν σε δραστηριότητες του παιδικού σταθμού, την γνώμη τους σχετικά με το εάν η προσωπικότητα της παιδαγωγού συμβάλει στην ανάπτυξη του παιδιού. Σε ποιους τομείς θα θέλανε περισσότερη ενημέρωση. Κατά πόσο ενημερώνουν την παιδαγωγό για τις ιδιαιτερότητες του παιδιού στο σπίτι. Σημαντική αποδείχθηκε και η γνώμη παιδαγωγών-γονέων-φοιτητών για την συνεργασία των δυο πρώτων. Βασικός στόχος είναι η ποιοτική διερεύνηση των σχέσεων επικοινωνίας που δημιουργούνται ανάμεσα στα πρόσωπα που σχετίζονται άμεσα με την προσχολική αγωγή, δηλαδή μεταξύ παιδαγωγού- παιδιού-γονέα.el
heal.advisorNameΤσιατούρα, Παρασκευήel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Βρεφονηπιοκομίαςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages56-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Προσχολικής Αγωγής ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons