Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/8577
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΧριστίδη, Ελένηel
dc.date.accessioned2018-03-16T11:55:13Z-
dc.date.available2018-03-16T11:55:13Z-
dc.date.issued2018-03-16-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/8577-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΖαν - Ζακ Ρουσσώel
dc.subjectΑιμίλιοςel
dc.titleΟ Jeans Jacques Rousseau και ο ρόλος του "Αιμίλιου"στην προσχολική αγωγήel
heal.typebachelorThesis-
heal.generalDescriptionΤμήμα Βρεφονηπιοκομίας.el
heal.classificationΕκπαίδευση -- Φιλοσοφίαel
heal.classificationRousseau, Jean-Jacques, 1712-1778el
heal.dateAvailable2024-01-07T02:45:58Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2007-
heal.bibliographicCitationΧριστιδη, Ε., 2007. Ο Jeans Jacques Rousseau και ο ρόλος του "Αιμίλιου"στην προσχολική αγωγή. . Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. . Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας.el
heal.abstractΣτις απαρχές του 18ου αιώνα στην περίοδο των νέων ρευμάτων και στην λήψη ριζικών μέτρων για μια λαϊκή παιδεία έχουμε την εμφάνιση μεγάλων παιδαγωγών. Ξεχωρίζει ιδιαίτερα ο Ζαν Ζακ Ρουσσώ. Ο Ρουσσώ έφερε την επανάσταση με το έργο του Αιμίλιος στον τομέα τις παιδαγωγικής. Μπορεί να μην ήταν καν ένας συνηθισμένος τύπος ευσυνείδητου παιδαγωγού δασκάλου. Ούτε σαν πατέρας υπήρξε πρότυπο γονιού ούτε σαν δάσκαλος, στο σύντομο χρονικό διάστημα του άσκησε το δασκαλικό επάγγελμα. Αντιθέτως είναι ένας σπάνιος συγγραφέας, που στο βιβλίο του «Αιμίλιος», εκθέτει τις παιδαγωγικές του ιδέες και πείθει τους αναγνώστες, χάρη στην γοητεία του συγγραφικού του ταλέντου. « όλα είναι καλά καθώς βγαίνουν από τα χέρια του δημιουργού. Όλα εκφυλίζονται στα χέρια του ανθρώπου. Ο άνθρωπος αγαπά την παραμόρφωση, τα τέρατα, δε θέλει τίποτε όπως το’ πλάσε η φύση, ούτε τον άνθρωπο. Πρέπει να τον σχηματοποιήσει σύμφωνα με τις ορέξεις του, όπως κάνει στα δέντρα του κήπου…» Τρεις, λέει ο Ρουσσώ είναι οι πήγες της ανθρώπινης μάθησης: η φύση, ο άνθρωπος και τα πράγματα. Τα όργανα του ανθρώπινου σώματος και οι δεξιότητες του διαμορφώνονται από τη φύση. Η χρησιμοποίηση τους κανονίζεται από τους ανθρώπους και την πείρα, που αποκτάται με την επαφή με το περιβάλλον. Είναι έργο των πραγμάτων. Από τα τρία αυτά η φύση δεν εξαρτάται από εμάς. Η πείρα από τα πράγματα εξαρτάται εν μέρει από εμάς. Μένει στην ανθρώπινη δικαιοδοσία το δεύτερο, που θα χρησιμοποιήσει τα ανθρώπινα όργανα. Ο Ρουσσώ επιμένει ιδιαίτερα στη γενική σωματική ενδυνάμωση του παιδιού αλλά και των διαφόρων οργάνων του, του καθένα ξεχωριστά. Υποστηρίζει την εκμάθηση ενός επαγγέλματος πρακτικού. Ο Αιμίλιος του γίνεται μαραγκός. Όσο για την μύηση του παιδιού στη θρησκεία ή στην ύπαρξη της ψυχής, αυτά τα αναβάλλει για το δωδέκατο και το δέκατο τρίτο έτος, όταν το παιδί αρχίζει να σκέπτεται πάνω σ’ αυτά. Πριν από τούτη την ηλικία ο Αιμίλιος σχηματίζεται σε άνθρωπο, ύστερα απ’ αυτή την ηλικία αρχίζει να αγαπά και να αισθάνεται, δηλαδή τελειοποιεί τη σκέψη του με το συναίσθημα. Βέβαια , λέμε ότι το έργο του Ρουσσώ δεν έχει επιδοκιμαστεί στην ολότητα του. Αλλά στην εποχή του άσκησε επίδραση αφάνταστα ευεργετική στους σύγχρονους του. Ο Ρουσσώ υπήρξε προσωπικότητα μεγάλης ακτινοβολίας. Επί 28 χρόνια δεν έπαυσε να προξενεί έκπληξη, να γοητεύει, να διεγείρει τα πνεύματα των σύγχρονων του με τα πρωτότυπα, τα νευρώδη και παράδοξα έργα του που απάνω σε ποικίλα θέματα άσκησαν βαθιά και διαρκή επίδραση στη Γαλλία, στη Γερμανία, στην Ελβετία, ακόμα και στην Αμερική. (Αλεξίου, 1986)el
heal.advisorNameΚαινούργιου, Ελένηel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Βρεφονηπιοκομίαςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages101-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Προσχολικής Αγωγής ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons