Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/8538
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΦραγκάκη, Ειρήνηel
dc.date.accessioned2018-03-07T08:41:56Z-
dc.date.available2018-03-07T08:41:56Z-
dc.date.issued2018-03-07-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/8538-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΕιδική αγωγήel
dc.subjectΝοητικά καθηστερημένο παιδίel
dc.titleΈρευνα για τις απόψεις, τις στάσεις και α στερεότυπα των κατοίκων των χωριών Λαγκαδάς, Συκιάδας απέναντι στα άτομα με νοητική υστέρησηel
heal.typebachelorThesis-
heal.generalDescriptionΤμήμα Βρεφονηπιοκομίας.el
heal.classificationΝοητική υστέρησηel
heal.classificationΠαιδιά με ειδικές ανάγκες -- Έρευναel
heal.dateAvailable2024-01-07T05:38:34Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2006-
heal.bibliographicCitationΦραγκάκη, Ε., 2006. Έρευνα για τις απόψεις, στάσεις και τα στερεότυπα των κατοίκων των χωριών Λαγκαδάς, Συκιάδας απέναντι στα άτομα με νοητική υστέρηση. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας.el
heal.abstractTα παιδιά με νοητική καθυστέρηση έχουν παρεξηγηθεί, εμπαιχθεί καθώς και παραμεληθεί περισσότερο από κάθε άλλη κατηγορία παιδιών με ιδιαίτερες ανάγκες. Οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν μία εντελώς λανθασμένη άποψη για τα παιδιά με νοητική υστέρηση. Σ’αυτή την κατάσταση βοηθά και η κοινωνία μας, που επαινεί μόνο την ευστροφία ενώ περιφρονεί εντελώς τη χαμηλή νοητική ικανότητα. Η πολιτεία προσπαθεί να προσεγγίσει τη νοητική υστέρηση μόνο από την ιατρική της πλευρά ενώ από την εκπαιδευτική και κοινωνική πλευρά γίνονται ελάχιστες και μεμονωμένες προσπάθειες προσέγγισης. Έτσι οι δάσκαλοι και οι εκπαιδευτικοί γενικότερα δεν είναι κατάλληλα προετοιμασμένοι για να δεχθούν τα παιδιά αυτά στο «κανονικό» σχολείο, με αποτέλεσμα ενώ μπορούν να φοιτήσουν σε ένα «κανονικό» σχολείο ώστε να βοηθήσει περισσότερο και στη ένταξή τους στην κοινωνία, αυτό να μην είναι εφικτό και τα παιδιά αυτά να πηγαίνουν σε ειδικό σχολείο, όπου αποκόβονται από την υπόλοιπη κοινωνία. Μέσα από έρευνες έχει αποδειχθεί ότι τα παιδιά με νοητική υστέρηση μπορούν να εργασθούν και να γίνουν οικονομικά ανεξάρτητα κάτω από συγκεκριμένη αγωγή και διδασκαλία. Μερικές φορές εμπόδιο στην εκπαίδευση τους αυτή και στην κοινωνικοποίηση τους μπαίνουν οι ίδιοι τους οι γονείς, οι οποίοι αρνούνται να δεχτούν την πραγματικότητα και ντρέπονται για το παιδί τους, με αποτέλεσμα να το κλείνουν μέσα στο σπίτι. Τα τελευταία χρόνια βέβαια η κατάσταση αυτή έχει διαφοροποιηθεί λίγο. Έχει ανεβεί το μορφωτικό επίπεδο των ανθρώπων, έχουν ευαισθητοποιηθεί απέναντι στα παιδιά με ειδικές ανάγκες και γενικότερα έχουν αλλάξει οι απόψεις και οι αντιλήψεις των ανθρώπων προς το καλύτερο. Για το λόγο αυτό λοιπόν, αποφάσισα να κάνω μία έρευνα στα χωριά Λαγκάδα και Συκιάδα, της Χίου για να διαπιστώσω τις απόψεις και τις στάσεις των συγχωριανών μου απέναντι σ’ αυτό το θέμα της νοητικής υστέρησης. Οι προβληματισμοί μου σχετικά με την έρευνα ήταν πρώτα από όλα το ερωτηματολόγιο να είναι γραμμένο με απλές λέξεις και φράσεις ώστε να γίνει κατανοητό από όλους. Έπειτα βρήκα 5 βασικούς άξονες πάνω στους οποίους έφτιαξα τις ερωτήσεις. Αυτοί είναι η κοινωνία με την έννοια της οικογένειας και του ευρύτερου κοινωνικού περιβάλλοντος, η εκπαίδευση, η εργασία, η ψυχαγωγία, η περίθαλψη και τα άτομα με νοητική υστέρηση. Επίσης τα στοιχεία που εξετάστηκαν παράλληλα με τις απόψεις των ερωτηθέντων είναι η ηλικία τους, το φύλο και το μορφωτικό επίπεδό τους.el
heal.advisorNameΠιάνος, Κωνσταντίνοςel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Βρεφονηπιοκομίαςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages102-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Προσχολικής Αγωγής ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons