Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/8482
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚούτρα, Φωτεινήel
dc.date.accessioned2018-03-01T14:55:29Z-
dc.date.available2018-03-01T14:55:29Z-
dc.date.issued2018-03-01-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/8482-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΠροσχολική αγωγήel
dc.subjectΟικογένειαel
dc.subjectΒρεφονηπιακοί σταθμοίel
dc.subjectΠαιδικοί σταθμοίel
dc.titleΤο παιδί της προσχολικής ηλικίας, η οικογένεια και το περιβάλλον του βρεφονηπιακού σταθμούel
heal.typebachelorThesisel
heal.generalDescriptionΤμήμα Βρεφονηπιοκομίας.el
heal.classificationΣυνεργασία γονέων και εκπαιδευτικώνel
heal.classificationΟικογένεια και σχολείοel
heal.dateAvailable2024-01-07T02:06:56Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2004-
heal.bibliographicCitationΚούτρα, Φ., 2003. Το παιδί της προσχολικής ηλικίας, η οικογένεια και το περιβάλλον του βρεφονηπιακού σταθμού. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας.el
heal.abstractΗ πτυχιακή εργασία έχει χωριστεί σε πέντε κεφάλαια. Tο πρώτο κεφάλαιο αναφέρεται στο παιδί της προσχολικής ηλικίας και στα χαρακτηριστικά του. Έπειτα αναλύονται τα στάδια ανάπτυξης του παιδιού (βιοσωματική – γνωστική –γλωσσική – ψυχοκοινωνική ανάπτυξη), καθώς και οι ανάγκες του παιδιού που όσοι ασχολούνται με τα παιδιά θα πρέπει να τις γνωρίζουν για να προσπαθήσουν να τις καλύψουν με τον καλύτερο και τον πιο αποτελεσματικό τρόπο. Επίσης γίνεται αναφορά στις δυνατότητες του παιδιού προσχολικής ηλικίας και στην σημασία της παιδικής ηλικίας για τον άνθρωπο για την μετέπειτα εξέλιξή του. Στο δεύτερο κεφάλαιο αναλύεται ο παράγοντας οικογένεια που έχει ιδιαίτερες επιπτώσεις στην ανάπτυξη του παιδιού. Αρχικά γίνεται μια γενική θεώρηση της οικογένειας και έπειτα αναλύεται ο κοινωνικοποιητικός καθώς και ο μορφωτικός της ρόλος. Το ζήτημα της παιδαγωγικής μόρφωσης των γονέων είναι κάτι που απασχολεί τους περισσότερους ανθρώπους στη σημερινή εποχή και θεώρησα πως ήταν απαραίτητη η αναφορά του, όπως επίσης η σχέση μεταξύ μητέρας και παιδιού - πατέρα και παιδιού. Τέλος στο κεφάλαιο αυτό αναλύεται η συμπεριφορά των γονέων και η επίδρασή της στο παιδί. Στο τρίτο κεφάλαιο γίνεται μια προσέγγιση της προσχολικής αγωγής. Για να κατανοήσουμε καλύτερα την προσχολική αγωγή πρέπει να γνωρίζουμε την έννοια της καθώς και το γνωστικό της αντικείμενο. Υπάρχει κοινωνική και πολιτιστική αναγκαιότητα για οργανωμένη προσχολική αγωγή, διότι οι ανάγκες της σημερινής εποχής όσον αφορά το παιδί είναι πάρα πολλές γι’ αυτό γίνεται αναφορά και σε αυτό το θέμα. Επίσης κάθε παιδαγωγός θα πρέπει να γνωρίζει τους στόχους και τη σημασία της προσχολικής ηλικίας έτσι ώστε να μπορέσει μέσα από το σωστό προγραμματισμό να τους επιτύχει. Κεφάλαιο 1ο 11 Στο τέταρτο κεφάλαιο αναλύεται το περιβάλλον του βρεφονηπιακού σταθμού. Όσοι ασχολούνται με το αντικείμενο θα πρέπει να γνωρίζουν τις προϋποθέσεις που πρέπει να πληρεί ο βρεφονηπιακός σταθμός όπως η κτιριακή υποδομή, η οργάνωση και η λειτουργία του εσωτερικού χώρου και οι αίθουσες καθώς και η οργάνωση και η λειτουργία του εξωτερικού χώρου. Το περιβάλλον μέσα στο οποίο τα παιδιά ζουν και κινούνται είναι ιδιαίτερα σημαντικός διότι από εκεί μαθαίνουν να ζουν σε ένα χώρο όμορφα δομημένο και διακοσμημένο και ασκούν το αίσθημα της καλαισθησίας. Αυτά είναι στοιχεία που αν τα αφομοιώσουν σε αυτή την ηλικία, θα τα έχουν ως θετικό πρότυπο για όλη τους τη ζωή. Το πέμπτο κεφάλαιο αναφέρεται στον ρόλο της βρεφονηπιοκόμου και στην συνεργασία με τους γονείς. Αυτό είναι ένα θέμα πολύ σημαντικό στο οποίο θα πρέπει να δώσουν έμφαση όσοι ασχολούνται με τα παιδιά προσχολικής ηλικίας, διότι κάθε σωστός επαγγελματίας πρέπει να γνωρίζει κάθε τι που σχετίζεται με τα καθήκοντά του και να προσπαθεί μέσα από προσωπική διεργασία να γίνεται καλύτερη/ος. Σε αυτό βέβαια βοηθάει και η πείρα αλλά και η διάθεση που έχει ο καθένας να βελτιώνεται στον τομέα του. Εκτός από αυτές τις διαδικασίες η/ο βρεφονηπιοκόμος θα πρέπει να δώσει ιδιαίτερη προσοχή στη σχέση που θα αναπτύξει με τους γονείς των παιδιών. Η συμπεριφορά απέναντι στους γονείς και η συνεργασία που θα πρέπει να υπάρχει μεταξύ βρεφονηπιοκόμου και γονιού αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την ομαλή ανάπτυξη του παιδιού. Ο αμοιβαίος σεβασμός και η καλή διάθεση για συνεργασία και από τις δύο τις πλευρές θα επιφέρουν τα καλύτερα αποτελέσματα. Στο τέλος της πτυχιακής εργασίας υπάρχει ο επίλογος όπου γίνεται μια αναφορά σε ότι αποκόμισα από όλη τη διαδικασία της δημιουργίας αυτής της εργασίας και του συγκεκριμένου θέματος.el
heal.advisorNameΤζουρμανά, Ευαγγελίαel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας, Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικήςel
heal.academicPublisherIDteiepel
heal.numberOfPages135el
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Προσχολικής Αγωγής ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons