Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/8410
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΜπίλης, Νικόλαοςel
dc.date.accessioned2018-02-22T15:07:00Z-
dc.date.available2018-02-22T15:07:00Z-
dc.date.issued2018-02-22-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/8410-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectMάθησηel
dc.subjectΜαθησιακές δυσκολίεςel
dc.subjectΔυσλεξίαel
dc.subjectΑναγνωστική ικανότηταel
dc.subjectLearning disabilitiesen
dc.subjectDyslexiaen
dc.subjectReading disabilitiesel
dc.titleΠιλοτικός έλεγχος ερωτηµατολογίου για την αναγνωστική ικανότητα ενηλίκωνel
dc.titleValidation and adaptation of questionnaire for self-awareness of reading ability: A pilot study in typical greek population”en
heal.typebachelorThesisel
heal.classificationΛογοθεραπείαel
heal.dateAvailable2024-01-09T04:49:12Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2018-02-22-
heal.bibliographicCitationΜπίλης, Ν., 2018. Πιλοτικός έλεγχος ερωτηµατολογίου για την αναγνωστική ικανότητα ενηλίκων. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Λογοθεραπείας.el
heal.abstractΣκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η πιλοτική μεταφορά και αξιολόγηση για την παρούσα πραγματικότητα του ερωτηματολογίου ‘’adult reading questiοnary’’. Η λογοπαθολογική αξιολόγηση των διαταραχών ανάγνωσης υλοποιείται συνήθως µε την χρήση σταθµισµένων εργαλείων. Πρόκειται για ένα ατομικά χορηγούμενο ερωτηματολόγιο αυτοαναφοράς, το οποίο αξιολογεί την δυσκολία στην ανάγνωση σε ενήλικο πλυθησμό με μαθησιακές δυσκολίες.Το πρώτυπο είναι το “Validity of a Protocol for Adult Self-Report of Dyslexia and Related Difficulties” απο τους Margaret Snowling,*, Piers Dawes, Hannah Nash and Charles Hulme και συνεργάτες. Μεθοδολογία: Το χορηγούµενο ερωτηµατολόγιο ήταν µεταφρασµένο και προσαρµοσµένο στην ελληνική γλώσσα σύµφωνα µε τα ελάχιστα κριτήρια µετάφρασης. Για την εφαρμογή και την πιλοτική μεταφορά του ερωτηματολογίου χρησιμοποιήθηκε το ίδιο το ερωτηματολογιο.. Ακολουθήθηκε η διαδικασία βαθμολόγησης που προτείνεται απο την βιβλιογραφία. Το ερωτηματολόγιο χορηγήθηκε σε 300 άτομα συνολικά τα οποία χωρίστηκαν σε υποομάδες ανδρών και γυναικών. Οι άνδρες ήταν 150 και οι γυναίκες 150. Όλα τα άτομα που έλαβαν μέρος ήταν απο 30 εώς 50 χρονών. Η συλλογή του δείγματος έγινε απο φυσιολογικό ενήλικο πλυθησμό. Κατα την διαδικασία της χορήγησης δεν παρουσιάστηκε κανένα πρόβλημα. Αποτελέσματα: Η στατιστική ανάλυση των δεδομένων έδειξε καλή γενική συνοχή των στοιχείων.Καμία στατιστικά σημαντική διαφορά δεν προέκυψε μεταξύ του φύλου για το συγκεκριμένο ερωτηματολόγιο. Οι διαφορές που σημειώθηκαν ήταν μετάξύ των µέσων όρων των απαντήσεων και των ηλικιακών υποοµάδων για το συνολικό σκορ καθώς επίσης στατιστικά σηµαντική διαφορά σε συγκεκριµένες ερωτήσεις του ερωτηµατολογίου. Η αξιοπιστία του ερωτηµατολογίου ήταν πολύ υψηλή (a-Cronbach πάνω από 0.800) και η εσωτερική συνοχή ήταν ισχυρή. Συζήτηση:Τ ο ερωτηµατολόγιο αυτοαξιολόγησης των διαταραχών ανάγνωσης που οφείλεται σε µαθησιακές δυσκολίες – δυσλεξία αναδεικνύει στατιστικά δεδοµένα ως προς την αυτό- αντίληψη των ικανοτήτων ανάγνωσης. Το ερωτηµατολόγιο µπορεί να χρησιµοποιηθεί ως εργαλείο πρωτοβάθµιας αξιολόγησης και να αποτελέσει παράγοντα για παραποµπή και θεραπεία των εν δύναµιν δυσκολιών της ανάγνωσης Συμπεράσματα/Προτάσεις: Το ερωτηματολόγιο ‘’adult reading questiοnary’’ φαίνεται να είναι κατάλληλο προς στάθμιση στην ελληνική πραγματικότητα. Συστήνεται η χορήγηση του σε πληθυσμούς με αναγνωστικές δυσκολίες. Λέξεις κλειδιά: μάθηση,μαθησιακές διαταραχές, δυσλεξια, δυσκολίες στην ανάγνωση, αναγνωστική ικανότητα, μαθησιακές δυσκολίες, δυσλεξία, πιλοτικός έλεγχος, δυσλεξία ενηλίκωνel
heal.advisorNameΤαφιάδης, Διονύσιοςel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDteiepel
heal.numberOfPages120el
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογοθεραπείας ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.