Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/8285
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΧοίρα, Ανθούλαel
dc.date.accessioned2018-01-15T06:47:26Z-
dc.date.available2018-01-15T06:47:26Z-
dc.date.issued2018-01-15-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/8285-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΠεριβαλλοντική εκπαίδευσηel
dc.subjectΔιεπιστημονικό μοντέλοel
dc.titleΗ περιβαλλοντική εκπαίδευση στην προσχολική αγωγήel
heal.typebachelorThesisel
heal.generalDescriptionΤμήμα Βρεφονηπιοκομίαςel
heal.classificationΕκπαίδευση, Προσχολική -- Προγράμματα δραστηριοτήτωνel
heal.classificationΕκπαίδευση, Προσχολική -- Κύπροςel
heal.dateAvailable2024-01-07T03:24:28Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2008-
heal.bibliographicCitationΧοίρα, Α., 2008. Η περιβαλλοντική εκπαίδευση στην προσχολική αγωγή. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας.el
heal.abstractΗ Περιβαλλοντική Εκπαίδευση αποτελεί μια σχετικά νέα απόπειρα παρέμβασης στη σχολική ζωή που στοχεύει στην ευαισθητοποίηση των μαθητών πάνω σε θέματα που έχουν σχέση με το περιβάλλον. Η συμπεριφορά αυτή επιτυγχάνεται με μια σειρά από στρατηγικές που επιδιώκουν να βοηθήσουν το άτομο να γνωρίσει, να αγαπήσει και σε τελική ανάλυση να προστατέψει το περιβάλλον, σύμφωνα με τη λογική σκέψη ότι «δεν είναι δυνατό να προστατέψω κάτι που δεν αγαπώ, αλλά και ούτε να αγαπήσω κάτι που δεν γνωρίζω». Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση δεν είναι ένα συγκεκριμένο μάθημα, αλλά μια εκπαιδευτική διαδικασία με διεπιστημονικό χαρακτήρα που η διάρκεια, τα όρια και οι διαδικασίες υλοποίησης δεν είναι αυστηρά καθορισμένες. Απαιτεί λοιπόν την ενεργητική συμμετοχή των μαθητών, περιλαμβάνει απλές και σύνθετες δραστηριότητες και προσανατολίζεται στην έρευνα και λύση ενός προβλήματος, λαμβάνοντας υπόψη τα ενδιαφέροντα των μαθητών, τις σχετικές εμπειρίες και γνώσεις αλλά και τις δυνατότητες που προσφέρονται μέσα κι έξω από τα σχολεία. Στην εργασία αυτή έχουμε χωρίσει πέντε κεφάλαια. Το πρώτο κεφάλαιο αναφέρεται στην έννοια της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, στην θεσμοθέτηση της, η οποία προσδιορίστηκε μέσα από διεθνείς διασκέψεις. Στο δεύτερο κεφάλαιο αναλύουμε τους σκοπούς και τους στόχους της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και την αλληλένδετη σχέση που έχει η περιβαλλοντική εκπαίδευση για την προσχολική αγωγή. Στη συνέχεια στο τρίτο κεφάλαιο συζητάμε τη μεθοδολογία της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και τις δυσκολίες ενσωμάτωσης της στα αναλυτικά προγράμματα. Επίσης στο τέταρτο κεφάλαιο προσπαθούμε να δώσουμε μια εικόνα για την σημερινή κατάστασης που επικρατή στα νηπιαγωγεία και γενικά στην Κύπρο , σχετικά με το θέμα της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Και τέλος στο πέμπτο κεφάλαιο προσπαθούμε να δώσουμε, την άλλη διάσταση της περιβαλλοντικής εκπαίδευση, η οποία θα συμβάλει στην υπέρβαση του διαχωρισμού μεταξύ ανθρώπου και φύσης και στην οικοδόμηση νέων σχέσεων κοινωνίας- φύσης στα πλαίσια της βιοκεντρικής κοσμοαντίληψης και κουλτούρας, που θα αναβιώσει την έννοια του ενεργού πολίτη, που ευθύνεται για την ποιότητα της ζωής του και το μέλλον της φύσης. ΚΕΦΑΛΑΙΟel
heal.advisorNameΤρομπούκης, Απόστολοςel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Βρεφονηπιοκομίαςel
heal.academicPublisherIDteiepel
heal.numberOfPages56el
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Προσχολικής Αγωγής ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons