Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/8179
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΤρουμούχη, Κυριακήel
dc.date.accessioned2018-01-08T10:27:10Z-
dc.date.available2018-01-08T10:27:10Z-
dc.date.issued2018-01-08-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/8179-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΜαθησιακές δυσκολίεςel
dc.subjectΔιάχυτες αναπτυξιακές διαταραχέςel
dc.subjectΕνημερωτικά φυλλάδιαel
dc.subjectΛογοθεραπείαel
dc.titleΠλήρης οδηγός ενημερωτικών φυλλαδίων στο σύνολο διαταραχών λόγου και επικοινωνίαςel
heal.typebachelorThesis-
heal.classificationΔιαταραχές λόγουel
heal.classificationΔιαταραχές επικοινωνίαςel
heal.dateAvailable2024-01-09T04:57:53Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2008-
heal.bibliographicCitationΤρουμούχη, Κ., 2008. Πλήρης οδηγός ενημερωτικών φυλλαδίων στο σύνολο διαταραχών λόγου και επικοινωνίας. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Λογοθεραπείας.el
heal.abstractΚάθε διαταραχή αποτελεί ένα ξεχωριστό κεφάλαιο – όχι μόνο σε αυτήν την εργασία- αλλά και γενικότερα στη ζωή μας. Μελέτες και έρευνες προσπαθούν να ανακαλύψουν τα αίτια της κάθε διαταραχής καθώς και να τη διαφοροποιήσουν από τις υπόλοιπες βάση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της. Κάθε μια διαφέρει από την άλλη ως προς τον τρόπο εμφάνισής της, τις δυσκολίες που συνίσταται αλλά και τον τρόπο αποκατάστασής της. Κύριο μέλημα των ειδικών θεραπευτών είναι αρχικά η σωστή και έγκαιρη διάγνωση και στη συνέχεια παρέμβαση για την αποκατάσταση των δυσκολιών κάθε διαταραχής. Ορισμένες διαταραχές βελτιώνονται και αποκαθίστανται σε μεγάλο βαθμό ενώ άλλες όχι. Κάποιες χρειάζονται μικρό χρονικό διάστημα για να εμφανιστούν τα πρώτα σημεία βελτίωσης ενώ σε άλλες ίσως να παρατηρηθεί μικρού βαθμού βελτίωση ακόμη και μετά από αρκετό χρόνο. Όσο διαφορετικές και απόμακρες ακούγονται η μια από την άλλη όλες έχουν ένα κοινό στοιχείο. Αυτό είναι η αλυσίδα που δημιουργείται μεταξύ έγκαιρης διάγνωσης – άμεσης παρέμβασης – καλύτερης εξέλιξης. Η άμεση διάγνωση, αντιμετώπιση και έναρξη του προγράμματος αποκατάστασης επιφέρει σίγουρα τη βέλτιστη και πιο επιθυμητή εξέλιξη στην πορεία του ατόμου, με όποια διαταραχή. Στην αναγκαιότητα να μην σπάσει κάποιος κρίκος της μοναδικής και ξεχωριστής αυτής αλυσίδας απευθύνονται αυτά τα ενημερωτικά φυλλάδια. Σκοπός τους λοιπόν είναι η άμεση ενημέρωση τόσο των γονέων όσο και των εκπαιδευτικών. Αυτές είναι οι δύο πρώτες επαφές του παιδιού. Σε αυτούς θα απευθύνει το λόγο του, θα εκφρασθεί και με εκείνους θα έρθει σε επαφή. Σε αυτούς θα επιδείξει τη συμπεριφορά του, τα ενδιαφέροντα του αλλά πάνω από όλα τις δυσκολίες και τις αδυναμίες του. Το κρίσιμο ερώτημα είναι αν εκείνοι θα καταφέρουν να τις εντοπίσουν και να τις επισημάνουν. Η γνώση και η ενημέρωση που προσφέρουν αυτά τα ενημερωτικά φυλλάδια 9 σίγουρα θα τους αφυπνίσουν και θα τους δραστηριοποιήσουν. Αν διαβάζοντας κάποιο φυλλάδιο, προκύψει η παραμικρή εντύπωση πως περιγράφει το παιδί τους ή ορισμένες αδυναμίες καθώς και συμπεριφορές του, θα πρέπει να κινητοποιηθούν άμεσα. Η επαφή με κάποιον ειδικό είναι το επόμενο βήμα. Εκείνος θα ακούσει προσεκτικά τις παρατηρήσεις και τα όσα τους κίνησαν το ενδιαφέρον, θα κρίνει τι είναι αυτό που πραγματικά συμβαίνει και ποιες είναι οι ανάγκες του παιδιού. Θα τους καθοδηγήσει και θα τους συμβουλεύσει. Η άμεση αυτή επαφή λοιπόν θα οδηγήσει στην έγκαιρη διάγνωση και επομένως στην ταχύτερη έναρξη προγράμματος αποκατάστασης, άρα στη φυσιολογική λειτουργία της αλυσίδας, που περιγράφηκε προηγουμένως. Πρόκειται λοιπόν για ένα χρήσιμο εργαλείο που απευθύνεται σε γονείς, δασκάλους και γενικότερα σε όσους συναναστρέφονται και έχουν συχνή επαφή με μικρά παιδιά. Γραμμένο με απλά και κατανοητά λόγια σκοπός του είναι να αφυπνίσει και να θέσει σε ετοιμότητα γονείς και δασκάλους. Θα πρέπει να υπάρχει σε κάθε γραφείο όχι μόνο των λογοθεραπευτών αλλά και των λοιπών ειδικοτήτων. Διότι τα παιδιά που αντιμετωπίζονται με κατανόηση, στήριξη και ενθάρρυνση από το οικογενειακό και σχολικό περιβάλλον, σε συνδυασμό με την εξειδικευμένη βοήθεια που τους προσφέρει ο θεραπευτής έχουν την πιο θετική και αισιόδοξη έκβαση.el
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages131-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογοθεραπείας ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.