Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/8089
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚουτσουπιά, Παρασκευούλαel
dc.date.accessioned2017-12-12T15:40:14Z-
dc.date.available2017-12-12T15:40:14Z-
dc.date.issued2017-12-12-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/8089-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΠροσχολική αγωγήel
dc.subjectΑλλοδαποί μαθητέςel
dc.subjectΔιαπολιτισμική αγωγήel
dc.titleΈνταξη αλλοδαπών παιδιών στους χώρους προσχολικής αγωγήςel
heal.typebachelorThesis-
heal.generalDescriptionΤμήμα Βρεφονηπιοκομίας.el
heal.classificationΔιαπολιτισμική εκπαίδευση --Προγράμματα δραστηριοτήτωνel
heal.classificationΕκπαίδευση, Προσχολικήel
heal.dateAvailable2024-01-07T01:59:43Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2005-
heal.bibliographicCitationΚουτσουπιά, Π., 2005. Ένταξη αλλοδαπών παιδιών στους χώρους προσχολικής αγωγής. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας.el
heal.abstractΗ εργασία που ακολουθεί αναφέρεται στη μετανάστευση ατόμων, καταγόμενων από διάφορες χώρες όπως: Αλβανία, πρώην Σοβιετική Ένωση, Γεωργία, κ. α., προς τη χώρα μας και τα δικαιώματα που έχουν στην Ελλάδα ιδιαίτερα όσον αφορά την εκπαίδευση. Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στη διαπολιτισμική αγωγή, στους στόχους της και στη σπουδαιότητά της. Εφόσον η κοινωνία μας είναι πλέον πολυπολιτισμική και σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης συναντάμε παιδιά διαφόρων εθνικοτήτων, κρίνεται απαραίτητο η διαπολιτισμική αγωγή να αρχίζει από τα προσχολικά κέντρα αγωγής και να συνεχίζει σε όλες τις βαθμίδες. Το δεύτερο κεφάλαιο της εργασίας αναφέρεται στη μετανάστευση και στις συνέπειές της στη χώρα υποδοχής. Επίσης γίνεται αναφορά στο κοινωνικό προφίλ της αλλοδαπής οικογένειας και του αλλοδαπού παιδιού, καθώς και στο δικαίωμα που έχουν οι μετανάστες, ως κάτοικοι της χώρας μας, στην εκπαίδευση. Βέβαια δεν θα μπορούσα να παραλείψω την αναφορά στην ψυχική κατάσταση του αλλοδαπού παιδιού που σίγουρα δυσκολεύεται να προσαρμοστεί στα δεδομένα της χώρας υποδοχής. Το τρίτο κεφάλαιο είναι αφιερωμένο στην εκπαίδευση με διαπολιτισμικούς προσανατολισμούς. Εδώ αναφέρεται πως πρέπει να οργανώνονται οι τάξεις, επίσης ποια είναι η γλωσσική ανάπτυξη του αλλοδαπού παιδιού. Γίνεται αναφορά στη μητρική γλώσσα και στη δίγλωσση εκπαίδευση, ένα από τα «προβλήματα» που καλούνται να αντιμετωπίσουν τα ελληνικά κέντρα αγωγής. Φυσικά, δεν θα ήταν δυνατό να μην υπάρχουν στην εργασία πρακτικές- διδακτικές προσεγγίσεις με βάση τις οποίες οι παιδαγωγοί 7 μπορούν να καλλιεργήσουν στην τάξη τους τη διαπολιτισμικότητα. Το τελευταίο κεφάλαιο είναι αφιερωμένο σε αυτές τις προσεγγίσεις, ιδιαίτερα στο θέατρο, τις εξωσχολικές δραστηριότητες, τη μουσειακή αγωγή και την Παιδική Λογοτεχνία. Τέλος, αναφέρω την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στους χώρους προσχολικής αγωγής, όπως επίσης κάποια προσωπικά συμπεράσματα και ιδέες γύρω από το φλέγον θέμα της ένταξης των αλλοδαπών παιδιών στα κέντρα προσχολικής αγωγής.el
heal.advisorNameΣτεργίου, Χρυσάνθηel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Βρεφονηπιοκομίαςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages71-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Προσχολικής Αγωγής ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons