Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/8040
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚακούρη, Παναγιώταel
dc.date.accessioned2017-12-11T09:34:45Z-
dc.date.available2017-12-11T09:34:45Z-
dc.date.issued2017-12-11-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/8040-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
dc.subjectΣτρατηγική ανάπτυξηel
dc.subjectΕκπαιδευτικά ιδρύματαel
dc.titleΣτρατηγικές ανάπτυξης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση: εφαρμογές στο Τ.Ε.Ι. Ηπείρου.el
dc.titleDevelopment strategies in higher education. Case study: TEI of Epirus.en
heal.typemasterThesis-
heal.generalDescriptionΤμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής MAF -- Α/Α 0056el
heal.classificationΤεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρουel
heal.classificationΕκπαίδευση, Ανώτατη -- Ελλάδαel
heal.classificationΕκπαίδευση, Ανώτατη -- Διοίκηση και οργάνωσηel
heal.classificationΣτρατηγικός σχεδιασμόςel
heal.dateAvailable2024-01-06T13:19:24Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2017-10-
heal.bibliographicCitationΚακούρη, Π., 2017. Στρατηγικές ανάπτυξης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση: εφαρμογές στο Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Μεταπτυχιακή εργασία. Πρέβεζα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας. Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής.el
heal.abstractΣτην παρούσα εργασία γίνεται προσπάθεια ανάλυσης του συστήματος τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, των προβλημάτων που αντιμετωπίζει αλλά και των στρατηγικών ανάπτυξης του σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Στη συνέχεια διερευνάται η μελέτη περίπτωσης του ΤΕΙ Ηπείρου μέσα από την παρουσίαση της δομής και λειτουργίας του, των στρατηγικών στόχων που έχουν τεθεί από πλευράς του Ιδρύματος, καθώς και την ανάλυση των προτεινόμενων για την επίτευξή τους μέτρων, με σκοπό την βέλτιστη εφαρμογή τους και τον εμπλουτισμό τους μέσω της διατύπωσης νέων προτάσεων. Συγκεκριμένα στο πρώτο κεφάλαιο μελετάται η δομή και το πλαίσιο λειτουργίας της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Περιγράφονται οι τομείς και οι τύποι Ιδρυμάτων της Ανώτατης Εκπαίδευσης, οι φορείς χρηματοδότησης καθώς και οι μέθοδοι διασφάλισης της ποιότητας στον συγκεκριμένο τομέα. Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται ανάλυση της υπάρχουσας κατάστασης με έμφαση σε κρίσιμες πτυχές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Παρουσιάζεται η εξέλιξη του αριθμού των φοιτητών/τριών, των ακαδημαϊκών τμημάτων και του διδακτικού προσωπικού και η σύνδεση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας. Ακολουθεί η στρατηγική ανάλυση (SWOT analysis - Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats) και ένα πλαίσιο διάγνωσης της στρατηγικής. Στο τρίτο κεφάλαιο παρουσιάζονται οι προοπτικές ανάπτυξης που αφορούν στην στρατηγική για την Ανώτατη Εκπαίδευση με ανάλυση των επιμέρους επιδιωκόμενων στρατηγικών και επιχειρησιακών στόχων. Το τέταρτο κεφάλαιο αναφέρεται στη διεθνή εμπειρία που καταγράφεται στο χώρο της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και πιο συγκεκριμένα στις ανάλογες εθνικές στρατηγικές πολιτικές όπως αυτές διαμορφώνονται στον Ευρωπαϊκό χώρο. Κλείνοντας διατυπώνονται προτάσεις για τον εκσυγχρονισμό της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ευρώπη. Στο πέμπτο κεφάλαιο προσδιορίζεται η θέση της Ευρωπαϊκής Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε παγκόσμιο επίπεδο. Αναλύονται οι βασικές προτεραιότητες των Ιδρυμάτων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και των κρατών μελών προς την δημιουργία και εφαρμογή ολοκληρωμένων στρατηγικών διεθνοποίησης όπως η προώθηση της διεθνούς κινητικότητας των σπουδαστών και του προσωπικού. Στο έκτο κεφάλαιο γίνεται περιγραφή των μέτρων και των πρακτικών που εφαρμόζονται όσον αφορά στην στρατηγική για την διεθνοποίηση του Πανεπιστημίου Κύπρου ως μελέτη περίπτωσης σε διεθνές επίπεδο. Στο έβδομο κεφάλαιο γίνεται ανάλυση της δομής και της λειτουργίας του ΤΕΙ Ηπείρου με περιγραφή του ιστορικού εξέλιξης του Ιδρύματος, της αποστολής και των στρατηγικών στόχων του. Στο όγδοο κεφάλαιο καταγράφονται οι προτάσεις που αφορούν στις στρατηγικές ανάπτυξης του ΤΕΙ Ηπείρου όπως αυτές αποτυπώνονται στην τελευταία εσωτερική έκθεση αξιολόγησης του Ιδρύματος (Φεβρουάριος 2016). Στη συνέχεια ακολουθεί το ερευνητικό μέρος της εργασίας όπου μελετάται η ύπαρξη σύμπνοιας ή η διατύπωση διαφορετικών απόψεων ως προς τα προτεινόμενα μέτρα στρατηγικής ανάπτυξης του Ιδρύματος, σύμφωνα με τις απόψεις των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας (εκπαιδευτικό προσωπικό, διοικητικό προσωπικό, φοιτητές). Παρουσιάζονται και αναλύονται τα αποτελέσματα της έρευνας και τέλος καταγράφονται τα συμπεράσματα και οι προτάσεις για την βέλτιστη εφαρμογή των προτεινόμενων μέτρων προκειμένου να επιτευχθούν κατά το μέγιστο βαθμό οι επιθυμητοί στρατηγικοί στόχοι ανάπτυξης του Ιδρύματος.el
heal.abstractThis paper attempts to analyze problems and development strategies within the higher education system, at both the national and international levels. The case study of TEI of Epirus is examined via: a) exploration of its structure and function, b) strategic objectives set by the institution, and c) analysis of proposed measures achieved, in order to optimize implementation by formulating new proposals. First chapter studies Higher Education’s structure and framework of operation. Sectors, types, and funding bodies of Higher Education Institutions are presented as well as methods of quality assurance within the field. Second chapter analyzes existing status quo with an emphasis on critical aspects of higher education. Evolution of participating students, academic faculties, teaching staff, and linking of higher education with the labor market are presented. Strategic analysis (Strengths, Weaknesses, Opportunities, and Threats) and a framework for strategy diagnosis sum up this chapter. Third chapter frames developmental prospects that shape a higher education strategy via an individual strategic and operational objectives analysis. Fourth chapter refers to the International experience recorded in the field of Higher Education focusing on corresponding national strategic policies, shaped within the European context. In closing, proposals are being made for modernizing Europe’s higher education. Fifth chapter identifies European Higher Education at the global level. Main priorities of Tertiary Education Institutions and European Member States are analyzed in order to develop and implement integrated internationalization strategies such as the promotion of international student and staff mobility. Sixth chapter presents a description of measures and practices applied to the internationalization strategy of the University of Cyprus as a case study on an international level. Seventh chapter analyzes TEI of Epirus’ structure and operation describing the Institution's development record, mission and strategic objectives. Eighth chapter inventories Technological Educational Institute of Epirus’ development strategies proposals, reflected at the Institution's latest internal evaluation report (February 2016). At last, the research part of the paper explores consensus or formulation of different views possibilities, concerning the Institution’s strategic development measures proposed, based on academic community views (educational staff, administrative staff, and students). Research data is analyzed and results are presented. Finally, conclusions and proposals for optimal proposed measures implementation are recorded in order to achieve maximum strategic development objectives impact for TEI of Epirus.en
heal.advisorNameΚαραμάνης, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΧύτης, Ευάγγελοςel
heal.committeeMemberNameΝαξάκης, Χαρίλαοςel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας, Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής.el
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages253-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
dc.contributor.masterΜΠΣ: Λογιστική - Χρηματοοικονομική και Διοικητική Επιστήμηel
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kakouri, P._MAF_2017.pdfΜεταπτυχιακή εργασία4.79 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons