Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/7965
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΒεζύρης, Χρήστοςel
dc.date.accessioned2017-12-01T06:53:48Z-
dc.date.available2017-12-01T06:53:48Z-
dc.date.issued2017-12-01-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/7965-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΜνήμηel
dc.subjectΜνήμη εργασίαςel
dc.subjectΒραχύχρονη μνήμηel
dc.titleΗ μνήμη, η μνήμη εργασίας και η συμβολή της στη θεραπεία παιδιών με μαθησιακές δυσκολίεςel
heal.typebachelorThesis-
heal.classificationΜαθησιακές δυσκολίεςel
heal.dateAvailable2024-01-09T04:28:59Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2008-
heal.bibliographicCitationΒεζύρης, Χρ., 2008. Η μνήμη, η μνήμη εργασίας και η συμβολή της στη θεραπεία παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Λογοθεραπείας.el
heal.abstractΗ μνήμη είναι η ικανότητα για εντύπωση, διατήρηση και ανάπλαση των προηγούμενων εμπειριών. Τα δομικά στοιχεία της μνημονικής λειτουργίας είναι τρία: η αισθητηριακή μνήμη, η βραχύχρονη μνήμη (μνήμη εργασίας) και η μακρόχρονη μνήμη. Η αισθητηριακή μνήμη είναι οι πρώτες αντιληπτικές απεικονίσεις των εξωτερικών ερεθισμάτων, οι οποίες εντυπώνονται σχεδόν αυτούσιες και διαρκούν ελάχιστο χρόνο (περίπου 1¨). Η βραχύχρονη μνήμη είναι το αποθηκευτικό στάδιο οπου περιέχονται οι πληροφορίες μετά την διέλευση τους απο τα αισθητήρια όργανα. Η βραχύχρονη μνήμη έχει περιορισμένη χωρητικότητα (ο αριθμός των ανεξάρτητων μονάδων είναι 7±2). Ο αριθμός αυτός μπορεί να αυξηθεί αν οι πληροφορίες οργανωθούν σε περιεκτικότερες κατηγορίες (chunking). Οι πληροφορίες στη βραχύχρονη μνήμη διαρκούν περίπου 15¨-20¨. Κάποιος μπορεί να διατηρήσει τις πληροφορίες στη βραχύχρονη μνήμη για μεγάλο χρονικό διάστημα, χρησιμοποιώντας διάφορες μνημονικές τεχνικές όπως είναι η εσωτερική επανάληψη (rehearsal). Η μακρόχρονη μνήμη είναι ο τελικός χώρος οπου περιέχεται το απέραντο πλήθος των προηγούμενων εμπειριών. Οι πληροφορίες αυτές υφίστανται απομνημονευτική επεξεργασία και διατηρούνται έπ’ αόριστον. Η χωρητικότητα της μακρόχρονης μνήμης είναι θεωρητικά απεριόριστη. Οι περισσότεροι ειδικοί σήμερα χρησιμοποιούν την έννοια της μνήμης εργασίας για να αντικαταστήσουν ή να συμπεριλάβουν την παλαιότερη έννοια της βραχύχρονης μνήμης, δίνοντας περισσότερη έμφαση στον χειρισμό των πληροφοριών και όχι απλά στη διατήρηση τους. Σύμφωνα με αυτή τη θεωρία υπάρχουν δύο υποτακτικά συστήματα τα οποία είναι υπεύθυνα για την βραχύχρονη διατήρηση των πληροφοριών και ένα κεντρικό σύστημα το οποίο είναι υπεύθυνο για την επίβλεψη των πληροφοριών και για την ενοποίηση και συντονισμό των δυο υποτακτικών συστημάτων. Το ένα από αυτά τα δυο υποτακτικά συστήματα, που είναι μια σειρά επαναλαμβανόμενων εναρθρωτικών εντολών (ακουστική μνήμη), αποθηκεύει φωνολογικές πληροφορίες και εμποδίζει την αλλοίωση τους . Αυτό γίνεται με το να επαναλαμβάνεται σιωπηλά η πληροφορία. Το άλλο υποτακτικό σύστημα ,που είναι η οπτικό-χωροταξική πλατφόρμα (οπτική μνήμη), αποθηκεύει οπτικές και χωροταξικές πληροφορίες. Η χωροταξική πλατφόρμα μπορεί να διαιρεθεί σε δυο υποσυστήματα, ένα οπτικό (που ασχολείται για παράδειγμα με σχήμα, χρώμα και με την δομή), και ένα χωροταξικό υποσύστημα (που ασχολείται με την τοποθεσία). Το κεντρικό συντονιστικό σύστημα (νοητικός έλεγχος), ευθύνεται επίσης και για την εστίαση της προσοχής σε σχετικές πληροφορίες, καταστέλλοντας μη σχετικές πληροφορίες και Η Μνήμη, Η Μνήμη Εργασίας Και Η Συμβολή Της Στη Θεραπεία Παιδιών Με Μαθησιακές Δυσκολίες 7 ανάρμοστες λειτουργίες και για να συντονίζει τις γνωστικές διαδικασίες όταν πρέπει να διεκπεραιωθούν περισσότερα από ένα ζητήματα την ίδια χρονική στιγμή. Η μνήμη εργασίας ήταν το τελευταίο μέρος του μνημονικού μηχανισμού που ενσωματώθηκε σε αυτόν. Εκεί φαίνεται να υπάρχουν τα μεγαλύτερα και σημαντικότερα προβλήματα στο μνημονικό μηχανισμό των μαθητών με Μαθησιακές Δυσκολίες (Oakhill & Yuill, 1996). Πρώτον, έχουν γενικά μικρότερη ικανότητα στη μνήμη εργασίας και αυτή η δυσκολία δεν είναι εντοπισμένη μόνο στο πεδίο που έχουν τη μαθησιακή δυσκολία (π.χ. ανάγνωση ή μαθηματικά), αλλά είναι γενικευμένη. Δεύτερον, έχουν δυσκολίες με την ακολουθία ανάκλησης φωνημάτων, γραμμάτων, πραγματικών λέξεων και ψευδο – λέξεων που σχετίζονται με την ανάγνωση. Ακόμη, τα προβλήματα στην εκτελεστική επεξεργασία ανάκλησης σχετίζονται με την παρακολούθηση της πορείας της γενικής μνημονικής διεργασίας. Τέλος, οι περιορισμοί που προκύπτουν από τη χρήση, παρακολούθηση και έλεγχο των οργανωτικών στρατηγικών, έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην προσπάθεια ανάκλησης των πληροφοριών κατά την ενεργοποίηση της μνήμη εργασίας.el
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages88-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογοθεραπείας ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.