Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/7909
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΜαστροδήμου, Εύαel
dc.contributor.authorΤσάκαλου, Χαρίκλειαel
dc.contributor.authorΧαλικιά, Χρυσούλαel
dc.date.accessioned2017-11-22T08:30:42Z-
dc.date.issued2017-11-22-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/7909-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectAισθητηριακή ολοκλήρωσηel
dc.subjectΑυτιστικό φάσμαel
dc.subjectΠροσχολική ηλικίαel
dc.titleΗ συμβολή της αισθητηριακής ολοκλήρωσης σε παιδιά προσχολικής ηλικίας με διαταραχές αυτιστικού φάσματοςel
dc.titleThe contribution of sensory integration to pre-school children with autistic spectrum disordersen
heal.typebachelorThesisel
heal.classificationΕιδική Αγωγήel
heal.dateAvailable2027-01-06T22:00:00Z-
heal.languageelel
heal.accessembargoel
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2017-11-
heal.bibliographicCitationΜαστροδήμου, Ε., Τσάκαλου, Χ. & Χαλικιά, Χ., 2017. Η συμβολή της αισθητηριακής ολοκλήρωσης σε παιδιά προσχολικής ηλικίας με διαταραχές αυτιστικού φάσματος. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Προσχολικής Αγωγής.el
heal.abstractΗ παρούσα πτυχιακή εργασία πραγματεύεται την θεωρητική προσέγγιση της αισθητηριακής ολοκλήρωσης σε παιδιά προσχολικής ηλικίας με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος. Οι Διαταραχές που ανήκουν στο Φάσμα είναι ο αυτισμός, το σύνδρομο Asperger,το σύνδρομο Rett, η Αποδιοργανωτική Διαταραχή παιδικής ηλικίας και η διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή μη προσδιοριζόμενη αλλιώς. Αρχικά, παρουσιάζονται βασικές έννοιες όπως είναι ο ορισμός του αυτισμού, γίνεται μία σύντομη ιστορική αναδρομή του όρου, ενώ καταγράφονται τα επιδημιολογικά χαρακτηριστικά και τα γνωστά έως σήμερα στοιχεία για την αιτιολογία της διαταραχής αυτής. Αναφέρονται επίσης, τα συμπτώματα που εμφανίζονται κατά την πρώιμη παιδική ηλικία, καθώς και τα ανιχνευτικά εργαλεία που αποσκοπούν στη πρώιμη διάγνωση με απώτερο στόχο να ξεκινήσει η παρέμβαση. Στη συνέχεια, παρατίθενται οι περισσότερες, γνωστές και ευρέως αποδεκτές ,θεραπευτικές προσεγγίσεις για την αντιμετώπιση των διαταραχών, δίνοντας έμφαση στην Αισθητηριακή Ολοκλήρωση, η οποία στοχεύει στην αντιμετώπιση των δυσκολιών, που εμφανίζονται στα παιδιά με αυτισμό, στους τομείς της καθημερινής ζωής και εστιάζει στην ανάπτυξη των αντίστοιχων δεξιοτήτων. Το δεύτερο μέρος της εργασίας μας είναι το ερευνητικό και στόχος είναι η καταγραφή και η αξιολόγηση των αισθητηριακών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος(ΔΑΦ). Για τον σκοπό αυτό χρησιμοποιήθηκε το Sensory Profile Questionnaire, εργαλείο βασισμένο στο Sensory Profile Test. Η μεθοδολογία της έρευνας έγινε με την χορήγηση ενός ερωτηματολογίου σε γονείς παιδιών με αυτισμό. Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων των αισθητηριακών διαταραχών, τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας επιβεβαιώνουν την αντίστοιχη διεθνή βιβλιογραφία, κατά την οποία τα παιδιά με ΔΑΦ φαίνεται να παρουσιάζουν δυσκολία στο να επεξεργαστούν πληροφορίες τις οποίες λαμβάνουν από το περιβάλλον.el
heal.abstractThe present thesis deals with the theory of sensory integration in preschool children with Autistic Spectrum Disorders. Autistic Spectrum Disorders are autism, Asperger's Syndrome, Rett Syndrome, Child Disruptive Disorder and Diffuse developmental disorder not otherwise specified. Initially, basic concepts are presented such as autism’s definition; a brief historical review of the term, the epidemiological characteristics and information on the etiology of the disorder. Early childhood symptoms, as well as detection tools for early diagnosis, are also reported, with the ultimate goal of initiating intervention. Subsequently are presented the most common, well-known and widely accepted, therapeutic approaches to deal disorder, focusing on Sensory Integration, which aims to cope with the difficulties encountered in autistic children’s everyday life and focuses on the development of the respective skills. The second part of our thesis, the research, was aimed at recording and evaluating the sensory problems faced by children with Autism Spectrum Disorder (ASD). For this purpose, the Sensory Profile Questionnaire, a Sensory Profile Test based tool, was provided to parents of children with ASD. In the majority of cases, the results of this research confirm the corresponding international literature, according to which children with ASD appear to have difficulties in processing information they receive from the environment.en
heal.advisorNameΣταύρου, Αικατερίνηel
heal.committeeMemberNameΣταύρου, Αικατερίνηel
heal.committeeMemberNameΣέρμπης, Αναστάσιοςel
heal.committeeMemberNameΤζουρμανά, Εύηel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Προσχολικής Αγωγήςel
heal.academicPublisherIDteiepel
heal.numberOfPages163el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Προσχολικής Αγωγής ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mastrodimou,E.,Tsakalou,C.,Chalikia,C._ECE_2017.pdfΠτυχιακή Εργασία3.06 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons