Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/7881
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΤσακιρίδου, Μαριάνθη Ε.el
dc.date.accessioned2017-11-15T10:35:50Z-
dc.date.available2017-11-15T10:35:50Z-
dc.date.issued2017-11-15-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/7881-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΔυσλεξίαel
dc.subjectΠροσχολική ηλικίαel
dc.subjectΣχολική ηλικίαel
dc.titleΠολυπαραγοντική προσέγγιση της δυσλεξίας, κατά την προσχολική και σχολική ηλικίαel
heal.typemasterThesis-
heal.classificationΛογοθεραπείαel
heal.dateAvailable2024-01-06T14:12:49Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2017-
heal.bibliographicCitationΤσακιρίδου, Μ., 2017. Πολυπαραγοντική προσέγγιση της δυσλεξίας, κατά την προσχολική και σχολική ηλικία. Μεταπτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Λογοθεραπείας.el
heal.abstractΣτην παρούσα διπλωματική εργασία το κυρίως θέμα που διερευνήθηκε είναι η πολυπαραγοντική προσέγγιση της Δυσλεξίας, κατά την προσχολική και σχολική ηλικία. Η δυσλεξία ήδη από την πολυπαραγοντική της φύση αποτέλεσε ένα ιδιαίτερο αντικείμενο ενδιαφέροντος στον επιστημονικό τομέα σε παγκόσμιο επίπεδο. Ένα μέρος των ερευνητών προσπάθησε να προσεγγίσει και να διερευνήσει εις βάθος πάρα πολλά ερωτήματα που προκύπτουν για την πολυπαραγοντική προσέγγιση και φύση της Δυσλεξίας, κατά την προσχολική και σχολική ηλικία. Παρατηρείται πως υπάρχουν διαφοροποιήσεις ακόμη και στους ορισμούς και στην αιτιολογία μέχρι και σήμερα, γεγονός που φανερώνει την πολυπλοκότητα του προβλήματος. Σκοπός της διπλωματικής εργασίας είναι να αναλυθεί η φαινοτυπική και πολυπαραγοντική μορφή της Δυσλεξίας, αλλά και να δοθεί μια διαφορετική εναλλακτική εξήγηση και προσέγγιση του θέματος σε γνωστικό επίπεδο. Διάφορες έρευνες, οι οποίες ασχολήθηκαν με την πολυπαραγοντική προσέγγιση της δυσλεξίας, κατέληξαν ότι τα παιδιά με δυσλεξία αντιμετωπίζουν δυσκολίες στη φωνολογική αποκωδικοποίηση και ως αποτέλεσμα στην ανάγνωση. Σημαντικές είναι και οι έρευνες που προβάλλουν ενδεικτικές αποδείξεις για την θεραπευτική παρέμβαση στους μαθητές με δυσλεξία, όπου θα πρέπει να βελτιώνει τις γνωστικές ικανότητες που υπόκεινται στην ανάγνωση (Bogdanowicz et al. 2016), με την πιο αποτελεσματική μορφή θεραπείας, ώστε να αφορά τόσο το γνωστικό όσο και το συμπεριφορικό επίπεδο, με ιδιαίτερη έμφαση στη φωνολογία. Πολύ σημαντικό ρόλο παίζει και η οργάνωση της θεραπείας με ερευνητές να υποστηρίζουν ότι η ατομική παρέμβαση αποδίδει καλύτερα απ’ ότι η ομαδική, καθώς και ότι η θεραπεία πρέπει να γίνεται από ειδικά καταρτισμένους κλινικούς και ειδικούς. Αναλύονται ορισμοί της δυσλεξίας, αιτιώδεις εξηγήσεις και βάσεις της δυσλεξίας, καθώς και εξήγηση της δυσλεξίας σε γνωστικό επίπεδο, γενικά χαρακτηριστικά παιδιών με δυσλεξία και οι ψυχοσυναισθηματικές επιπτώσεις της, ο δείκτης νοημοσύνης στη δυσλεξία, η κλινική εικόνα παιδιού με δυσλεξία προσχολικής και σχολικής ηλικίας, η αξιολόγηση, τα εργαλεία και η διάγνωση της δυσλεξίας, και τέλος, τρόποι και μέθοδοι αντιμετώπισής της, θεραπευτικά προγράμματα και μοντέλα παρέμβασης, αλλά και η επίδραση των νέων τεχνολογιών στην διάγνωση και παρέμβαση της δυσλεξίας.el
heal.advisorNameΤόκη, Ευγενίαel
heal.academicPublisherΣχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Λογοθεραπείας.el
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages136-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
dc.contributor.masterΜΠΣ: Διεπιστημονική προσέγγιση αναπτυξιακών και επίκτητων διαταραχών επικοινωνίαςel
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογοθεραπείας ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tsakiridou, M._,M_SLT_2017.pdfΠτυχιακή εργασία2.92 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons