Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/7880
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚωνσταντοπούλου, Θεοδώραel
dc.date.accessioned2017-11-15T10:35:26Z-
dc.date.available2017-11-15T10:35:26Z-
dc.date.issued2017-11-15-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/7880-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΕιδική αναπτυξιακή δυσλεξίαel
dc.titleΤεστ διάγνωσης της ειδικής αναπτυξιακής δυσλεξίας στη δεύτερη σχολική ηλικία. Πιλοτική έρευναel
dc.titleDiagnostic test of specific developmental dyslexia in second school age. Pilot study.en
heal.typemasterThesis-
heal.classificationΛογοθεραπείαel
heal.classificationΔυσλεξίαel
heal.dateAvailable2024-01-06T14:12:47Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2017-
heal.bibliographicCitationΚωνσταντοπούλου, Θ., 2017. Τεστ διάγνωσης της ειδικής αναπτυξιακής δυσλεξίας στη δεύτερη σχολική ηλικία. Πιλοτική έρευνα. Μεταπτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Λογοθεραπείας.el
heal.abstractΗ παρούσα εργασία αποτελεί περιγραφή της πιλοτικής χορήγησης του Τεστ Διάγνωσης Ειδικής Αναπτυξιακής Δυσλεξίας (ΕΑΔ) στη δεύτερη σχολική ηλικία, που πραγματοποιήθηκε σε ιδιωτικά σχολεία στη περιοχή των Ιωαννίνων και της Θεσσαλονίκης. Η επιλογή του δείγματος έγινε με τυχαία δειγματοληψία σε σχολικό πληθυσμό των τάξεων Γ’, Δ’ και Ε’ Δημοτικού, σε παιδιά που φοιτούσαν σε κανονική τάξη και όχι σε τμήμα ένταξης. Το ηλικιακό φάσμα του δείγματος είναι από 8 έως 11 ετών (μέση ηλικία είναι τα 9.5 έτη) και ο συνολικός αριθμός του δείγματος είναι 70 μαθητές. Το τεστ περιλαμβάνει πέντε θεματικές ενότητες: (i) Φωνηματικο-γραφημική Αντιστοιχία, (ii) Μνήμη Ακολουθιών, (iii) Ανάγνωση, (iv) Γραφή και Ορθογραφημένη Γραφή και (v) Γραμματική. Στόχος του τεστ είναι η διάγνωση της Ειδικής Αναπτυξιακής Δυσλεξίας κατά τη σχολική ηλικία και η κατηγοριοποίηση στα διάφορα είδη της ανάλογα με το είδος των λαθών που πραγματοποιεί κάθε παιδί. Σύμφωνα με τη στατιστική ανάλυση των δεδομένων της έρευνας (i) Το 37% των μαθητών που αξιολογήθηκαν με το τεστ αντιμετωπίζει προβλήματα στο γραπτό λόγο (ii) με βάση τη συχνότητα του είδους των λαθών, τα περισσότερα λάθη στον Τομέα 1: λάθη στους φθόγγους >παράλειψη τονισμού >ορθογραφικά λάθη, Τομέα 2: προφορική επανάληψη >παραλείψεις γεγονότων >επαναφορά καρτών, Τομέα 3: παρατονισμοί >αντικατάσταση γράμματος >λάθη στο συλλαβισμό, Τομέα 4: έλλειψη τονισμού >ορθογραφικά λάθη >μουντζούρες και στον Τομέα 5: έλλειψη τονισμού >κανόνες γραμματικής >συλλαβισμός. (iii) Οι ασκήσεις κάθε τομέα που βρέθηκε να είναι σημαντικές για τη διάγνωση της φωνολογικής δυσλεξίας είναι: Ανάκληση γεγονότων, Ανάκληση Λέξεων, Ακουστική και Γραπτή Διάκριση φωνημάτων, Συνδυασμός Φθόγγων, Συνδυασμός Φωνημάτων, για την επιφανειακή δυσλεξία: Ορθογραφία Λέξεων, Ανάκληση Καρτών, Ορθογραφία Κειμένου, Ανάκληση Λέξεων, Μετατροπή Ενικού σε Πληθυντικό και αντίστροφα, και για τη βαθιά δυσλεξία: Ανάγνωση Προτάσεων, Ορθογραφία Κειμένου, Ανάκληση Λέξεων, Ορθογραφία λέξεων, Τύποι ρημάτων και Ουσιαστικών. Συμπερασματικά, το τεστ είναι ικανό να διαγνώσει τους μαθητές που εμφανίζουν ΕΑΔ, ενώ ταυτόχρονα αναδεικνύει το είδος των λαθών που πραγματοποιούν στην ελληνική γλώσσα. Επιπλέον, κατηγοριοποιεί τις ασκήσεις στους διάφορους τύπους της δυσλεξίας, έτσι ώστε η διάγνωση να παρέχει πληροφορίες για το προφίλ δυσλεξίας κάθε μαθητή.el
heal.advisorNameΖακοπούλου, Βικτωρίαel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages134-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
dc.contributor.masterΜΠΣ: Διεπιστημονική προσέγγιση αναπτυξιακών και επίκτητων διαταραχών επικοινωνίαςel
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογοθεραπείας ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Konstantopoulou, Th._MSLT_2017.pdfΠτυχιακή εργασία4.68 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons