Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/7619
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΠασσά, Σοφίαel
dc.date.accessioned2017-10-24T09:55:26Z-
dc.date.issued2017-10-24-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/7619-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΣύγκρουσηel
dc.subjectΔιευθυντήςel
dc.subjectΕπικοινωνίαel
dc.subjectΣχολικό κλίμαel
dc.subjectΓονεϊκή συμμετοχήel
dc.subjectParentingen
dc.subjectSchool atmosphereen
dc.subjectConflicten
dc.subjectManageren
dc.subjectCommunicationen
dc.titleΔιαχείρηση συγκρούσεων στην εκπαιδευτική κοινότητα: η περίπτωση των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσηςel
heal.typemasterThesisel
heal.secondaryTitleConflict management in the educational community: the case of schools of primary educationen
heal.generalDescriptionΤμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής MAF -- Α/Α 0042el
heal.classificationΔιαχείρηση συγκρούσεωνel
heal.classificationΕκπαίδευση, Πρωτοβάθμια -- Ελλάδαel
heal.dateAvailable2018-04-23T21:00:00Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2017-
heal.bibliographicCitationΠασσά, Σ., 2017. Διαχείρηση συγκρούσεων στην εκπαιδευτική κοινότητα: η περίπτωση των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Μεταπτυχιακή εργασία. Πρέβεζα: ΤΕΙ Ηπείρου. Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας. Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής.el
heal.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία έχει στόχο την ανάλυση της διαδικασίας της σύγκρουσης και την ανάδειξη των θετικών χαρακτηριστικών τα οποία μπορούν να συμβάλουν στην ανάπτυξη και στην πρόοδο κάθε οργανισμού. Ειδικότερα μελετά το φαινόμενο των συγκρούσεων, τις αιτίες, τις συνέπειες, τους τρόπους διαχείρισής τους, μέσα από τη διερεύνηση των εμπειριών και των αντιλήψεων εκπαιδευτικών, διευθυντών και γονέων των δημοτικών σχολείων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πρέβεζας. Οι συγκρούσεις στους εκπαιδευτικούς οργανισμούς και ο τρόπος διαχείρισής τους είναι ένα θέμα με διεθνές ενδιαφέρον, το οποίο έχει απασχολήσει τους ερευνητές, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια. Επιλέξαμε να ακολουθήσουμε την ποιοτική μεθοδολογική προσέγγιση, στο πλαίσιο της οποίας πραγματοποιήθηκε τριγωνοποίηση δεδομένων δηλαδή μελέτη του ιδίου ζητήματος από τις τρεις διαφορετικές ομάδες συμμετεχόντων, για την εξασφάλιση βέλτιστων ευρημάτων. Συγκεκριμένα, εφαρμόστηκε η δειγματοληψία σκοπιμότητας και χρησιμοποιήθηκε η ημιδομημένη συνέντευξη για τη συλλογή των δεδομένων της έρευνάς μας. Οι συμμετέχοντες στην έρευνα ήταν 5 Διευθυντές Δημοτικών Σχολείων, 9 Εκπαιδευτικοί και 9 Γονείς από αντίστοιχα σχολείων της 3ης Περιφέρειας Δημοτικής Εκπαίδευσης Πρέβεζας. Τα συμπεράσματα της μελέτης που προέκυψαν συνδυαστικά από τα πορίσµατα της βιβλιογραφίας και τα πραγματικά δεδομένα της πρωτογενούς έρευνας, έδειξαν ότι η συντριπτική πλειονότητα των διευθυντικών στελεχών, των εκπαιδευτικών και των γονέων έχει έρθει συχνά αντιμέτωπη με συγκρούσεις στο εργασιακό περιβάλλον του σχολείου. Σημαντικά αίτια θεωρούνται η κακή οργάνωση και διοίκηση του σχολείου, η έλλειψη επικοινωνίας και το αρνητικό σχολικό κλίμα. Οι αρνητικές επιπτώσεις των συγκρούσεων στην επικοινωνία, τη συνεργασία και στην αποτελεσματικότητα του έργου του σχολείου βρήκαν σύμφωνους τους συμμετέχοντες των τριών ομάδων, ενώ αναδείχθηκαν και θετικές συνέπειες ως απόρροια της αποτελεσματικής διαχείρισης των συγκρούσεων, της ικανότητας κυρίως των διευθυντών αλλά και της ενσυναίσθησης εκπαιδευτικών και γονέων.el
heal.abstractThis diploma thesis aims at analyzing the conflict process and highlighting its positive characteristics, which can contribute to the development and progress of each organization. In particular, it studies the phenomenon of conflicts, their causes, their consequences, the ways of managing them, through the exploration of the experiences and perceptions of teachers, directors and parents of elementary schools in Preveza Primary Education. The issue of conflicts in educational institutions and how they are managed is of international interest and has been of concern to researchers, particularly in recent years. We chose to implement a qualitative methodological approach, in which triangulation of data was used (the study of the same issue by three different groups of participants) so as to ensure optimal findings. Specifically, feasibility sampling was applied and the semi-structured interview was used to collect our survey data. The participants in the survey were 5 Directors of Primary Schools, 9 Teachers and 9 Parents from corresponding schools in the 3rd Preveza Prefecture. The findings of the study, which arose from combining the findings of the literature and the real data from primary research, have shown that the overwhelming majority of managers, teachers and parents have often been faced with conflicts in the school's working environment. Significant causes are considered to be poor organization and administration of the school, lack of communication and negative school atmosphere. The negative impact of conflicts on communication, co-operation and effectiveness of the school's work found the participants of the three groups in agreement, while positive effects emerged as a result of effective conflict management, competence of directors and empathy of teachers and parents.en
heal.advisorNameΝαξάκης, Χαρίλαοςel
heal.committeeMemberNameΚαραμάνης, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΓκίκας, Γρηγόριοςel
heal.academicPublisherΣχολή Διοίκησης και Οικονομίας. Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικήςel
heal.academicPublisherIDteiepel
heal.numberOfPages137el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
dc.contributor.masterΜΠΣ: Λογιστική - Χρηματοοικονομική και Διοικητική Επιστήμηel
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Passa,S._MAF_2017.pdfΜεταπτυχιακή εργασία1.25 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons