Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/757
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΦραγκούλη, Ελένηel
dc.date.accessioned2014-07-17T12:36:52Z-
dc.date.available2014-07-17T12:36:52Z-
dc.date.issued2014-07-17-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/757-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΦωνολογική διαταραχήel
dc.subjectΦωνολογίαel
dc.subjectΦωνολογικές διαδικασίεςel
dc.subjectΠολυμεσικές ασκήσειςel
dc.subjectΝέες τεχνολογίεςel
dc.titleΕνισχυτικές πολυμεσικές ασκήσεις Η/Υ σε παιδιά με φωνολογική διαταραχήel
heal.typebachelorThesis-
heal.classificationΔιαταραχές λόγουel
heal.classificationΗλεκτρονικοί υπολογιστές -- Προγράμματαel
heal.dateAvailable2024-01-09T00:34:49Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2014-
heal.abstractΗ εργασία αυτή εστιάζει στη παρουσίαση των συμπτωμάτων αιτιών, επιδημιολογίας και χαρακτηριστικών σε παιδιά με φωνολογική διαταραχή καθώς και στη δημιουργία υποστηρικτικού υλικού. Συγκεκριμένα αναλύεται τι είναι φωνολογία, ποια είναι τα στάδια της τυπικής φωνολογικής ανάπτυξης, ποιες είναι οι ηλικίες κατάκτησης των συμφώνων της νέας ελληνικής σύμφωνα με τον Πανελλήνιο Σύλλογο Λογοπεδικών. Σύμφωνα με το Stampe και τη θεωρία του, το παιδί δεν αναπτύσσει ένα φωνολογικό σύστημα, αλλά τροποποιεί το σύστημα των ενηλίκων μέσω εφαρμογής έμφυτων διαδικασιών. Ο Stampe περιγράφει με σαφήνεια τους βασικούς κανόνες (διαδικασίες) που χρησιμοποιούν τα παιδιά για να απλοποιήσουν το λόγο, οι οποίες διακρίνονται σε δομικές (απλοποιήσεις στη δομή των συλλαβών και των λέξεων) και στις συστημικές (απλοποιήσεις των φωνημικών αντιθέσεων). Η πρόγνωση λογοθεραπευτικής παρέμβασης, οι στόχοι (μακροπρόθεσμοι- βραχυπρόθεσμοι), ενδεικτικές στρατηγικές παρέμβασης για την αγωγή λόγου και ομιλίας (Γιαννικοπούλου, 2002), καθώς και ένα αναλυτικό πρόγραμμα φωνολογικής εξάσκησης. Το δεύτερο μέρος της εργασίας απαρτίζεται από ενισχυτικές πολυμεσικές ασκήσεις που αξιοποιεί τις Τεχνολογίες πληροφορίας και επικοινωνίας δίνοντας την δυνατότητα σε ένα διαδραστικό λογοθεραπευτικό πρόγραμμα παρέμβασης σε παιδιά με φωνολογική διαταραχή. Οι πολυμεσικές ασκήσεις επικεντρώνονται σε θέματα ενίσχυσης της φωνολογικής επίγνωσης αφού είναι ιδιαίτερης σημασίας για τα παιδιά στα οποία εμμένουν οι φωνολογικές διεργασίες μετά το πέρας της τυπικής φωνολογικής ανάπτυξης. Η πτυχιακή εργασία πραγματεύεται τη δημιουργία ασκήσεων με τη χρήση Η/Υ για την αποκατάσταση των φωνολογικών διαταραχών στα χειλοδοντικά β-φ, μεσο-οδοντικά δ-θ και σε επίπεδο λέξης, πρότασης, ιστορίας και ασκήσεων. Οι πολυμεσικές ασκήσεις προσεγγίζουν τους τομείς της φωνολογίας και επιτυγχάνει ένα άμεσο οπτικό- ακουστικό περιβάλλον. Παράλληλα στόχο έχει να διατηρήσει αμείωτο το ενδιαφέρον του παιδιού μέσα από την αλληλεπίδραση του ηλεκτρονικού υπολογιστή, προσαρμοσμένο στις ικανότητες και στις δυνατότητες των παιδιών έτσι ώστε τόσο το παιδί και οι γονείς αυτού όσο και ο λογοθεραπευτής να έχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Ταυτόχρονα προσεγγίζει τη γνώση διαθεματικά και βιωματικά ενισχύοντας τη δημιουργικότητα των παιδιών και την επικοινωνία. Συμπερασματικά αναφέρεται η φωνολογική διαταραχή και η υποστήριξη αυτής με τη λογοθεραπευτική παρέμβαση και τη χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας και της διάδρασης του παιδιού με τον ηλεκτρονικό υπολογιστή.el
heal.advisorNameΤόκη, Ευγενίαel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages50-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογοθεραπείας ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
lgt_2014022.pdfΠτυχιακή εργασία1 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons