Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/744
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΟρειανού, Νικολέτταel
dc.date.accessioned2014-07-17T10:43:18Z-
dc.date.available2014-07-17T10:43:18Z-
dc.date.issued2014-07-17-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/744-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΙχνογράφησηel
dc.subjectΠαιδιάel
dc.subjectΑυτιστικά παιδιάel
dc.subjectΠαιδικό σχέδιοel
dc.titleΙχνογράφηση. Ο σιωπηλός λόγος των παιδιών, ο χαρισματικός αυτιστικός καλλιτέχνηςel
heal.typebachelorThesis-
heal.classificationΑυτισμόςel
heal.dateAvailable2024-01-09T00:48:32Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2012-
heal.abstractΗ παρακάτω εργασία αποτελείται από 4 μέρη. Το πρώτο μέρος αφορά στη μελέτη του παιδικού σχεδίου. Περιλαμβάνει μια ιστορική αναδρομή σχετική με τις έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί για την χρησιμότητα του σχεδίου στα παιδιά , τα εξελικτικά στάδια , τρόπους ερμηνείας των παιδικών σχεδίων, κάποια προβολικά τεστ τα οποία χρησιμοποιούνταν ως αξιολογητικά τεστ κυρίως από ψυχολόγους και πλέον χρησιμοποιούνται σε κάποιες περιπτώσεις ως βοηθητικά τεστ. Ακόμα περιέχει μια αναφορά στα σχέδια παιδιών μη τυπικής ανάπτυξης καθώς και λίγα λόγια για τη θεραπεία μέσω της τέχνης. Το δεύτερο μέρος ασχολείται με τον αυτισμό. Ορίζει την εν λόγω διαταραχή , αναλύει τις πιθανές αιτίες της , παραθέτει τα γενικά χαρακτηριστικά της και αναλύει τις αισθητηριακές ευαισθησίες που παρουσιάζουν τα άτομα με αυτισμό. Το τρίτο μέρος της εργασίας εισάγει την έννοια του συνδρόμου savant , παρουσιάζει τις αιτίες εμφάνισής του, τις εξαιρετικές καλλιτεχνικές ικανότητες που εμφανίζουν τα άτομα που έχουν διαγνωστεί με σύνδρομο savant, ενώ εστιάζει στις εικαστικές τους δυνατότητες. Ακολουθούν περιπτώσεις ατόμων με σύνδρομο savant και ιδιαίτερο ταλέντο στη ζωγραφική, όπου αναγράφεται μια βιογραφική αναφορά για τον καθένα ενώ παρουσιάζονται κάποια από τα έργα τους. Το τέταρτο και τελευταίο μέρος της εργασίας είναι ερευνητικό, αποτελείται από ζωγραφιές 9 παιδιών εκ των οποίων 5 με αυτισμό και 4 με νοητική στέρηση, εξετάζονται ορισμένα στοιχεία του σχεδίου με βάση την διαταραχή, την ύπαρξη ή όχι λεκτικής επικοινωνίας , την ύπαρξη ή όχι ηχολαλίας και την ηλικία. Ακόμα στο τέλος υπάρχει ένα παράρτημα με επιπλέον ζωγραφιές παιδιών μη τυπικής ανάπτυξης. Κλείνοντας θα ήθελα να ευχαριστήσω την Κα Χριστοφορίδου Γκαιρώ Καλυψώ για την πολύτιμη βοήθεια της . Ακόμα θα ήθελα να ευχαριστήσω την Κα Κάτσωνα Μαρία , υπεύθυνη του Κε.κυ.κ.α.μ.ε.α. Μεσσηνίας , την Γιαλαμά Μαρίνα , ζωγράφο του κέντρου καθώς και το ειδικό σχολείο Αιγίου και την Κα Διαμαντή Ευφροσύνη . Τέλος ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Βασδάρη Χρήστο για την υπομονή και τη συμπαράστασή του.el
heal.advisorNameΤαφιάδης, Διονύσηςel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages87-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογοθεραπείας ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
lgt_2012129.pdfΠτυχιακή εργασία3.57 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons