Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/7437
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΒέργου, Αφροδίτηel
dc.contributor.authorΕυαγγελάτου, Βασιλικήel
dc.date.accessioned2017-09-18T09:14:37Z-
dc.date.available2017-09-18T09:14:37Z-
dc.date.issued2017-09-18-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/7437-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΑισθητική αγωγήel
dc.subjectΕικαστικές τέχνεςel
dc.subjectΕκπαίδευση, Προσχολικήel
dc.titleΟργάνωση και λειτουργία των βρεφονηπιακών σταθμών μέσα από την εικαστική οπτικήel
heal.typebachelorThesisel
heal.generalDescriptionΤμήμα Βρεφονηπιοκομίαςel
heal.classificationΒρεφονηπιακοί σταθμοί -- Διοίκηση και οργάνωσηel
heal.dateAvailable2024-01-06T22:53:00Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2006-
heal.bibliographicCitationΒέργοθ, Α. & Ευαγγελάτου, Β., 2006. Οργάνωση και λειτουργία των βρεφονηπιακών σταθμών μέσα από την εικαστική οπτική. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας.el
heal.abstractΟ χώρος του παιδικού σταθμού αποτελεί το πλαίσιο μέσα στο οποίο αναπτύσσεται η δράση του παιδιού, συλλογική ή ατομική, αλλά και του νηπιαγωγού. Για ένα παιδί που εισέρχεται στο χώρο αυτό, αποτελεί ιδιαίτερη σημασία στην ανάπτυξή του γιατί είναι το δεύτερο περιβάλλον με το οποίο έρχεται σε επαφή μετά την οικογένεια. Συνεπώς θα πρέπει να προσαρμόζεται στις ανάγκες του, να διευκολύνει και να εξυπηρετεί τους σκοπούς των επιχειρούμενων δράσεών του, να είναι ευέλικτος και λειτουργικός. Ο χώρος οφείλει να στηρίζει την παιδαγωγική που ασκείται από τον βρεφονηπιοκόμο, ενώ ταυτόχρονα πρέπει να ανταποκρίνεται στις ποικίλες ανάγκες των νηπίων: μαθησιακές, συναισθηματικές, κινητικές. Για να κατανοήσουν τα παιδιά το χώρο, να τον ιδιοποιηθούν, και να τον κατακτήσουν, πρέπει να τον ανακαλύψουν και να τον μάθουν. Οι πολλαπλές ανάγκες του παιδιού τείνουν να ικανοποιούνται στο χώρο του παιδικού σταθμού όταν αυτός προσφέρει:  Δυνατότητες αυτόνομης δραστηριοποίησης  Ανάπτυξη συλλογικών πρωτοβουλιών  Άμεση πρόσβαση σε υλικά μέσα  Ερεθίσματα μάθησης Για να μπορέσει να επιτύχει τους στόχους του ο παιδικός σταθμός, οφείλει να αλλάξει δομές, υλικές και παιδαγωγικές, να ανατρέψει ρόλους και στάσεις, συνήθειες και παραδόσεις που διαιωνίζουν μια αδιέξοδη κατάσταση, εφαρμόζοντας ορθολογικές πρακτικές πρόσβασης στις γνώσεις, με την αξιοποίηση ταυτόχρονα του φαντασιακού και αυθόρμητου στοιχείου των παιδιών. 2 Πρέπει να επιχειρηθεί η ανανέωση του παιδικού σταθμού, μετά τη συνειδητοποίηση και την αποδοχή της πραγματικότητας, με την προσοχή του στραμμένη πρώτα στο ανθρώπινο δυναμικό και κατόπιν στις συνθήκες παιδαγωγικής λειτουργίας των χώρων του. Αυτές θα πρέπει να ακολουθούν μια δυναμική και ευέλικτη πορεία προσαρμογής στις καινοτόμες παιδαγωγικές πρακτικές, ώστε να γίνεται και ο χώρος εργαλείο στα χέρια των παιδαγωγών. Η συμβολή όμως του παιδικού σταθμού και στη διαμόρφωση της προσωπικότητας είναι πολύ σημαντική. Έτσι λοιπόν μέσα από την ανάπτυξη των ικανοτήτων του παιδιού και από τις καθημερινές δραστηριότητες αρχίζει να διαπλάθεται η προσωπικότητά του. Γι’ αυτό το λόγο έχουν μεγάλη σημασία οι δραστηριότητες οι οποίες πρέπει να στοχεύουν στη γλωσσική, συναισθηματική, κοινωνική, νοητική και κινητική ανάπτυξη του παιδιού.el
heal.advisorNameΔέδος, Ζήκοςel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Βρεφονηπιοκομίαςel
heal.academicPublisherIDteiepel
heal.numberOfPages86el
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Προσχολικής Αγωγής ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons