Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/7423
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚανελλοπούλου, Ελένηel
dc.date.accessioned2017-09-13T08:54:31Z-
dc.date.available2017-09-13T08:54:31Z-
dc.date.issued2017-09-13-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/7423-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΤηλεόρασηel
dc.subjectΠαιδικές τηλεοπτικές εκπομπέςel
dc.subjectΓλωσσική ανάπτυξηel
dc.subjectΠροσχολική ηλικίαel
dc.titleΗ επίδραση της τηλεόρασης στη διαμόρφωση της προσωπικότητας παιδιών προσχολικής ηλικίαςel
heal.typebachelorThesisel
heal.generalDescriptionΤμήμα Βρεφονηπιοκομίαςel
heal.classificationΤηλεόραση και παιδιάel
heal.dateAvailable2024-01-07T01:51:52Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2008-
heal.bibliographicCitationΚανελλοπούλου, Ε., 2008. Η επίδραση της τηλεόρασης στη διαμόρφωση της προσωπικότητας παιδιών προσχολικής ηλικίας. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας.el
heal.abstractΗ τηλεόραση αποτελεί μια πραγματικότητα, ένα αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής του σύγχρονου ανθρώπου και δεν μένει παρά να μάθει να συμβιώνει μαζί της. Κυριαρχεί κατά κανόνα πάνω στον ελεύθερο χρόνο του παιδιού. Αποτελεί έναν από τους βασικότερους παράγοντες που επηρεάζουν την ψυχική και πνευματική ανάπτυξή του, τη διαμόρφωση της προσωπικότητάς του και ολόκληρη σχεδόν τη συμπεριφορά του. Στο πρώτο κεφάλαιο της εργασίας μου «Ο εννοιολογικός ορισμός της Ελληνικής τηλεόρασης» προσπάθησα να κάνω μια σύντομη ιστορική αναδρομή της τηλεόρασης. Στην επόμενη υποενότητα προσπάθησα να αναλύσω, όσο πιο απλά και κατανοητά γίνεται, τον ορισμό της τηλεόρασης. Στην συνέχεια παρουσιάζω τις διαφορές της τηλεόρασης από τα υπόλοιπα μέσα μαζικής ενημέρωσης και τον λόγο για τον οποίο η τηλεόραση έχει τέτοια δύναμη καθήλωσης των τηλεθεατών. Στο δεύτερο κεφάλαιο «Η τηλεόραση στους τομείς ανάπτυξης του παιδιού» ασχολήθηκα με το πώς η τηλεόραση κυριαρχεί στο παιδί και στους τομείς ανάπτυξής του. Δηλαδή στην γλωσσική επίδραση, στην ψυχολογική, στην κοινωνική και αντικοινωνική επίδραση, όπως και στη σωματική. Παράλληλα συμπλήρωσα σε αυτό το κεφάλαιο τον χρόνο που παρακολουθεί το παιδί τηλεόραση. Στο τρίτο κεφάλαιο «Προγράμματα που παρακολουθούν τα παιδιά» μίλησα για τα ανεπαρκή προγράμματα για τα παιδιά, για τις εκπομπές που αγαπούν τα παιδιά, για τα καρτούν που βλέπουν και δεν είναι αθώα, για το πόσες ώρες παρακολουθούν τηλεόραση και τέλος για σήματα καταλληλότητας των εκπομπών. Στο τέταρτο κεφάλαιο «Διαφήμιση και παιδί» αναφέρθηκα στον ρόλο και τον σκοπό της διαφήμισης και τις θετικές και αρνητικές επιδράσεις της στο παιδί. Στο πέμπτο κεφάλαιο «Τηλεοπτική βία και εγκληματικότητα» κατέγραψα πληροφορίες για την βία και την επιθετικότητα γενικά, για το πώς ωθεί τα παιδιά η τηλεόραση στην εκδήλωση βίας και παρουσιάζω κάποιες έρευνες για την τηλεοπτική βία και την επίδρασή της στα παιδιά. Στο έκτο κεφάλαιο «Ο ρόλος της τηλεόρασης στο σπίτι και το σχολείο» γίνεται λόγος για την τηλεόραση ως μέσο διδασκαλίας και μάθησης, για την συνεργασία των γονιών με τους βρεφονηπιοκόμους στο θέμα της τηλεόρασης και παιδί, για το τι είναι προτιμότερο για το παιδί η τηλεόραση, το βιβλίο ή το 5 ραδιόφωνο, για τις σχέσεις των γονιών με το παιδί. Δίνονται επίσης κάποιες συμβουλές για την υγιή χρήση της τηλεόρασης και τέλος σαν επίλογος δίνονται γενικά οι αρνητικές και θετικές επιδράσεις της τηλεόρασης. Στην συνέχεια στο παράρτημα επιχείρησα να κάνω μια συνέντευξη με μια ψυχολόγο για το θέμα της εργασίας μου ώστε να κρίνω αν και κατά πόσο η τηλεόραση επηρεάζει την μέση Ελληνική οικογένεια από μια άλλη σκοπιά. Σκοπός της δικής μου εργασίας είναι να δω και να καταγράψω τους κινδύνους που προέρχονται από την επίδραση της τηλεόρασης αλλά και τις επιπτώσεις της τηλεοπτικής βίας στον ψυχικό κόσμο των παιδιών. Πιστεύω ότι η εργασία μου αυτή, θα καταφέρει να ευαισθητοποιήσει αλλά και να προβληματίσει τον αναγνώστη, ώστε να αντιληφθεί τόσο την λειτουργική όσο και την δυσλειτουργική δυνατότητα της τηλεόρασης καθώς και τις επιδράσεις αρνητικές ή θετικές, στην τρυφερή αυτή ηλικία.el
heal.advisorNameΣτασινού, Αρετήel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Βρεφονηπιοκομίαςel
heal.academicPublisherIDteiepel
heal.numberOfPages83el
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Προσχολικής Αγωγής ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons