Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/7419
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΞυγαλατά, Αλκμίνηel
dc.date.accessioned2017-09-11T12:40:19Z-
dc.date.available2017-09-11T12:40:19Z-
dc.date.issued2017-09-11-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/7419-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΠαιδικό σχέδιοel
dc.subjectΕικαστικές τέχνεςel
dc.subjectΠροσχολική ηλικίαel
dc.titleΤο παιδικό σχέδιοel
heal.typebachelorThesisel
heal.generalDescriptionΤμήμα Βρεφονηπιοκομίας.el
heal.classificationΠαιδιά -- Αισθητική αγωγήel
heal.dateAvailable2024-01-07T01:12:32Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2007-
heal.bibliographicCitationΞυγαλατά, Αλ., 2007. Το παιδικό σχέδιο. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας.el
heal.abstractΓια όλα τα παιδιά το σχέδιο, ακόμη και το πιο μπερδεμένο, αποτελεί έναν αυθόρμητο τρόπο να εκφράσουν τον εαυτό τους. Να γιατί το να ξέρουμε να «διαβάζουμε» τα σχέδιά τους μας επιτρέπει να κατανοήσουμε καλύτερα τις ανάγκες τους και να δώσουμε καλύτερες απαντήσεις. Αυτός είναι ο βασικός λόγος για τον οποίο επέλεξα το «Παιδικό Σχέδιο» ως θέμα της πτυχιακής μου εργασίας. Την επιλογή μου αυτή, ενίσχυσε η διαπίστωση που έκανα από την εμπειρία μου ως σπουδάστρια, ότι δεν αποδίδεται η απαιτούμενη και πρέπουσα σημασία στο παιδικό σχέδιο τόσο από κάποιους παιδαγωγούς, όσο και από γονείς. Θεωρώ ότι είναι υποχρέωση κάθε παιδαγωγού να γνωρίσει αυτή την «κρυφή γλώσσα» των παιδιών. Διαλέγοντας το συγκεκριμένο θέμα δεν ήθελα να ασχοληθώ με το θεωρητικό μόνο μέρος του και την ανάλυση της εξέλιξής του αλλά να τολμήσω την κοινωνιολογική και ψυχολογική του θεώρηση τοποθετώντας το παιδί σε μία εξέχουσα θέση, που θα αντιμετωπίζεται σαν ξεχωριστή οντότητα και που ο κόσμος του θα χαρακτηρίζεται με ιδιαιτερότητα. Η εργασία αυτή χωρίζεται σε τέσσερα κεφάλαια: Στο πρώτο κεφάλαιο, γίνεται μια σύντομη και επιλεκτική ιστορική ανασκόπηση της έρευνας του παιδικού σχεδίου, η οποία μας επιτρέπει να προσδιορίσουμε μερικούς λόγους για τους οποίους κάποιος θα ήθελε να μελετήσει τα σχέδια των παιδιών. Στο δεύτερο κεφάλαιο, ταξινομούμε τα παιδικά σχέδια σε τρία στάδια με αφετηρία το στάδιο του μουντζουρώματος στην ηλικία των 18 μηνών- 2,5 ετών περίπου. Προοδευτικά (στην ηλικία των 2,5 έως 4 ετών), εμφανίζονται σχήματα τα οποία δεν μπορούν ακόμα να ονομαστούν αναπαραστασιακά παρά μόνο όταν το παιδί φτάσει στην ηλικία των 4 ετών, οπότε και εμφανίζονται σχέδια που αποκτούν μεγαλύτερη συνοχή καθώς το παιδί μεγαλώνει. Κατά την διάρκεια του σταδίου του νοητικού ρεαλισμού(4 ετών και άνω) τα παιδιά κάνουν συχνά σχέδια ακτινογραφίες. Στο κεφάλαιο αυτό αναλύονται διεξοδικά τα χαρακτηριστικά του κάθε σταδίου. 6 Στο τρίτο κεφάλαιο, αναφέρονται οι βασικές αρχές της καλλιτεχνικής ανάπτυξης των παιδιών και αναλύεται η εξελικτική πρόοδος των παιδιών προσχολικής ηλικίας στην καλλιτεχνική δημιουργία. Ακόμη παρατίθενται τα υλικά σχεδίου και ζωγραφικής και τα χαρακτηριστικά τους. Στην τελευταία ενότητα του κεφαλαίου αυτού παρουσιάζεται διεξοδικά ένα πρόγραμμα Εις Βάθους Προσέγγισης (δισδιάστατος χώρος). Στο τέταρτο και τελευταίο κεφάλαιο, παρουσιάζεται το σχέδιο ως διαγνωστικό και θεραπευτικό μέσο στην επιστήμη της ψυχανάλυσης. Ακόμη παρουσιάζονται δύο προβολικά τεστ: το τεστ της οικογένειας και του δέντρου. Στο τέλος του κεφαλαίου τονίζεται η θεραπευτική αξία της τέχνης για τα μικρά παιδιά και ο ρόλος του ενήλικα στη θεραπευτική διαδικασία. Τέλος στον επίλογο, καταγράφω τα συμπεράσματά, τα πορίσματά και τις προτάσεις μου.el
heal.advisorNameΠαπασπύρος, Σπυρίδωνel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Βρεφονηπιοκομίαςel
heal.academicPublisherIDteiepel
heal.numberOfPages110el
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Προσχολικής Αγωγής ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons